Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Συνήθειες που βλάπτουν την επιδερµίδα µας

Μήπως οι καθηµερινές σας συνήθειες βλάπτουν το δέρµα σας;

∆ιαβάστε παρακάτω πέντε πράγµατα που κάνουµε καθηµερινά και µας καταστρέφουν το
δέρµα, σύµφωνα µε τη λίστα των ειδικών του iatronet.gr

Σίγουρα θέλετε να φροντίζετε το δέρµα σας. Στο µπάνιο ίσως έχετε µια σειρά από καλλυντικά
προϊόντα µε σκοπό να το ενυδατώνουν και να το κρατούν λαµπερό και νεανικό. Aν,
όµως, έχετε παραβλέψει µερικούς σηµαντικούς παράγοντες;

Ας δούµε πέντε καθηµερινές κακές συνήθειες, οι οποίες καταστρέφουν το δέρµα µας.

•Κατσουφιάζετε

Το κατσούφιασµα εκτός του ότι υποδηλώνει µια αρνητική διάθεση  µας προκαλεί ρυτίδες. Τα χείλη µπορεί να σουφρώνουν και οι µύες του προσώπου πιάνονται. ∆οκιµάστε να κάνετε το εξής, για να χαλαρώσετε το πρόσωπό σας:
προσπαθήστε να «κουνήσετε» τα αυτιά σας προς τα πίσω, χωρίς να τα αγγίζετε. ∆εν
έχει σηµασία αν το καταφέρετε ή όχι, η προσπάθεια και µόνο αρκεί. Και, όπως
είναι φυσικό, προσπαθήστε να χαµογελάτε.

• Ξεχνάτε το αντηλιακό

Σε ό,τι αφορά την πρόωρη γήρανση, δεν υπάρχει τίποτα πιο σηµαντικό από το αντηλιακό. Το 90%
των ρυτίδων µας προέρχονται από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο, και δεν είναι θέµα γονιδίων. Αυτό σηµαίνει πως έχουµε µεγάλο έλεγχο πάνω στη γήρανση του δέρµατός µας, και η καθηµερινή χρήση αντηλιακού µε δείκτη προστασίας
τουλάχιστον 30 καθηµερινά είναι αναγκαία – ακόµα και τις µέρες που έχει συννεφιά. Προσέξτε, το αντηλιακό σας να είναι ευρέως φάσµατος, να προστατεύει δηλαδή και από τις δύο µορφές ακτινοβολίας- UVA και UVB.

• Τρώτε υπερβολικά πολλά γλυκά

Η υπερβολική ζάχαρη επιταχύνει τη γήρανση του δέρµατος µέσω µιας διαδικασίας που ονοµάζεται γλυκοζυλίωση. Η ζάχαρη επιτίθεται στο κολλαγόνο και την ελαστίνη, δύο πολύ σηµαντικούς παράγοντες για υγιές, ελαστικό και καθαρό δέρµα. Συνεπώς, προσπαθήστε να αλλάξετε τις δια- τροφικές σας συνήθειες, αν καταναλώνετε πολλή ζάχαρη. Επιλέξτε φρούτα και λαχανικά, όπως και «καλά»
λιπαρά, σαν αυτά που βρίσκουµε στον σολοµό.

• ∆εν κοιµάστε αρκετά

Όταν πέφτουµε για ύπνο, το δέρµα µας κάνει µικρές… «επισκευές» στον εαυτό του. Συνεπώς, λιγοστός ύπνος σηµαίνει µη υγιές δέρµα. Οι ενήλικες χρειάζονται 7 έως 8 ώρες ύπνου ηµερησίως. Προσπαθήστε να έχετε ένα σταθερό πρόγραµµα ύπνου. Το γνωστό
jet lag που βιώνουµε όταν ταξιδεύουµε σε περιοχές που βρίσκονται σε διαφορετική ζώνη ώρας από τη δική µας µπορεί να συµβεί και στην επιδερµίδα µας, αν πέσουµε για ύπνο πιο αργά από το κανονικό. Επιπλέον, η στάση του ύπνου µας παίζει ρόλο.
Αν, για παράδειγµα, κάποιος κοιµάται στο πλάι, το πρόσωπο πιέζεται και δηµιουργούνται γραµµές.

• Καπνίζετε

Το τσιγάρο είναι κακό για την καρδιά, τους πνεύµονες, αλλά και για το δέρµα µας. Η πράξη του καπνίσµατος από µόνη της
δηµιουργεί ρυτίδες γύρω από το στόµα, όπως και στις άκρες των µατιών. Έπειτα, αυξάνονται οι πιθανότητες για ανάπτυξη καρκίνου του δέρµατος, και η επιδερµίδα µας γίνεται χλωµή και ευαίσθητη.