Αρχές του 2023 πιάνει δουλειά ο μετροπόντικας για τη Γραμμή 4

ΝΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Αρχές του 2023 πιάνει δουλειά ο μετροπόντικας για τη Γραμμή 4

Την Παρασκευή 1η Ιουλίου παρελήφθη ο πρώτος Μετροπόντικας από την ΑΒΑΞ αφού πρώτα πέρασε με επιτυχία όλες τις απαραίτητες δοκιμές, προκειμένου να σκάψει το αττικό υπέδαφος για τη διάνοιξη της σήραγγας της «δικής μας» Γραμμής 4 του μετρό, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Νίκου Καραγιάννη και δημοσιεύει το ypodomes.com.

Συγκεκριμένα παραλήφθησαν δύο (2) ΤΒΜ και αυτές τις ημέρες ο πρώτος μετροπόντικας αποσυναρμολογείται και θα μεταφερθεί με πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά. Από εκεί τα κομμάτια που αποτελούν το μηχάνημα θα μεταφερθούν με ειδικά φορτηγά στο εργοτάξιο «Κατεχάκη» στο φρέαρ που έχει διαμορφωθεί, από όπου θα και θα ξεκινήσει η διαδικασία επανασυρμολόγησης τους. Τελικός στόχος είναι στις αρχές του 2023 να ξεκινήσει το ταξίδι του ΤΒΜ αρχικά προς τα ανατολικά προάστια και στη συνέχεια στο κέντρο της Αθήνας.
Το ίδιο δρομολόγιο προγραμματίζεται και για τον δεύτερο μετροπόντικα, ο οποίος οσοπούπω θα πατήσει σε ελληνικό έδαφος και είναι αυτός που από το λιμάνι του Πειραιά θα μεταφερθεί τμηματικά με φορτηγά στο εργοτάξιο Βεΐκου όπου αντίστοιχα θα συναρμολογηθεί και θα ξεκινήσει την διάνοιξη της σήραγγας.
Τα δύο μηχανήματα θα δώσουν ραντεβού στο εργοτάξιο Ευαγγελισμός από όπου θα αποσυναρμολογηθούν, θα εξέλθουν για να επαναχρησιμοποιηθούν και πάλι σε κάποιο άλλο έργο.

Τα δύο αυτά ΤΒΜ κατασκευάστηκαν και συναρμολογήθηκαν στο εργοστάσιο της Herrenknecht AG στη Γερμανία. Έχουν μήκος 100 μέτρα και διάμετρο που ξεπερνά τα 9 μέτρα. Το βάρος τους είναι 1.500 τόνοι ανά μηχάνημα και διαθέτουν ό,τι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει η σχετική τεχνολογία. Το σημαντικότερο για την Αθήνα είναι πως τα δύο μηχανήματα έχουν ειδικά διαμορφωμένες μηχανές με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίσουν για πρώτη φορά μηδενική όχληση κατά τη διάρκεια της διάνοιξη της σήραγγας της νέας γραμμής 4.
Ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινά να διανοίγει τη σήραγγα από τα ανατολικά. Οι τρεις πρώτοι σταθμοί που θα συναντήσει είναι οι: Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια.
Αντίστοιχα ο δεύτερος μετροπόντικας θα συναντήσει τους σταθμούς: Άλσος Βέικου, Γαλάτσι, Ελικώνος.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το δίκτυο μετρό της Αθήνας θα ξαναδεί διάνοιξη σταθμών ύστερα από πολλά χρόνια. Συγκεκριμένα η τελευταία διάνοιξη είχε πραγματοποιηθεί στις 29 Νοεμβρίου 2017, όταν ο μετροπόντικας είχε φτάσει στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» στην επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά.
Το έργο των δύο νέων υπερσύγχρονων μηχανημάτων είναι να επεκτείνουν την πορτοκαλί Γραμμή 4 του Αττικό Μετρό. Ο ένας μετροπόντικας θα συνεχίσει από Ιλίσια και θα βρει τους σταθμούς Πανεπιστημιούπολη, Καισιαριανή, Ευαγγελισμός και ο δεύτερος τους σταθμούς Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι και να τερματίσει στον Ευαγγελισμό.

(Πηγή: ypodomes.gr)

Πήγαινε στην κορυφή