Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Απολαύστε με ασφάλεια την οδήγηση & το καλοκαίρι

Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να είναι διαφορετικό από όσα έχουμε ζήσει μέχρι τώρα, λόγω του κορονοϊού, αλλά όλοι μας θα ξεκλέψουμε λίγο χρόνο, για να πάμε σε έναν αγαπημένο προορισμό με σκοπό να φορτίσουμε τις μπαταρίες μας εν όψει του χειμώνα που μας έρχεται. Όμως θα πρέπει να έχετε κατά νου μερικές συμβουλές για να απολαύσετε τις διακοπές σας και τις βόλτες σας ανέμελα μεν, με ασφάλεια δε!

Ας ξεκινήσουμε από το βασικότερο στοιχείο που θα πρέπει να έχει ένα ασφαλές αυτοκίνητο: Μα φυσικά το ανανεωμένο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, το οποίο θα περιέχει όλες τις καλύψεις που χρειάζεται ο πελάτης μας, ώστε να κινηθεί παντού με ασφάλεια.

Όμως κι ως οδηγοί πρέπει να αλλάξουμε μερικές από τις κακές συνήθειες που μας συνοδεύουν, κατά την… «καριέρα» μας πίσω από το τιμόνι. Για να δούμε!

Φροντίστε τη συντήρηση του οχήματός σας

Πριν από ένα προγραμματισμένο μεγάλο καλοκαιρινό ταξίδι, επιβάλλεται να έχουμε προβεί στην απαραίτητη συντήρηση του αυτοκινήτου μας για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα έχουμε απρόοπτα. Πέρα όμως από αυτό, μείζονος σημασίας είναι και η κατάσταση των ελαστικών. Ο μεγαλύτερος εχθρός των ελαστικών είναι οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και δρόμου. Γι’ αυτό και οι πιέσεις των ελαστικών μας πρέπει να είναι όσο ακριβώς (ελέγχονται με τα ελαστικά κρύα) συνιστά ο κατασκευαστής, ενώ στην περίπτωση που διαθέτουμε ελαστικά στο όριο της ζωής τους, πρέπει να τα αντικαθιστούμε πριν ξεκινήσει το καλοκαίρι.

Ποτέ με σαγιονάρες και χωρίς μπλούζα!

Σε καμία των περιπτώσεων ο ρουχισμός παραλίας δεν ενδείκνυται για οδήγηση. Οι σαγιονάρες, μπορούν πανεύκολα να γλιστρήσουν ή να σκαλώσουν, κάτι που αντιλαμβάνεστε τι μπορεί να προκαλέσει. Επίσης μην ξεχνάτε ότι σε πολλές χώρες η χρήση τους κατά την οδήγηση, τιμωρείται. Οι οδηγοί πρέπει πάντα να φορούν παπούτσια ελαφριά, μαλακά, μικρά σε όγκο και σόλες που δεν εξέχουν.
Ακόμα ένα φαινόμενο που παρατηρείται, είναι πως αρκετοί οδηγοί φροντίζουν να οδηγούν χωρίς μπλούζα (το 25% των οδηγών σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για την Αυτοκινητοβιομηχανία), κάτι που μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα της ζώνης ασφαλείας.

Πηγές