«Όλοι βλέπουμε την ίδια εικόνα αλλά με διαφορετικό μάτι», Χρήστος Χριστοδούλου, Φωτογράφος – Siliconworld

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Όλοι βλέπουμε την ίδια εικόνα αλλά με διαφορετικό μάτι», Χρήστος Χριστοδούλου, Φωτογράφος – Siliconworld

«Η αγάπη μου για την τέχνη ξεκίνησε με την φωτογραφία. Παιδί ακόμη 14 χρονών αγόρασα την πρώτη μου φωτογραφική μηχανή για να αποθανατίζω στιγμές όπως ακριβώς τις έβλεπα και ένιωθα. Συνεχίστηκε επαγγελματικά η καλλιτεχνική μου δραστηριότητα σπουδάζοντας Graphic Design κι ετσι είχα την δυνατότητα να δημιουργώ εικόνες και παραστάσεις.»
Έτσι μας συστήνεται ο Χρήστος Χριστοδούλου, φωτογράφος και δημιουργός της Silicon World η οποία ασχολείται με εμπόριο και κατασκευή διακοσμητικών αντικειμένων, καλούπια Σιλικόνης καθώς και πρωτότυπα υλικά χύτευσης.
Επίσης διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία χειρολαβών και πομόλων για έπιπλα και διακοσμητικά.
Τα τελευταία χρόνια η φωτογραφία αποδείχτηκε η μεγάλη αγάπη του Χρήστου Χριστοδούλου. Η φωτογραφική μηχανή έγινε η συνέχεια του βλέμματος μου αποτυπώνοντας συνεχώς τοποθεσίες, πρόσωπα και συναισθήματα.
Τον Απρίλιο του 2015 το National Geographic τον τίμησε με την φωτογραφία μου με θέμα «Σκιές και Φως» ως φωτογραφία του μήνα.
Τα τελευταία 6 χρόνια είναι επαγγελματικά στον καλλιτεχνικό χώρο σχεδιάζοντας Ριζόχαρτα για Ντεκουπάζ αλλά και η ανησυχία του για κάτι καινούργιο, τον οδήγησε να ανακαλύψει νέα υλικά έτσι ώστε οι καλλιτέχνες να έχουν έναυσμα για νέες πρωτότυπες δημιουργίες.

Επισκεφθείτε τη σελίδα www.siliconworld.gr καθώς και το www.facebook.com/siliconworld.gr για να ανακαλύψετε κι εσείς περί τίνος πρόκειται!


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΜΑΙΡΗ ΓΚΙΩΝΗ – ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ


«ΠΑΛΜΟΣ»: Σε ποιο περιβάλλον μεγαλώσατε; Πώς ήταν τα παιδικά σας χρόνια;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ: Γεννήθηκα το 1960 και μεγάλωσα σε μία γειτονιά της Θεσσαλονίκης Τα παιδικά μου χρόνια ήταν ανέμελα καθ’ ότι μεγάλωσα στο περιβάλλον της «γειτονιάς». Πολύ παιχνίδι, φιλίες, αναζητήσεις για καινούργια πράγματα και ιδέες. Υπό την αυστηρή πάντα επιτήρηση και καθοδήγηση των γονιών.

«Π»: Τί σας ώθησε στη φωτογραφία;
ΧΡ.ΧΡ.: Η φωτογραφία ηταν από τα παιδικά μου χρόνια η μεγάλη μου αγάπη. Η πρώτη μου μηχανή ήρθε στα χέρια μου το 1974. Τον καιρό δηλαδή που όλα ρυθμίζονταν με το χέρι – φωτισμός, ταχύτητα κλείστρου κλπ.

«Π»: Τί είναι για εσάς η φωτογραφία;
ΧΡ.ΧΡ.: Η απαθανάτιση της στιγμής! Αυτό που εκείνη την στιγμή βλέπω εγώ με το δικό μου μάτι και όπως ακριβώς το αισθάνομαι, έτσι το απαθανατίζω. Βλέπετε, όλοι βλέπουμε την ίδια εικόνα αλλά με διαφορετικό μάτι και για αυτό έχουμε διαφορετικά συναισθήματα.

«Π»: Έγχρωμη ή ασπρόμαυρη;
ΧΡ.ΧΡ.: Καμία διαφορά στην ουσία. Υπάρχουν, βέβαια, εικόνες που διεγείρουν τα συναισθήματα λόγω χρωμάτων, όπως π.χ. ένα ηλιοβασίλεμα, μία ανατολή, τα λουλούδια… Η ασπρόμαυρη ξεχωρίζει γιατί προσδίδει το αδύνατον, αυτό που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Ξεχωριστή έκφραση και διεγείρει περισσότερο τα συναισθήματα!

«Π»: Τί σας εμπνέει;
ΧΡ.ΧΡ.: Η φύση κατά κύριο λόγο αλλά και οι άνθρωποι. Πολλές φορές φωτογραφίζω τις εκφράσεις του προσώπου, τις κινήσεις των χεριών, το περπάτημα. Δεν μου αρέσει το στημένο. Street Photography, η απρόσμενη φωτογράφιση με πρωταγωνιστή τον άνθρωπο με πραγματική απεικόνιση της καθημερινότητάς του.

«Π»: Οι σπουδές σας ως Graphic Designer άλλαξαν την προοπτική που βλέπετε τον κόσμο;
ΧΡ.ΧΡ.: Θα έλεγα ναι. Έγινε ένα πάντρεμα μεταξύ τέχνης και τεχνολογίας, αλλά όπως προ είπα η φωτογραφία είναι συναίσθημα είναι το μάτι του καλλιτέχνη. Tο Graphic Design είναι η παρουσίαση τεχνικά του έργου.

«Π»: Απρίλιος του 2015, όταν σας τίμησε το National Geographic για τη φωτογραφία σας «Σκιές και Φως». Μιλήστε μας γι’αυτή.
ΧΡ.ΧΡ.: Ήταν πραγματικά μια έκπληξη! Η συγκεκριμένη φωτογραφία με είχε ενθουσιάσει πολύ. Είχε γίνει μέσα από το αυτοκίνητο σε δευτερόλεπτα! Ματιά – κλικ και το αποτέλεσμα. Πιστεύω ότι η στιγμή εκείνη γεννήθηκε γι’αυτή ακριβώς τη φωτογραφία. Φυσικά ένοιωσα πολύ χαρούμενος που ένα περιοδικό όπως το National Geographic με τίμησε μ’ αυτόν τον τρόπο.

«Π»: Ποιούς φωτογράφους θαυμάζετε;
ΧΡ.ΧΡ.: Όλους! Δεν ξεχωρίζω κανένα. Για μένα η κάθε φωτογραφία έχει να αποδώσει κάτι δικό του ξεχωριστό. Έχουν βραβευτεί φωτογράφοι που έχουν φωτογραφήσει με κινητό ή μία απλή κάμερα. Σημασία έχει η φωτογραφία. Δεν μπορούμε βέβαια να μην παραδεχτούμε ότι υπάρχουν μεγάλοι φωτογράφοι όπως ο David Bailey ο οποίος έλεγε: «Ο καθένας μπορεί να γίνει ένας σπουδαίος φωτογράφος εάν ζουμάρει αρκετά σε αυτό που αγαπά».

«Π»: Τί θέλετε πολύ να φωτογραφίσετε;
ΧΡ.ΧΡ.: Συναισθήματα!

«Π»: Ποιές τεχνικές ακολουθείτε και τι ρόλο παίζει η επεξεργασία;
ΧΡ.ΧΡ.: Εξαρτάται από το θέμα, είναι πάντα διαφορετικός ο τρόπος. Φωτισμός, ταχύτητα, ζουμάρισμα κλπ. … ανάλογα αυτό που θέλω κάθε φορά να παρουσιάσω.

«Π»: Τα τελευταία 6 χρόνια ασχολείστε σχεδιάζοντας Ριζόχαρτα για Ντεκουπάζ. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την τεχνική αυτή;
ΧΡ.ΧΡ.: Η εμπειρία μου στο χώρο του σχεδίου με ώθησε να σχεδιάσω και να τυπώσω Ριζόχαρτα καθ’ ότι στην Ελλάδα δεν υπήρχε η δυνατότητα να τυπωθούν.
Το Ντεκουπάζ δεν είναι κάτι καινούργιο στην Ελλάδα, υπάρχει εδώ και 15 χρόνια περίπου και ασχολούνται πολλοί ερασιτεχνικά και μη.

«Π»: «Silicon World», η σιλικόνη είναι το νέο υλικό που κερδίζει έδαφος στις δημιουργίες και όχι μόνο;
ΧΡ.ΧΡ.: Η σιλικόνη είναι ένα υλικό πού δίνει πολλές δυνατότητες στον δημιουργό να «στολίσει» τα έργα του με διακοσμητικά που φτιάχνει με τα καλούπια σιλικόνης. Βέβαια θα πρέπει να τονίσω ότι μεγάλο ρόλο παίζουν τα υλικά χύτευσης για τις σιλικόνες.

«Π»: Τα υλικά είναι προσιτά στις τιμές για τους καλλιτέχνες;
ΧΡ.ΧΡ.: Γενικά ναι είναι προσιτές οι τιμές και προσπαθούμε ναι είμαστε όσο γίνεται πιο κοντα στις ανάγκες και δυνατότητες του καταναλωτή.

«Π»: Θεωρείτε ότι τα νέα υλικά διευκολύνουν τους καλλιτέχνες;
ΧΡ.ΧΡ.: Πάρα πολύ. Ο καλλιτέχνης χρειάζεται πάντα νέα υλικά για να δημιουργήσει κάτι καινούργιο. Η πρόκληση βρίσκεται και εκεί.

«Π»: Οι πολυεστερικές ρητίνες αντικαθιστούν τον πηλό; Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής;
ΧΡ.ΧΡ.: Δεν υπάρχει όριο ζωής. Οι πολυστερικές ρητίνες είναι έτοιμα αντικείμενα που τα επεξεργαζόμαστε, με τον πηλό δημιουργούμε αντικείμενα. Οι ρητίνες σπάνε όταν πέσουν, ειδάλλως δεν έχουν πρόβλημα.

«Π»: Τί ρόλο παίζει η διαφήμιση στη δουλειά σας; Το διαδίκτυο βοηθά;
ΧΡ.ΧΡ.: Ζούμε στην ψηφιακή εποχή. Τα πάντα πλέον διακινούνται μέσω διαδικτύου. Οι προβολές και οι διαφημίσεις βοηθούν τον εκάστοτε καλλιτέχνη να γνωρίσει τα νέα υλικά ή νέες τεχνικές για να δημιουργήσει.

«Π»: Τί ονειρεύεστε;
ΧΡ.ΧΡ.: Περισσότερη κουλτούρα στην Ελλάδα, μεγαλύτερη προβολή των καλλιτεχνών. Όπως είχε πει και ο Βόλφγκανγ Γκαίτε, «η επιστήμη και η τέχνη ανήκουν σε όλο τον κόσμο, και μπροστά τους εξαφανίζονται όλα τα σύνορα».

Πήγαινε στην κορυφή