Ηλεκτροκίνηση: Υποχρέωση των δήμων για δημιουργία σταθμών φόρτισης

ΕΛΛΑΔΑ
Ηλεκτροκίνηση: Υποχρέωση των δήμων για δημιουργία σταθμών φόρτισης

Έντονο φαίνεται πως είναι το ενδιαφέρον, από τις πρώτες ενδείξεις, για την αγορά – μέσω επιδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας – ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην πλατφόρμα kinoumeilektrika. Τις πρώτες 18 ώρες, απορροφήθηκε περίπου 1 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 45 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού επιδότησης για το 2020.

Πρώτο σε ζήτηση αναδεικνύεται το ηλεκτρικό ποδήλατο καταλαμβάνοντας ποσοστό 79,10%, ακολουθούν τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ καλή επίδοση παρουσίασαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς μέσα σε μόλις 18 ώρες επιδοτήθηκαν 80 ενώ έγιναν 742 αιτήσεις.
Για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου τέλος, δίνεται ποσοστό 40% επί της αξίας και με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ.
Όσον αφορά την γεωγραφική κατανομή, έχει ως εξής:
Αττική: 39%, Θεσσαλονίκη: 12,5%, Ηράκλειο: 9%, Πάτρα: 4%
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των πρώτων 18 ωρών λειτουργίας του kinoumeilektrika, έχουν γίνει 901 τηλεφωνικές κλήσεις στο Help Desk για ερωτήσεις ενδιαφερομένων και έχουν αποσταλεί 162 ηλεκτρονικές αλληλογραφίες (mails).
– Αιτήσεις: 938
– Δίκυκλα/Τρίκυκλα (L1ea-L7): 116 δηλαδή 12,37%
– Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 BEV) αμιγώς: 2 Ποσοστό 0,21%
– Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 PHEV) υβριδικά: 1 ποσοστό 0,11%
– Ηλεκτρικά Ποδήλατα:
Ι.Χ. επιβατικά Αυτοκίνητα (M1 ΒΕV): 77 ποσοστό 8,21%
Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις στη διεύθυνση: kinoumeilektrika.ypen.gr.
Η λειτουργία του Help Desk δέχεται κλήσεις από τις 10.00 έως τις 22.00 προκειμένου να εξυπηρετεί τους ενδιαφερόμενους.

Τηλέφωνα επικοινωνίας : 213 1513640, 213 1513643, 213 1513797, 213 1513124, 213 1513139
Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τα ερωτήματά τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:
support.kinoumeilektrika@prv.ypeka.gr

Τα φυσικά πρόσωπα έχουν επίσης την δυνατότητα, εφόσον το επιλέξουν, να επιδοτηθούν με 500 ευρώ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή, υπό την προϋπόθεση ότι θα τεκμαίρεται η δυνατότητά τους να τον εγκαταστήσουν σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο σημείο στην κύρια κατοικία τους.
Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότηση είναι οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου ή 500 ευρώ για την αγορά δίκυκλου, τρίκυκλου και ποδηλάτου.
Τέλος, δίνεται προαιρετικά η δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος το οποίο έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα από την 1.1.2013 και πίσω ενώ βρίσκεται στην ιδιοκτησία του αιτούντος τουλάχιστον από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η απόσυρση αυτοκινήτου επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ ενώ αυτή του δικύκλου με 400 ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή, εκτιμούν οι ειδικοί, θα δημιουργήσει σύντομα αυξημένες πιέσεις στου δήμους καθώς σύμφωνα με το νόμο 4710/2020 με τα άρθρα 16 και 17 οι δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί δήμοι, οι δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί δήμοι, σύμφωνα με το άρθρο 2Α του ν. 3852/2010 εκπονούν υποχρεωτικά Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), με το οποίο προγραμματίζουν τη χωροθέτηση επαρκούς αριθμού κανονικής ή υψηλής ισχύος δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο και θέσεων στάθμευσης Η/Ο εντός των διοικητικών τους ορίων.
Το Σ.Φ.Η.Ο. λαμβάνει υπόψη του ιδίως, τα πολεοδομικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της περιοχής και την υφιστάμενη ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών και μπορεί να ενταχθεί ως μέτρο παρέμβασης σε εκπονούμενα στρατηγικά σχέδια των οικείων O.T.A., όπως στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ΣΒΑΚ, τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις ΟΧΕ, τα σχέδια για Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη – ΒΑΑ, καθώς και σε ευρύτερες μελέτες και προγράμματα αστικών αναπλάσεων.
Το Σ.Φ.Η.Ο. περιέχει υποχρεωτικά κατ’ ελάχιστον τα εξής:
α) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο κατά μήκος των διοικητικών τους ορίων, στους χώρους στάσης και στάθμευσης του άρθρου 34 του ν. 2696/1999 (Α΄ 57), καθώς και σε ελεγχόμενους από τους δήμους χώρους στάθμευσης και δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ώστε να προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός (1) κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης Η/Ο ανά χιλίους (1.000) κατοίκους του δήμου.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή