Γραμμή 4 Μετρό: Πού θα στηθούν τα εργοτάξια και ποιές οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Γαλάτσι

ΝΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Γραμμή 4 Μετρό: Πού θα στηθούν τα εργοτάξια και ποιές οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Γαλάτσι

Σε ρυθμούς υλοποίησης βρίσκεται πλέον η Γραμμή 4 του Μετρό που θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή, περνώντας από κομβικά σημεία της πρωτεύουσας όπως είναι φυσικά η πόλη μας, τα Εξάρχεια, η Ακαδημία, το Κολωνάκι, ο Ευαγγελισμός, η Καισαριανή, τα Ιλίσια και του Ζωγράφου. Ήδη οι πινακίδες για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας έχουν στηθεί επί της Λ. Βεΐκου και σύντομα η πόλη μας θα …νοιώσει για τα καλά τις εκτελούμενες εργασίες.

Με αφορμή, λοιπόν, το πλήθος των τηλεφωνημάτων που δεχόμαστε τον τελευταίο καιρό στα γραφεία μας από Γαλατσιώτες αναγνώστες μας και καταστηματάρχες αλλά και τις φήμες που κυκλοφορούν στα «πηγαδάκια» της πόλης, ο «Παλμός» επικοινώνησε με τους υπευθύνους της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στους οποίους θέσαμε τα δικά σας ερωτήματα σχετικά με τα έργα που πρόκειται να εκτελεστούν στο Γαλάτσι αλλά και τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν κατά την εκτέλεση των έργων αυτών.

• Σε ποια σημεία, πότε και πόσα εργοτάξια θα στηθούν επί των Λ. Γαλατσίου, Βεΐκου και Αγ. Γλυκερίας;
Στα διοικητικά όρια του Δ. Γαλατσίου θα κατασκευασθούν τρεις (3) Σταθμοί και ένα (1) Φρέατιο Εισόδου του Μετροπόντικα (ΤΒΜ) για την διάνοιξη της υπόγειας σήραγγας. Πιο συγκεκριμένα :
– Ο Σταθμός «Άλσος Βεϊκου» που χωροθετείται στην συμβολή της Λ. Βεϊκου με την οδό Τραλλέων.
– Ο Σταθμός «Γαλάτσι» που χωροθετείται στην συμβολή της οδού Αγ. Γλυκερίας με την Λ. Γαλατσίου – Πρωτοπαπαδάκη.
– Ο Σταθμός «Ελικώνος» που χωροθετείται στην συμβολή των οδών Αγ. Γλυκερίας και Πάρνηθος.
Το Φρέαρ ΤΒΜ «Βεΐκου» που χωροθετείται επί της Λ. Βεΐκου στην περιοχή Άλσος Βεΐκου 465μέτρα (ΒΑ) από τον Σταθμό «Άλσος Βεϊκου».

• Ποιές προβλέπεται να είναι οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις επί των οδών αυτών κατά την πρόοδο των έργων;
Οι κυριότερες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που προβλέπονται για τις ανάγκες κατασκευής του έργου στην περιοχή του Γαλατσίου είναι οι εξής:
1. Περιοχή Φρέατος Βεϊκου. Παράκαμψη των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας της Λ. Βεϊκου προς τα βόρεια (τμήμα όπου σήμερα είναι το ρεύμα προς Αθήνα, η νησίδα και ο παράδρομος), για ένα μήκος περίπου 600μ από την είσοδο του Άλσους έως την οδό Χριστιανουπόλεως.
2. Περιοχή Σταθμού Άλσους Βεϊκου. Τοπικός περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας από 3+3 σε 2+2 (στην ουσία καταργείται η δεξιά λωρίδα που σήμερα ούτως ή άλλως δεν λειτουργεί λόγω σταθμευμένων οχημάτων), με διατήρηση όμως της αριστερής στροφής προς την οδό Τραλλέων. Προσωρινός αποκλεισμός κάποιων καθέτων οδών.
3. Περιοχή Σταθμού Γαλατσίου. Τοπικός περιορισμός των λωρίδων από 3 σε 2 στο ρεύμα ανόδου της οδού Γαλατσίου και στο ρεύμα προς Αθήνα της Λεωφ. Βεϊκου. Διατήρηση όλων των αριστερών στροφών. Προσωρινός αποκλεισμός κάποιων καθέτων οδών (Εκάτης, Ιπποκράτους).
4. Περιοχή Σταθμού Ελικώνος. Η οδός Πάρνηθος θα λειτουργεί με 1+1 λωρίδες κυκλοφορίας . Τοπικός αποκλεισμός της οδού Κοζάνης (μεταξύ οδών Πάρνηθος και Ιθάκης).
Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις λαμβάνεται πρόνοια για την ασφαλή και απρόσκοπτη διέλευση πεζών και την πρόσβαση σε όλες τις οικίες και τις επιχειρήσεις. Επίσης, τοποθετείται οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, σύμφωνα με τις μελέτες ρύθμισης της κυκλοφορίας, για την ενημέρωση οδηγών και πεζών, όπως και κατάλληλος βραδινός φωτισμός ασφαλείας.

• Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των έργων κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό ανά σταθμό;
Το χρονοδιάγραμμα του έργου κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό για το σύνολο των Σταθμών είναι οκτώ (8) έτη, δηλαδή ολοκλήρωση των έργων το 2029.

• Σε ποια φάση βρίσκονται τώρα οι εργασίες;
Όπως αναφέρθηκε και στην διαδικτυακή παρουσίαση που έγινε στις 18.10.2021 σε συνεργασία με τον Δημοτικές Αρχές και η οποία υπάρχει διαθέσιμη στο ιστότοπο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., καθώς και στον ιστότοπο του Δ. Γαλατσίου, είναι σε εξέλιξη αυτή την στιγμή οι πρόδρομες εργασίες που αφορούν τις αρχαιολογικές εργασίες, δηλαδή αρχαιολογική διερεύνηση για τον εντοπισμό τυχόν αρχαιοτήτων στον χώρο εκσακφής των Σταθμών: «Άλσος Βεϊκου», «Γαλάτσι» & «Ελικώνος» και του Φρέατος ΤΒΜ «Βεϊκου» και παράλληλα εργασίες μετατόπισης των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (ΟΚΩ) από τους χώρους όπου θα κατασκευασθούν οι προαναφερόμενοι σταθμοί του μετρό και το φρέαρ εισόδου του Μετροπόντικα. Παράλληλα γίνονται και οι απαραίτητες κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις για τις εν λόγω εργασίες και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των κατοίκων του Δ. Γαλατσίου.

• Για ποιους λόγους, από την εμπειρία σας, θεωρείτε ότι θα μπορούσε να υπάρξει καθυστέρηση των έργων;
Ένας πιθανός λόγος καθυστέρησης των έργων γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στον Δ. Γαλατσίου θα μπορούσε να είναι ο εντοπισμός τυχόν αρχαιολογικών ευρημάτων στις θέσεις χωροθέτησης των Σταθμών και φρεάτων του Έργου. Το πλήθος, η έκταση καθώς και η σημασία αυτών των ευρημάτων είναι μια σημαντική αιτία που μπορεί να καθυστερήσει το έργο, καθώς παρατείνει τον χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών και συνακόλουθα επηρεάζει το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του Έργου.

• Κλείνοντας, θα γίνει νέα ενημέρωση των καταστηματαρχών που διατηρούν επιχειρήσεις στις οδούς όπου εκτελούνται τα έργα;
Βασικό μέλημα της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. είναι να φέρει εις πέρας ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και σύνθετο κατά την κατασκευή του έργο, με σημαντικό όφελος για τους χρήστες κατά τη λειτουργία του, επιδιώκοντας ταυτόχρονα – με την απαραίτητη συνέργεια των Δημοτικών Αρχών και τη συνεχή επιτόπου παρουσία των Μηχανικών της στους χώρους όπου εκτελείται το έργο- την ελαχιστοποίηση της αναπόφευκτης όχλησης κατά τη διάρκεια κατασκευής του. Σε συνέχεια της διαδικτυακής ενημέρωσης που έγινε στις 18/10/2021 και των επί τόπου ενημερώσεων που έγιναν στον Δ. Γαλατσίου από τους μηχανικούς της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα συνεχισθεί η ενημέρωση των καταστηματαρχών και των πολιτών στις θέσεις όπου εκτελούνται τα έργα, τόσο στην φάση των Πρόδρομων εργασιών, όσο και στην φάση εκτέλεσης του κυρίως Έργου.

«ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΧΡΟΝΩΝ»
«Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια», είχε δηλώσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης έναρξης των εργασιών, στο ανοιχτό θεατράκι του Άλσους Βέικου, στις 22 Ιουνίου.
Η Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις του λεκανοπεδίου, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη.
Θα συνδέεται δε με τις υφιστάμενες Γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χλμ. από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.
Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή