Ο πιο επικίνδυνος δρόμος, γράφει ο Βασίλης Γιαννακόπουλος

ΠΑΛΜΟΓΡΑΦΟΣ
Ο πιο επικίνδυνος δρόμος, γράφει ο Βασίλης Γιαννακόπουλος

Κάθε φορά που ταξιδεύω για την πατρίδα μου, τον Πύργο, αναθεματίζω όλες τις μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις, και ειδικότερα την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, για το δρόμο καρμανιόλα Πατρών – Πύργου.

Ξεκινώντας το ταξίδι από την Αθήνα, έχεις την άνεση να διανύσεις τα 220 χλμ. της διαδρομής μέχρι την Πάτρα σ’ έναν αυτοκινητόδρομο ασφαλή με διαχωριστική νησίδα, με σήραγγες όπου αυτές είναι απαραίτητες και γενικά έναν δρόμο σύγχρονων προδιαγραφών. Μετά όμως την Πάτρα, ξεκινά το μαρτύριο. Τα 190 περίπου εικονοστάσια στα 93 χλμ. της διαδρομής είναι αδιάψευστος μάρτυρας της επικινδυνότητας του συγκεκριμένου οδικού δικτύου.
Ο δρόμος αυτός, λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας, θα έπρεπε να είναι Εθνική Οδός. Τους καλοκαιρινούς μήνες, δε, η κίνηση αυξάνεται υπέρμετρα λόγω της εξυπηρέτησης των νησιών του Ιονίου, Ζακύνθου και Κεφαλλονιάς, αλλά και λόγω των πολλών αγροτικών οχημάτων τα οποία μεταφέρουν οπωροκηπευτικά από τον κάμπο του Ν. Ηλείας.
Για όσους δεν το γνωρίζουν να σημειώσω ότι ο Νομός Ηλείας είναι ο μοναδικός νομός της Πελοποννήσου ο οποίος δεν συνδέεται με εθνικό οδικό δίκτυο.

Αναφέρω παραπάνω ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη που ο δρόμος παραμένει ακόμα κατσικόδρομος γιατί όταν ανέλαβε την εξουσία, τον Ιανουάριο του 2015, το έργο ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση και μάλιστα είχε εκδηλωθεί επίσημα ενδιαφέρον από σοβαρές τεχνικές εταιρείες όπως η ΤΕΡΝΑ. Αντί όμως ο αρμόδιος υπουργός της τότε κυβέρνησης, κ. Χρήστος Σπίρτζης, να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού, ακύρωσε την όλη διαδικασία και επαναπροκήρυξε το έργο τεμαχίζοντας τα 93 χλμ. σε 8 εργολαβίες αντί 2 που ήταν αρχικά. Ο σκοπός, όπως έχει γραφτεί επανειλημμένως, ήταν να εξυπηρετηθεί ο κ. Χρήστος Καλογρίτσας, ο οποίος ανακηρύχθηκε μειοδότης στις 4 εργολαβίες. Επειδή όμως ο κ. Καλογρίτσας, με την εταιρεία Τοξότης, είχε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, δεν κατόρθωσε, όχι μόνο να τελειώσει μια εργολαβία, αλλά ούτε καν να ξεκινήσει κι έτσι κηρύχθηκε έκπτωτος.
Αν υπήρχε συνέχεια του κράτους, όπως πρέπει να υπάρχει στην εναλλαγή των κυβερνήσεων, ο δρόμος αυτός θα είχε τελειώσει και τα εγκαίνια θα τα είχε κάνει ο Αλέξης Τσίπρας ως πρωθυπουργός.

Αυτή τη στιγμή το έργο το έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός, η οποία έχει και την εκμετάλλευση της Εθνικής Αθηνών – Πατρών και όπως έχει δηλωθεί αρμοδίως, πρόκειται να ξεκινήσει η κατασκευή αρχές του 2022 και τέλος του 2025 να παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Μακάρι να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις και να μπει ένα τέλος σ’αυτή την αμαρτωλή ιστορία για να γλιτώσουν και κάποιες ανθρώπινες ζωές γιατί ο δρόμος Πάτρα – Πύργος μαζί με τον ΒΟΑΚ είναι οι πιο επικίνδυνοι και εκεί γίνονται τα περισσότερα δυστυχήματα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή