Επτά βήματα για υγιές ανοσοποιητικό

ΥΓΕΙΑ
Επτά βήματα για υγιές ανοσοποιητικό

Το να διατηρούμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα σε καλή κατάσταση είναι απαραίτητο για την υγεία μας από κάθε άποψη. Για το πώς θα το καταφέρουμε, μας συμβουλεύει ο Θοδωρής Διάκος, ειδικός του iatronet.gr.

Το ανοσοποιητικό μας σύστημα ευθύνεται κυρίως για την αποτελεσματική αντιμετώπιση κάθε απειλής. Και όταν λέμε ανοσοποιητικό σύστημα δεν εννοούμε μία οντότητα που βρίσκεται στον οργανισμό και διορθώνει προβλήματα. Απαρτίζεται από πολλά κομμάτια, όπως κύτταρα στο δέρμα μας, το αίμα, τον μυελό των οστών και διάφορα όργανα που – όταν δουλεύουν σωστά – προστατεύουν τον οργανισμό μας από παθογόνους μικροοργανισμούς και περιορίζουν τη ζημιά από άλλους παράγοντες, όπως ο καρκίνος.
Συνεπώς, το να φροντίζουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα να είναι υγιές μπορεί να μοιάζει εξίσου πολύπλοκη διαδικασία. Ευτυχώς δεν είναι. Υπάρχουν μερικά πολύ απλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να είμαστε σίγουροι πως έχουμε γερό ανοσοποιητικό.
• Να γυμναζόμαστε κάθε μέρα
Έστω και λίγη σωματική άσκηση καθημερινά μπορεί να μας κάνει μεγάλο καλό.
Προτιμήστε να γυμνάζεστε πιο συγκεντρωμένα και για περισσότερη ώρα τρεις φορές την εβδομάδα, κάνοντας και αερόβια αλλά και ασκήσεις ενδυνάμωσης.
Τις υπόλοιπες μέρες, μια βόλτα είναι αρκετή για να δραστηριοποιήσετε το σώμα σας.
• Να τρώμε σωστά και να πίνουμε άφθονο νερό
Η σωστή διατροφή σημαίνει πως δεν θα καταναλώνουμε υπερβολικά πολλές θερμίδες, και ότι θα περιορίσουμε τα κορεσμένα λιπαρά, τη ζάχαρη και το αλάτι.
Πρέπει να δώσουμε έμφαση στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, και στα υγιεινά λιπαρά όπως αυτά που βρίσκουμε στα ψάρια.
• Να κοιμόμαστε αρκετά
Αλλά επίσης πρέπει να κοιμόμαστε και καλά. Είναι σημαντικό να κοιμόμαστε περί τις οκτώ ώρες κάθε νύχτα, και να αντιμετωπίσουμε πιθανά προβλήματα που διακόπτουν τον ύπνο μας.
Όσο κοιμόμαστε, ο οργανισμός μας «διορθώνει» τα προβλήματα της ημέρας, και οι επιπτώσεις του μη επαρκούς ύπνου είναι τεράστιες στο ανοσοποιητικό μας.
• Να φροντίζουμε και την ψυχική μας υγεία
Η ψυχική μας υγεία προφανώς και είναι συνδεδεμένη με τη σωματική. Επιπλέον, όταν το στρες μας είναι αυξημένο, δημιουργείται συσσώρευση κορτιζόλης στον οργανισμό, της ορμόνης που δίνει σήμα στον εγκέφαλο ότι βρισκόμαστε σε μια δύσκολη κατάσταση και πρέπει να δράσουμε. Μακροπρόθεσμα, τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης κάνουν το ανοσοποιητικό μας αδύναμο, επειδή το εξαναγκάζουν να δουλεύει υπερβολικά.
• Να κάνουμε τα απαραίτητα εμβόλια
Και όχι μόνο της covid-19, αλλά και της γρίπης, και κάθε εμβολιασμό που θεωρείται απαραίτητος. Δίνουμε στο ανοσοποιητικό μας σύστημα τα μέσα να καταπολεμεί μια μόλυνση ή και να την προλάβει.
• Να αποφεύγουμε το αλκοόλ και το κάπνισμα
Είναι και τα δύο τοξίνες που προκαλούν βλάβες στον οργανισμό και επιδεινώνουν σοβαρά τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας.
Οι τοξίνες κρατούν το ανοσοποιητικό μας απασχολημένο, με αποτέλεσμα οι υπόλοιπες απειλές να μην αντιμετωπίζονται ικανοποιητικά.

(Πηγή: iatronet.gr)

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή