Το βαπόρι απ’την Περσία, γράφει ο Βαγγέλης Ντάλης

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Το βαπόρι απ’την Περσία, γράφει ο Βαγγέλης Ντάλης

«ΤΟ ΒΑΠΟΡΙ ΑΠ’ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΑ ΠΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ»
Εντάξει, όχι στην Κορινθία, στην Κάρυστο πιάστηκε αλλά δεν μπορώ να βγάλω από το μυαλό μου τους στίχους του αγαπημένου Βασίλη Τσιτσάνη. Σε αυτή την τραγελαφική ιστορία με τα δύο ελληνικής ιδιοκτησίας τάνκερ που έγιναν αντικείμενο «πειρατείας» από τους Ιρανούς «Φρουρούς της Ισλαμικής Επανάστασης» IRGC. Με ρεσάλτο πάνω στα πλοία ακινητοποίησαν τα πληρώματα και τα οδήγησαν σε ιρανικά λιμάνια.

Τρελή ευκαιρία για τρομοϋστερία από τους …Εισαγγελάτους της ελληνικής δημοσιογραφίας. Αν είναι καλά τα πληρώματα, πώς έγινε, τρισδιάστατες εικόνες κι άλλα εφέ που μεγιστοποιούν τον τρόμο. Τρεις μέρες είχαμε συνεχή ρεπορτάζ. Τί κι αν μία αμέσως μέρα μετά επιστράφηκαν τα κινητά στα πληρώματα, οι άνθρωποι επικοινώνησαν με τους δικούς τους, είπαν ότι είναι καλά στην υγεία τους και ότι οι Ιρανοί τους φέρθηκαν πολύ καλά. Η υποκριτική δημοσιογραφική «αγωνία» συνεχίστηκε και εμπλουτίστηκε με δηλώσεις παραγόντων για την «πειρατική» ενέργεια των Ιρανών, την παραβίαση των διεθνών κανόνων ναυσιπλοϊας και του Διεθνούς Δικαίου κλπ.
Αυτός ήταν άλλωστε ο στόχος. Να καταδείξουν τη βαρβαρότητα του ιρανικού κράτους, την τρομοκρατική του συμπεριφορά και το γιατί πρέπει να απομονωθεί διεθνώς. Λίγα περιθώρια δόθηκαν στο να απαντηθεί η απορία «μα γιατί ένα μεγάλο και πλούσιο, από το πετρέλαιο, κράτος να κάνει πειρατεία δύο πλοίων; Του έλειπαν τα χρήματα ή μήπως …το πετρέλαιο ;;;»

«ΤΟΝΟΙ ΕΚΑΤΟ ΚΑΙ
ΕΝΤΕΚΑ ΓΕΜΑΤΟ
ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΜΥΡΩΔΑΤΟ»
Περίπου. Και οι στίχοι και το φορτίο. Γιατί από εκεί ξεκίνησαν όλα. Από την Κάρυστο. Ρωσικό πλοίο έδεσε στο λιμάνι της λόγω βλάβης. Οι λιμενικές αρχές έλεγξαν τα χαρτιά του για να δουν αν το πλοίο ή το φορτίο του εμπίπτει στις κυρώσεις που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση εναντίον της Ρωσίας αλλά το πλοίο είχε μεταβιβαστεί πριν την εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία σε εταιρεία η οποία δεν υφίστατο κυρώσεις, με σημαία Ιράν. Η «Αρχή για το ξέπλυμα χρήματος» ζήτησε την αποδέσμευσή του και πάνω που το πλοίο ήταν έτοιμο να αποπλεύσει, εμφανίζονται οι Αμερικάνοι!
Γιατί το πλοίο μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο. Κοιτάξτε, λένε, οι Ιρανοί πουλάνε πετρέλαιο και με τα χρήματα που παίρνουν στηρίζουν τρομοκρατικές οργανώσεις. Έτσι εμείς τους έχουμε επιβάλει κυρώσεις και δεσμεύουμε τα φορτία τους.
– Εσείς, εμείς όμως είμαστε στην Ευρωπαϊκή Ένωση κι αυτή δεν επιβάλει τέτοιες κυρώσεις.
– Δεν επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά η Ελλάδα έχει υπογράψει μνημόνιο «δικαστικής συνδρομής» με τις ΗΠΑ και πρέπει να μας βοηθήσετε να εφαρμόσουμε τις αποφάσεις της αμερικάνικης Δικαιοσύνης!
WTF που λένε και στην Αμερική! Η «Αρχή για το ξέπλυμα χρήματος» απάντησε ότι το υπερατλαντικό αίτημα, που έφθασε με τη μορφή της δικαστικής συνδρομής, «είναι νομιμοφανές, αλλά όχι νόμιμο». Εισηγήθηκε μάλιστα να αφεθεί το πλοίο να πλεύσει ελεύθερο διότι «εδώ είναι ευρωπαϊκή επικράτεια και η ΕΕ δεν έχει βάλει τέτοιες κυρώσεις στο Ιράν». Εξωδίκως, μάλιστα, ακούστηκε η πρόταση πως «αν θέλουν οι Αμερικανοί, ας το σταματήσουν στα διεθνή ύδατα και όχι σε δικό μας λιμάνι…».
Με τον «κίνδυνο» να αποπλεύσει το πλοίο, επενέβησαν τα υπουργεία Εξωτερικών και Δικαιοσύνης. Το αρμόδιο (λόγω Καρύστου) Πρωτοδικείο Χαλκίδας εξέτασε το αίτημα, με τις ιδιότητες παγκόσμιου ντέντεκτιβ που διαθέτει βεβαιώθηκε ότι με τα έσοδα από την πώληση πετρελαίου του συγκεκριμένου πλοίου θα χρηματοδοτηθούν τρομοκρατικές οργανώσεις (!!!) και διέταξε τη μετάγγιση του πετρελαίου σε δύο άλλα δεξαμενόπλοια. Το πετρέλαιο κατέληξε στα χέρια των Αμερικανών! Αλλά μη μπερδευτείτε: «πειρατές» είναι μόνο οι Ιρανοί!

«ΗΤΑΝ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟΙ
ΚΑΡΦΩΤΟΙ ΚΑΙ ΛΑΔΩΜΕΝΟΙ»
Από τα τέλη Απριλίου η οργάνωση United Against Nuclear Iran, που στελεχώνεται από πρώην αξιωματούχους της αμερικανικής CIA και αποτελεί σκληρό πολέμιο του Ιράν, είχε εκδώσει ανακοίνωση για το θέμα. Σε αυτήν, ο επικεφαλής της Mark Wallace ανέφερε «καλούμε την Ελλάδα και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να προχωρήσει άμεσα στη δέσμευση του “Pegas”»….

«ΚΑΙ Σ’ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΠΗΚΑΝ ΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ»
Παρά το γεγονός ότι η μετάγγιση πετρελαίου από ένα καράβι σε άλλο επιτρέπεται για περιβαλλοντικούς λόγους σε μόλις τρία σημεία στη χώρα: τη Λήμνο, την Πρέβεζα και την Κρήτη, ασκήθηκαν πιέσεις προκειμένου να καμφθούν οι ενστάσεις της επικεφαλής του Λιμεναρχείου επί της συγκεκριμένης διαδικασίας και να μεταφορτωθεί επιτόπου το πετρέλαιο.

«ΒΡΕ ΚΟΥΡΝΑΖΕ ΜΟΥ ΤΕΛΩΝΗ
ΤΗ ΖΗΜΙΑ ΠΟΙΟΣ
ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ;»
Θέλει μεγάλη ικανότητα για να κάνεις εχθρό σου ένα κράτος με το οποίο όχι μόνο δεν έχεις να χωρίσεις τίποτα αλλά έχεις και μακροχρόνιες εμπορικές σχέσεις με αμοιβαίο όφελος. Ικανότητα στα όρια της …αριστείας!
Οι Ιρανοί όμως δεν είναι ούτε ραγιάδες ούτε τα τσιράκια των Αμερικάνων. Δεν φοβούνται κανέναν και διεκδικούν στο έπακρο τα δικαιώματά τους. Το δήλωσαν επίσημα: «πήραμε πίσω το πετρέλαιο που μας κλέψατε». Το είχαν ξανακάνει το καλοκαίρι του 2019, όταν οι αρχές του Γιβραλτάρ κατέλαβαν το ιρανικό πλοίο Grace 1, με αποτέλεσμα η IRGC να καταλάβει το βρετανικό πετρελαιοφόρο Stena Impero στις 19 Ιουλίου 2019».
Έτσι ενεργούν τα ανεξάρτητα κράτη. Οι αποικίες όμως είναι διατεθειμένες να καταστρέψουν τον ανθηρότερο κλάδο της οικονομίας τους, τη ναυτιλία, προκειμένου να είναι τα «καλά παιδιά του ΝΑΤΟ» και να φωτογραφίζονται χαχανίζοντας στο Λευκό Οίκο. Αλήθεια, μήπως είδατε τους «πιστούς μας συμμάχους» να εμποδίζουν τον εποικισμό των Βαρωσίων στην Κύπρο από τους Τούρκους ;;;
Το ιρανικό κράτος, εκτός από ανεξάρτητο, είναι και ακριβοδίκαιο. Θα πάρει πίσω ακριβώς την ποσότητα που του κλέψανε, συν λίγους τόνους παραπάνω για να καλύψει τα έξοδα μεταμόρφωσης και τα έξοδα της επέμβασης των ανδρών του IRGC. Ακριβώς όπως επιδικάζουν τα σωστά δικαστήρια στον κλέφτη!
«Τώρα κλαίν’ όλα τ’ αλάνια
που θα μείνουνε χαρμάνια.»

Πηγές

Φωτογραφία από Bohdan Chreptak από το Pixabay

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή