Μπήκε ξανά στις ράγες η Γραμμή 4 Γαλάτσι – Γουδή

ΝΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Μπήκε ξανά στις ράγες η Γραμμή 4 Γαλάτσι – Γουδή

Στην επικαιρότητα και πάλι η Γραμμή 4 του Μετρό, ένα έργο που μετά από πολλές αναβολές και εμπόδια στην υλοποίηση του χρονοδιαγράμματός του, φαίνεται πως παίρνει μπροστά. Την Δευτέρα 19 Οκτωβρίου ανοίχτηκαν οι οικονομικές προσφορές με την Κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ να προσφέρει έκπτωση ύψους 12,19% και να ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή.

Σύμφωνα με όσα έχουν δει μέχρι στιγμής το φως της δημοσιότητας, η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ προσέφερε, όπως είπαμε, έκπτωση 12,19%, έναντι 10,57% της αντιπάλου της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ- Ansaldo- Hitachi. Η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ κατέθεσε προσφορά ύψους 1.158.600.000 ευρώ έναντι 1.180.000.000 της αντιπάλου της, δηλαδή η διαφορά των δύο ήταν μόλις 22 εκατ. ευρώ, σε ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 1.510.000.000 ευρώ.
Αν όλα από δω και πέρα εξελιχθούν ομαλά και δεν υπάρξει νέος γύρος ενστάσεων μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στην έγκριση του πρακτικού του διαγωνισμού ώστε στη συνέχεια η σύμβαση να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Bουλή. Εκτιμάται πάντως ότι ο κατασκευαστικός χρόνος θα χρειαστεί μήνες μέχρι να ξεκινήσει να μετράει, αφού θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίες για τις αρχαιολογικές έρευνες και τη μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο. Και όπως όλοι γνωρίζουμε είναι ένα έργο που θα επηρεάσει σημαντικά το Γαλάτσι και θα το διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό συγκοινωνιακά, οικονομικά, εμπορικά αλλά και αισθητικά.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΓΡΑΜΜΗ 4 ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ
Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου – Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή – Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι – Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Όσον αφορά την πόλη μας, το Γαλάτσι, εδώ έχουν χωροθετηθεί δύο (2) σταθμοί Μετρό, ενώ θα υπάρχει ακόμα ένας στα όρια του Δήμου με την Κυψέλη.
Ο πρώτος σταθμός, Σταθμός Γαλάτσι, χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Βεΐκου και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λ. Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου.
Ο δεύτερος, Σταθμός Βεΐκου, χωροθετείται στη συμβολή της Λ. Βεΐκου με την οδό Τράλλεων, στον Δήμο Γαλατσίου.
Και τέλος, ο τρίτος, Σταθμός Ελικώνος, χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος.

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: «ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΗΣ»
Με αφορμή το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών από την Αττικό Μετρό για τη Γραμμή 4 της Αθήνας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Σήμερα, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Ένα έργο που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
»Ένα έργο προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ που θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ’ όπου θα περάσει. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση νέων έργων υποδομών που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και την εικόνα της χώρας».
Η νέα επέκταση του μετρό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής για την πρωτεύουσα αφού θα προσφέρει μεγάλη ανακούφιση στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού με ένα γρήγορο μέσο που θα συνδέσει μερικές από τις πιο πυκνοδομημένες συνοικίες της Αθήνας και θα εξυπηρετεί με την ολοκλήρωσή της το 2030, 341.000 επιβάτες ημερησίως.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή