Κορωνοϊός και κοινωνική ευθύνη, του Γιώργου Πένταρη

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Κορωνοϊός και κοινωνική ευθύνη, του Γιώργου Πένταρη

Είχα πει ότι δε ξαναγράψω για τον κορωνοϊό αλλά αυτά που συνέβησαν και συμβαίνουν το Νοέμβρη με κάνουν να γράψω κάποιες σκέψεις και τις ευθύνες που υπάρχουν από τους πολίτες. Το λέω αυτό γιατί κανένας, ούτε κυβέρνηση, ούτε κόμματα, ούτε άλλοι αρμόδιοι εκπρόσωποι θεσμών έχουν αναφερθεί στην ευθύνη των πολιτών για την έξαρση των κρουσμάτων και τους αναίτιους θανάτους στις βασανιστικές ΜΕΘ.

Δεν θέλω με αυτό το άρθρο να λιβανίσω την κυβέρνηση, αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν, για το δεύτερο κύμα του ιού, μεγαλύτερες ευθύνες στους πολίτες απ’ ό,τι στην κυβέρνηση και τα όργανά της. Φωνάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν υπάρχουν πολλές ΜΕΘ, ότι δεν υπάρχει προσωπικό, γιατροί, νοσηλευτές κτλ, και ότι πρέπει να γίνει αύξηση μισθών. Και σύμφωνα με έναν πρόεδρο κάποιου συλλόγου νοσοκομειακών που άκουσα στο ραδιόφωνο, οι αυξήσεις πρέπει να δοθούν σε όλους στα νοσοκομεία, γιατί όλοι παλεύουν εναντίον του κορωνοϊού όπως οι διοικητικοί υπάλληλοι των νοσοκομείων, οι θυρωροί και οι αποθηκάριοι… Ο ΣΥΡΙΖΑ όπου πάει και όπου βρεθεί ζητά προσλήψεις και αύξηση μισθών ως αντίδοτο του κορωνοϊού, που ουσιαστικά δεν είναι τίποτα άλλο παρά χάιδεμα αυτιών προς άγρα ψηφοφόρων. Στο ίδιο μοτίβο συνεχίζει με τις προτάσεις για επιδόματα σε διάφορες κατηγορίες εργαζομένων που επλήγησαν από την πανδημία. Αν η κυβέρνηση εφάρμοζε τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο κάθε πληττόμενος θα έπαιρνε διπλάσια χρήματα από αυτά που θα έπαιρνε αν δούλευε κανονικά χωρίς μέτρα. Τοιουτοτρόπως ο ΣΥΡΙΖΑ υπολογίζει ότι θα μαζέψει οπαδούς και ψηφαλάκια, χωρίς να δείχνει μια υπευθυνότητα όσον αφορά την αντιπολίτευση που κάνει και την δυσμενή συγκυρία που υπάρχει στην χώρα. Δεν άκουσα τον ΣΥΡΙΖΑ να αναφέρεται σε ευθύνες των πολιτών όσον αφορά την διασπορά που ουσιαστικά εξελίχθηκαν αυτές οι ευθύνες σε εγκληματική αμέλεια, η οποία μένει και ατιμώρητη;

Όσον αφορά τις ευθύνες, θα ξεκινήσω από την ιεραρχία της εκκλησίας μας, η οποία δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και ήδη άρχισε να πληρώνει το τίμημα. Η εκκλησία, από την αρχή της πανδημίας, έθεσε ζήτημα πίστης όσον αφορά την μετάδοση του κορωνοϊού. Ακούσαμε διάφορα από παπάδες και μητροπολίτες. Δεν κολλάει στην εκκλησία, δεν κολλάνε οι πιστοί και δεν μεταδίδεται με την Θεία Κοινωνία, όπως λένε και οι κυρίες λοιμωξιολόγοι Γιαμαρέλου και Λινού. Βέβαια οι λοιμωξιολόγοι μας είπαν ότι δεν έχει αποδειχτεί με έρευνες ότι ο ιός μεταδίδεται από την κατάποση, αλλά όμως ότι και δεν μεταδίδεται. Δεν θα έπρεπε να μας πουν ότι επειδή δεν υπάρχουν έρευνες και δεδομένης της σοβαρότητας της λοίμωξης, καλό θα είναι να μην συμμετέχουμε στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας; Νομίζω ότι παρά την επιστημονική τους γνώση, προτίμησαν να συμβαδίσουν με την ιδεολογική πίεση της εκκλησίας παραβλέποντας τα προφανή…
Δεν είναι ανευθυνότητα το ότι ιεράρχης παρέθεσε γεύμα στους Συνοδικούς εν μέσω πανδημίας και αρρώστησε ο Αρχιεπίσκοπος και άλλοι Μητροπολίτες; Θεωρούν ότι η πίστη θα τους σώσει από την ασθένεια και εδώ μπαίνουν σε μια αντίφαση ιδεολογικής μορφής. Η εκκλησία δηλαδή, που είναι πνευματικός οργανισμός, προσπαθεί να επέμβει σε υλικά ζητήματα, για παράδειγμα άρνηση ιατρικών δεδομένων, αντί να ασχολείται αποκλειστικά με τα πνευματικά ζητήματα του ποιμνίου της. Θέλοντας, λανθασμένα, να προστατεύσει τα οικονομικά του οίκου της προέβη σε μεγάλα και αδικαιολόγητα ατοπήματα.

Βέβαια δεν είναι η εκκλησία, από την οποία βέβαια θα περιμέναμε μεγαλύτερη υπευθυνότητα, αλλά είναι και οι πολίτες. Η απερισκεψία των πολιτών έχει φτάσει σε επίπεδα σχιζοφρένειας και θα σας αναφέρω μερικά παραδείγματα. Αν γράψετε την λέξη «κορωνοπάρτυ» στο Google θα δείτε πόσα έχουν γίνει τον τελευταίο μήνα. Αυτοί οι άνθρωποι που τα οργανώνουν, αλλά και αυτοί που πηγαίνουν έχουν καμιά κοινωνική ευθύνη; Αν υποθέσουμε ότι η κυβέρνηση έλεγε ότι όποιος οργανώνει ή συμμετέχει σε κορωνοπάρτυ δεν θα δικαιούται περίθαλψη αν αρρωστήσει από κορωνοϊό, τι θα έλεγαν τα κόμματα και διάφοροι άλλοι διανοούμενοι; Ότι είναι φασισμός και απάνθρωπο μέτρο και η κυβέρνηση δεν έχει κανένα δικαίωμα να αρνηθεί περίθαλψη του συγκεκριμένου ατόμου. Μα η συμπεριφορά των συμμετεχόντων στο κορωνοπάρτυ τι είναι; Δεν είναι δολοφονική; Πόσοι θα έχουν μολυνθεί από αυτή τη συμπεριφορά και έπιασαν κρεβάτι στο νοσοκομείο εις βάρος αυτών που ήταν προσεκτικοί μεν, αλλά άτυχοι;
Στην Δεσκάτη Γρεβενών έχουν πεθάνει 20 άτομα μέχρι τώρα ενώ στις αρχές Νοέμβρη τα κρούσματα ήταν μηδενικά. Τι έγινε όμως; Ένας DJ σε κλαμπ ήταν θετικός και πιθανόν, λέω πιθανόν, να μην το γνώριζε. Μέσα στο κλαμπ ένας ναργιλές ήταν κοινός για όλους και οι νεκροί έφτασαν την περασμένη Τρίτη 20 και σήμερα που δημοσιεύεται το άρθρο μπορεί να είναι και 30. Για αυτούς φταίει η κυβέρνηση; Μήπως φταίει η κυβέρνηση και για τα γυμναστήρια στην Γλυφάδα και στο Τατόι που λειτουργούσαν παράνομα; Μήπως φταίει και για την μπαρμπουτιέρα στην Κυψέλη που ανακάλυψαν προχθές; Αυτά όλα δεν είναι πταίσματα, είναι εγκληματικές ενέργειες και βέβαια δεν είναι μόνο αυτά τα περιστατικά.
Έχουμε και ένα επίδοξο πολιτικό κόμμα που με τον τρόπο του παραβαίνει τους κανόνες. Πιο συγκεκριμένα είναι κόμμα σχεδόν άγνωστο, αλλά με εγκεκριμένο καταστατικό, το οποίο έχω στην κατοχή μου και που για ευνόητους λόγους δεν αναφέρω το όνομά του, θέλοντας να εγγράψει νέα μέλη μοιράζει βεβαιώσεις εργασίας στο κόμμα, ώστε να μπορεί κάποιος να κυκλοφορεί ελεύθερα παραβαίνοντας τα μέτρα της καραντίνας. Καταλαβαίνετε πώς πολλοί συμπολίτες μας αντιλαμβάνονται τα μέτρα;
Είναι ακατανόητο να μην εφαρμόζουμε μερικούς απλούς κανόνες ώστε να ξεπεράσουμε όσο το δυνατόν ανώδυνα την πανδημία. Δεν υπάρχει λόγος αυτοί που μπορούν να μένουν σπίτι τους να τρέχουν να βγουν έξω να πάνε στα κορωνοπάρτυ ή σε άλλες συγκεντρώσεις για να ξεσκάσουν ή να σνιφάρουν. Οι εργαζόμενοι έχουν προτεραιότητα να πάνε στην δουλειά τους και να τους δοθεί χώρος κοινωνικός και ασφάλεια ώστε να μην κλείσουν τα πάντα.
Και ακόμη είναι αδιανόητο από τα νεαρά άτομα να τρέχουν σε αυτά τα πάρτυ ή άλλες συγκεντρώσεις και μετά να πηγαίνουν σπίτι τους τον ιό και να μολύνονται ολόκληρες οικογένειες όπως συμβαίνει στην Θεσσαλονίκη.
Τώρα όλοι προβληματίζονται αν θα συνεχιστεί η καραντίνα και το πώς θα ανοίξουν τα μαγαζιά και η εστίαση. Κανείς δεν τονίζει την ανάγκη να διατηρηθεί επ’ αόριστον το μέτρο της μάσκας. Προχθές Τετάρτη είδα τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής στην τηλεόραση που είπε το εξής απλό: «Μια έκφραση αγάπης και υπευθυνότητας είναι η μάσκα», κρατώντας την στα χέρια του. Τα πράγματα είναι απλά: Ο καθένας είναι ύποπτος κορωνοϊού και ως εκ τούτου φοράμε παντού μάσκα και παίρνουμε και τα άλλα μέτρα υγιεινής. Η μάσκα όμως πρέπει να είναι εκ των ουκ άνευ και το πρόστιμο να γίνει 500 ευρώ για όποιον δεν την φορά. Νομίζω η μόνιμη χρήση μάσκας και η συνέχιση της απαγόρευσης των συγκεντρώσεων θα επιτρέψει να κινηθεί η αγορά που όλοι την έχουμε ανάγκη χωρίς νέες καραντίνες.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή