«Για να πετύχεις χρειάζεται πίστη σ’ αυτό που κάνεις και πολλή δουλειά», Δημήτριος Χριστοδούλου, Εκδότης – Συγγραφέας

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Για να πετύχεις χρειάζεται πίστη σ’ αυτό που κάνεις και πολλή δουλειά», Δημήτριος Χριστοδούλου, Εκδότης – Συγγραφέας

Ο Δημήτριος Χριστοδούλου μετράει πάνω από 20 χρόνια στη διαφημιστική βιομηχανία ως creative writer. Έμπειρος ερευνητής, σεναριογράφος ταινιών, σειρών, ντοκιμαντέρ, επιτυχημένων τηλεοπτικών παραγωγών στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι ο άνθρωπος που θα σου δώσει λύση, απόλυτος γνώστης των εργαλείων της δουλειάς του, αριστοτέχνης του αντικειμένου του, ο άνθρωπος που άφησε το στίγμα του στην Amazon αλλά και το Netflix. Ο Δημήτριος Χριστοδούλου της On Time Books μιλά στον «Παλμό».


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΜΑΙΡΗ ΓΚΙΩΝΗ – ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ


«ΠΑΛΜΟΣ»: Σε ποιό περιβάλλον μεγαλώσατε;
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ: Σε ένα Χριστιανικό μεσοαστικό περιβάλλον, στο κέντρο της Αθήνας, στον Κολωνό Μεταξουργείο.

«Π»: Και πώς προέκυψε η συγγραφή;
Δ.Χ.: Έγινε πολύ φυσιολογικά μιας και έτυχε να εργαστώ από πολύ νέος στη διαφήμιση στην πολύ φρέσκια ιδιωτική τηλεόραση τότε. 1990, στην Φιλμική εταιρεία, των Τσεμπερόπουλου – Πανουσόπουλου. Τυχαία έγραψα κάποιο έξυπνο σενάριο για ένα ούζο νομίζω και έγινε με τους σημερινούς όρους viral.

«Π»: Πώς επιλέξατε τον χώρο των εκδόσεων;
Δ.Χ.: Όταν ήρθα στην Άγγλία εργάστηκα στην Amazon στον τομέα των εκδόσεων οπότε και απέκτησα κάποιες δεξιότητες σε ό,τι έχει να κάνει με τον αλγόριθμο της Amazon. Μια δεξιότητα την οποία χρησιμοποιώ πλέον προς όφελος των συγγραφέων μας.

«Π»: Και επιλέξατε να ζείτε μόνιμα στο εξωτερικό;
Δ.Χ.: Ναι, στην Μεγάλη Βρετανία.

«Π»: Είναι η συγγραφή επικοινωνία με τον κόσμο;
Δ.Χ.: Η επικοινωνία με τον κόσμο είναι αυτοσκοπός ή θα έπρεπε να είναι, για κάθε συγγραφέα, κατά την ταπεινή μου γνώμη. Δεν είμαι το είδος του αδιάφορου για την ανταπόκριση ή την γνώμη των αναγνωστών, συγγραφέα. Έτσι επικοινωνώ με τον «έξω κόσμο».

«Π»: Μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας τη συγγραφική και επιχειρηματική σας πορεία. Υπάρχει τελικά συνταγή της επιτυχίας;
Δ.Χ.: Μπορώ να σας πω με σιγουριά πως ναι, λοιπόν, υπάρχει συνταγή επιτυχίας. Με μόνο δύο υλικά. Πίστη σε αυτό που οραματίζεσαι και πολλή προσωπική δουλειά. Νομίζω πως όποιος ακολούθησε αυτή την συνταγή, πέτυχε!

«Π»: Πώς ξεκινάτε να γράφετε το σενάριο μιας ταινίας;
Δ.Χ.: Όταν κάθομαι να γράψω, πάντα έχω τα πάντα έτοιμα στο κεφάλι μου. Χαρακτήρες, πλοκή, σκηνικό… όλα έτοιμα.

«Π»: Τί σας εμπνέει;
Δ.Χ.: Τα πάντα! Στην κυριολεξία τα πάντα, αλλά τώρα που ζω σε αυτή την καταπληκτική Αγγλική φύση του Κεντ, μπορω να πω πως εμπνέομαι από το Βρετανικό τοπίο.

«Π»: Μιλήστε μας για την βραβευμένη από την UNESCO ταινία σας, «Η επόμενη μέρα».
Δ.Χ.: Ήταν μια ιδέα που γεννήθηκε διαβάζοντας ένα άρθρο στους New York Times, για την κακοποίηση στην οικογένεια. Ήταν μια συγκλονιστική ταινία με σπάνιες ερμηνείες.

«Π»: Το 2006 βραβευτήκατε ως ο καλύτερος Ευρωπαίος συγγραφέας κάτω των 35 ετών. Τί σηματοδότησε αυτή η αναγνώριση;
Δ.Χ.: Στην πραγματικότητα και για να είμαι ειλικρινής, απολύτως τίποτα. Λάθος εποχή. Δεν μπορώ να πω πως σχολήθηκα με αυτόν τον τίτλο ποτέ ώστε να αναδειχθώ ως συγγραφέας. Συνέχισα να γράφω σποτάκια για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο.

«Π»: Ως ερευνητής, πώς βλέπετε τα πράγματα στην τηλεόραση παγκόσμια;
Δ.Χ.: Δεν μπορώ να πω πως η τηλεόραση περνάει παγκοσμίως τις καλύτερες στιγμές της. Αυτό βέβαια έχει να κάνει και με την αλλαγή στις προτιμήσεις των τηλεθεατών. Πλέον τα πρωτεία τα έχουν οι κινηματογραφικές πλατφόρμες, τύπου ΗΒΟ, Amazon, Netflix και άλλες. Αμέτρητες επιλογές και φυσικά on demand. Είναι μια νέα πραγματικότητα.

«Π»: Ποιά από τις συνεργασίες σας ξεχωρίζετε;
Δ.Χ.: Nομίζω πως η σημαντικότερη ήταν, είναι και θα είναι η Amazon.

«Π»: Πώς βλέπετε το βιβλίο στην κατάσταση που βιώνουμε σήμερα;
Δ.Χ.: Το «βιβλίο» βιώνει μία αναγέννηση με την υποστήριξη των ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων και των άπειρων επιλογών πώλησης και προώθησης χωρίς απαραίτητα να εξαρτάται από κάποιον παραδοσιακό εκδότη. Ο αναγνώστης αυτή την περίοδο διαβάζει αστυνομικά και ψυχολογικά θρίλερ. Σταθερή αξία παραμένουν τα παιδικά βιβλία.

«Π»: Είστε επιτυχημένος στο χώρο σας. Είστε και ευτυχισμένος;
Δ.Χ.: Είμαι σίγουρα ευτυχισμένος άνθρωπος. Τώρα το αν είμαι πετυχημένος είναι σχετικό.

«Π»: Ως εκδότης έχετε ξεχωρίσει το βιβλίο της χρονιάς, του 2020;
Δ.Χ.: Για βιβίο της χρονιάς θα έλεγα το δυστοπικό αριστούργημα του Βαγγέλη Κάλιοση, The Chip Of Knowledge. Και σας εξήγησα ήδη τον λόγο: γιατί είναι αριστούργημα!

«Π»: Ποιό το όραμά σας;
Δ.Χ.: Το όραμα είναι οι Αγγλόφωνοι να μας μάθουν ως τον οίκο που έχει Έλληνες συγγραφείς και οι Έλληνες να μάθουν γιατί κάνουμε πράξη τα όνειρά τους, εκδίδοντας τα έργα τους σε όλον τον πλανήτη. Ανεκτίμητο…

«Π»: Έχετε ζηλέψει κάποιο ξένο τίτλο βιβλίου για τον εκδοτικό σας οικο;
Δ.Χ.: Κοιτάξτε, έχει τύχει να ζηλέψω για κάποιο όμορφο εξώφυλλο, όχι όμως τίτλο.

«Π»: Υπάρχει προκατάληψη στο εξωτερικό ως προς τη χώρα καταγωγής κάποιου;
Δ.Χ.: Παντού υπάρχουν αυτά, πόσο μάλλον όταν πας να χωθείς σε μία χώρα με οίκους 100 και 200 ετών.

«Π»: Μελλοντικά συγγραφικά, εκδοτικά ή άλλα σχέδια;
Δ.Χ.: Ναι, μία ακόμα συνεργασία με την ελληνικών συμφερόντων 30 Birds Publishing, εδώ στο Λονδίνο, μια εταιρεία αυτοεκδόσεων που θα προσφέρει κάθε είδους πακέτο προώθησης και έκδοσης με την ποιότητα της ontime books και όλα τα πνευματικά και εμπορικά δικαιώματα, 100% του συγγραφέα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή