«Στη ζωή και τη μουσική δεν χρειάζονται βιασύνες», Όλγα Γαλανάκη, Μουσικός

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Στη ζωή και τη μουσική δεν χρειάζονται βιασύνες», Όλγα Γαλανάκη, Μουσικός

Η Όλγα Γαλανάκη γεννήθηκε το 1986 στην Αθήνα, όπου και μεγάλωσε, με καταγωγή από τα Χανιά της Κρήτης. Από την ηλικία των 7 ετών αρχίζει να γεννιέται η αγάπη της για τη μουσική και λίγο καιρό αργότερα ξεκινάει τις σπουδές της στο κλασικό πιάνο και στα θεωρητικά δίπλα σε καταξιωμένους μουσικούς. Σε ηλικία 18 ετών, παράλληλα με το κλασικό πιάνο, παρακολουθεί μαθήματα Μουσικής Τεχνολογίας στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας και δύο χρόνια αργότερα συνεχίσει τις σπουδές της στο Jazz / Μοντέρνο πιάνο καθώς και στα θεωρητικά μουσικής (Θεωρία / Jazz Αρμονία). Από το 2006 ασχολείται με τη μουσική επαγγελματικά στο πιάνο, στα πλήκτρα και στα φωνητικά. Έχει παίξει σε αρκετές στούντιο ηχογραφήσεις και live εμφανίσεις διαφόρων συγκροτημάτων και καλλιτεχνών σε pop, rock, indie rock, jazz, latin, blues, funk, soul, r’n’b, disco στυλ κι έχει βρεθεί σε μουσικές σκηνές όπως: Σταυρός του Νότου, ΚοοΚοο bar, Τεχνόπολις, Αρχιτεκτονική, Γυάλινο Up Stage, Faust Bar theatre, Half Note Jazz Club, Ejekt Festival 2013, Θέατρο Βεάκη, Afrikana Jazz Bar, Gazarte, PassPort.

Από το 2012 παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα και μαθήματα μέσω Skype Jazz/Μοντέρνου πιάνου, Keyboards και θεωρητικών σε παιδιά και ενήλικες.
Το 2016 σπουδάζει Μουσικοθεραπεία μέσω υποτροφίας απ’το Ωδείο Όπερα Αθηνών και αποφοιτά με Άριστα. Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια στον τομέα Μουσικής Τεχνολογίας, Ηχοληψίας, Ηλεκτρονικής Ενορχήστρωσης και Μουσικής Δημιουργίας, Ear training, Jazz Improvisation, Film scoring, Sound Design & Arrangement, Μουσικοθεραπείας κ.α από καταξιωμένους μουσικούς όπως Armen Donelian, Willie Myette, Κώστα Γιαξόγλου, Βαγγέλη Στεφανόπουλο, Μηνά Λιάκο, Δημήτρη Ψύχα. Αυτή την περίοδο ασχολείται ενεργά ως μόνιμο μέλος στην disco band «4 on the Floor», στους Picos Apicos band, στο σχήμα του Θάνου Καλλίρη και ως session μουσικός με διάφορους καλλιτέχνες και συγκροτήματα.
– Βίντεο και υλικό θα βρείτε στις σελίδες της:
Facebook Page: https://www.facebook.com /olga.galanaki.musicpage
YouTube Channel: https://www.youtube. com/olgagalanaki


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΜΑΙΡΗ ΓΚΙΩΝΗ – ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ


«ΠΑΛΜΟΣ»: Σε ποιό περιβάλλον μεγαλώσατε;
ΟΛΓΑ ΓΑΛΑΝΑΚΗ: Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα από Κρητικούς γονείς με καταγωγή από τα Χανιά. Μεγάλωσα με αρκετή αγάπη κι ασφάλεια σ΄ ένα ζεστό οικογενειακό περιβάλλον. Παρότι οι γονείς μου δεν ανήκουν στον χώρο της μουσικής, με βοήθησαν και μου στάθηκαν σε κάθε μου βήμα κι όνειρο.
Τα δε παιδικά μου χρόνια, τα πέρασα πολύ ανέμελα και ξέγνοιαστα παιδικά χρόνια. Αρκετά καλοκαίρια τα περνούσα στο χωριό των γονιών μου λίγο πιο έξω απ’τα Χανιά. Όμορφα χρόνια, αθώα με εικόνες κι αναμνήσεις που με συντροφεύουν σε όλη μου την ζωή.

«Π»: Τι σας ώθησε στη μουσική;
ΟΛ.Γ.: Όλα ξεκίνησαν από ένα μονοφωνικό παιδικό αρμόνιο το οποίο μου το είχαν κάνει δώρο οι γονείς μου κάποια Χριστούγεννα του ‘90κάτι. Σ’αυτό το αρμονιάκι λοιπόν άρχισα να βγάζω μόνη μου, ό,τι έπιανε το αυτί μου, μελωδίες από παιδικά και χριστουγεννιάτικα τραγούδια και το ένα έφερε το άλλο. Έτσι έναν χρόνο μετά, στα 7 μου, ξεκίνησα το ωδείο και τα μαθήματα στο κλασσικό πιάνο. Προφανώς κι αυτό το δώρο το έχω κρατήσει ακόμα. Είναι vintage και κουβαλάει αρκετές αναμνήσεις!

«Π»: Έχετε κάνει εξαιρετικές συνεργασίες με μουσικά σχήματα, μουσικούς και τραγουδιστές. Ποιά συνεργασία ξεχωρίζετε;
ΟΛ.Γ.: Δύσκολο να ξεχωρίσω μία απ’ όλες τις συνεργασίες που έχω κάνει διότι όλες με έχουν βοηθήσει να εξελιχθώ και να οριμάσω μουσικά. Παρόλα αυτά θα ξεχώριζα την συνεργασία μου με τον Rous γιατί ήταν το ξεκίνημά μου επαγγελματικά και πιο σοβαρά, πλέον, στον χώρο της μουσικής.

«Π»: Ποιό είναι το μότο σας;
ΟΛ.Γ.: Να είσαι ο εαυτός σου! Αυτό σε βοηθάει να πετύχεις σε ό,τι κι αν κάνεις.

«Π»: Τι μουσική ακούει ο κόσμος κατά την γνώμη σας;
ΟΛ.Γ.: Τα μουσικά γούστα του κόσμου ποικίλλουν. Αυτό που λένε δηλαδή ότι ο κόσμος ακούει μόνο σκυλάδικα δεν ισχύει στον βαθμό που το λένε. Υπάρχει μια μεγάλη μερίδα που ακούει λαϊκά, λαϊκοπόπ ή σκυλάδικα όπως λένε αλλά σε αρκετά λάιβ έχω συναντήσει και κόσμο που είναι πιο ψαγμένος μουσικά και είναι αρκετός αυτός ο κόσμος.

«Π»: Πώς είναι το σύστημα διδασκαλίας στα Ελληνικά Ωδεία;
ΟΛ.Γ.: Αν και αυτό είναι ένα ερώτημα που έχει αρκετά μεγάλη απάντηση θα προσπαθήσω να είμαι σύντομη λέγοντας ότι θα πρέπει, κατά την γνώμη μου, όλα μα όλα τα ωδεία να βάλουν στο πρόγραμμά τους τον μοντέρνο κύκλο σπουδών. Δηλαδή μοντέρνο ρεπερτόριο και διδασκαλία μουσικών οργάνων όπως μοντέρνο πιάνο, πλήκτρα, drums, ηλεκ. κιθάρα κτλ κτλ… Αρκετά ωδεία και μουσικές σχολές έχουν ήδη εντάξει την μοντέρνα μουσική στο πρόγραμμά τους, ενώ άλλα ωδεία έχουν μείνει μόνο στην κλασσική μουσική την οποία αγαπώ και θαυμάζω γιατί από το κλασσικό πιάνο ξεκίνησα και μου έδωσε μια σωστή βάση για να προχωρήσω παραπέρα. Οι διαφορές όμως μεταξύ κλασικής και μοντέρνας μουσικής παικτικά αλλά και διδακτικά είναι πολλές και θα πρέπει να σκεφτούν και τους μαθητές που ενδιαφέρονται να διδαχθούν ροκ μουσική για παράδειγμα ή ποπ ή blues. Έχω μαθητές που έχουν σταματήσει από ωδεία ακριβώς επειδή δεν ήταν ευχαριστημένοι και με τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και με το ρεπερτόριο που ήθελαν οι μαθητές να μάθουν αλλά τα συγκεκριμένα ωδεία δεν το παρείχαν. Νομίζω αν καταφέρουν και τα υπόλοιπα ωδεία να εμπλουτίσουν τον κύκλο σπουδών τους με διαφορετικά στυλ μουσικής θα είναι ένα μεγάλο συν!

«Π»: Δίνονται οι δυνατότητες στους μαθητές να συμμετέχουν σε σχήματα έτσι ώστε στην πράξη να καταλαβαίνουν την θεωρία;
ΟΛ.Γ.: Εννοείται πως ναι κι αυτό είναι κάτι που το κάνουν αρκετές μουσικές σχολές εδω στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Είναι σημαντικό ο μαθητής να καταλάβει στην πράξη αυτά που μαθαίνει σε θεωρητικό επίπεδο ή μελετάει σε ασκήσεις. Στην τελική, σκοπός και στόχος πολλών μαθητών είναι να καταφέρουν να μπορούν να παίζουν σε σχήματα (είτε επαγγελματικά, είτε σε ερασιτεχνικό επίπεδο, δεν έχει σημασία) οπότε είναι καλό να τους δίνεται αυτή η ευκαιρία.
Προσωπικά προτείνω μαθητές μου σε μπάντες και τους παροτρύνω να συμμετέχουν σε σχήματα γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο θα κατανοήσουν ακόμα καλύτερα στην πράξη ό,τι έχουν διδαχθεί στα μαθήματα και θα μάθουν να συνεργάζονται με άλλους μουσικούς που είναι εξίσου σημαντική ικανότητα. Είναι μεγάλο σχολείο η συμμετοχή σε μουσικά σχήματα.

«Π»: Διδάσκετε μέσω skype μαθήματα μοντέρνου πιάνου, τζαζ… Τί δυνατότητα δίνει αυτό ο τρόπος εκμάθησή σας;
ΟΛ.Γ.: Τα μαθήματα μέσω ίντερνετ βοηθάνε και βολεύουν πολύ τους μαθητές που είτε μένουν μακριά, εκτός Αθήνας ακόμα κι εκτός Ελλάδας και δεν μπορούν να βρούν κάποιον δάσκαλο στο μέρος που βρίσκονται, είτε θέλουν απλά να παρακολουθήσουν μαθήματα από την άνεση του σπιτιού τους. Δεν αλλάζει κάτι στην ύλη των μαθημάτων, ούτε χρειάζεται να έχει κάποιος εξεζητημένο εξοπλισμό για τα μαθήματα εξ’ αποστάσεως. Η μόνη διαφορά είναι η απόσταση. Οι μαθητές που έχω στα online μαθήματα μαθαίνουν εξίσου καλά με τους μαθητές στα διά ζώσης μαθήματα. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο όχι μόνο ο δάσκαλος αλλά και κατά πόσο ο μαθητής είναι διατεθειμένος να αφιερώσει χρόνο στη μελέτη του και να εξελιχθεί.

«Π»: Η μουσικοθεραπεία πού εφαρμόζεται;
ΟΛ.Γ.: Η μουσικοθεραπεία η οποία υπάγεται στις θεραπείες μέσω τέχνης μπορεί να εφαρμοστεί σε άτομα όλων των ηλικιών. Μπορεί να βοηθήσει παιδιά με αυτισμό, σύνδρομο asperger, ΔΕΠ-Υ, σύνδρομο down, προβλήματα ή απουσία του λόγου, πολλαπλές αναπηρίες κ.α. Είναι όμως χρήσιμη και σε ενήλικες που πάσχουν απο χρόνιο άγχος, κατάθλιψη, φοβίες κτλ. Μπορεί να βοηθήσει επίσης στην προσωπική ανάπτυξη του ατόμου με στόχο την αυτογνωσία. Για να παρακολουθήσει κάποιος ένα πρόγραμμα μουσικοθεραπείας δεν είναι απαραίτητο να έχει γνώσεις μουσικής ή κάποιο μουσικό ταλέντο. Ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται είναι είτε ακούγοντας μουσική (δεκτική μέθοδος), είτε χρησιμοποιώντας απλά μουσικά όργανα χωρίς πολλές απαιτήσεις όσον αφορά τις μουσικές γνώσεις πχ κρουστά όργανα (ενεργητική μέθοδος).

«Π»: Ως γυναίκα μουσικός βρήκατε δυσκολίες στον επαγγελματικό χώρο;
ΟΛ.Γ.: Φυσικά! Όχι τόσο στην διδασκαλία λόγω του ότι δεν είναι τόσο ανδροκρατούμενος τομέας. Αρκετοί γονείς εμπιστεύονται δασκάλες (τουλάχιστον όσον αφορά το πιάνο και τα πλήκτρα) για τα παιδιά τους. Στο μουσικόεκτελεστικό κομμάτι όμως, που συνηθίζεται να περιβάλλεται από το αντρικό φύλο, ναι έχω βρει δυσκολίες λόγω φύλου και μου έχουν ακυρώσει δουλειές λόγω αυτού. Κάποια περιστατικά βέβαια ήταν τόσο αστεία που ούτε καν με άγγιξαν. Απλά γέλαγα. Όσα όμως μπορεί να με πείραξαν κάπως απλά «πάτησα» πάνω σ’ αυτά, πείσμωσα, δούλεψα περισσότερο και βγήκα καλύτερη και με περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό μου απ’ όλο αυτό. Κάθε εμπόδιο για καλό! Και φυσικά να πούμε ότι υπάρχουν αρκετές ταλαντούχες γυναίκες μουσικοί εκεί έξω!

«Π»: Είχαμε την οικονομική κρίση τώρα έχουμε και τον κορωνοϊό. Τί προβλήματα σας δημιούργησε;
ΟΛ.Γ.: Όσον αφορά τις ζωντανές εμφανίσεις η ζημιά είναι μεγάλη, δυστυχώς. Αν και προσπαθώ να είμαι αισιόδοξη νομίζω θα μας πάρει μήνες να επανέλθουμε στην καθημερινότητα και στις μουσικές σκηνές ή στα μικρά μαγαζιά και αυτό εξαρτάται 100% από τον κόσμο, αν δηλαδή θα φοβηθεί ή όχι να μαζευτεί ο κόσμος στα μαγαζιά όπως προ κορονοϊού εποχή και φυσικά αν θα μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά σ’ αυτό. Τώρα όσον αφορά τα μαθήματα η ζημιά είναι μικρότερη διότι ναι μεν μερικά από τα μαθήματα διά ζώσης έχουν αναβληθεί προσωρινά, ενώ άλλα συνεχίζονται κανονικά από το skype, αλλά προσωπικά μ’ έχουν προσεγγίσει καινούριοι μαθητές οι οποίοι μέσα σε όλο αυτό βρήκαν χρόνο κι ευκαιρία για να ξεκινήσουν μαθήματα πιάνου, πλήκτρων ή θεωρητικών διαδικτυακά. Κάτι χάνεις και κάτι κερδίζεις απ’ όλο αυτό.

«Π»: Ποιές είναι οι επιρροές σας;
ΟΛ.Γ.: Stevie Wonder, Herbie Hancock, Ray Charles αλλά και μπάντες όπως Jamiroquai, The Doors, Led Zeppelin, Queen, Deep Purple, Pink Floyd, Τρύπες, Ξύλινα Σπαθιά όχι απλά με έχουν επηρεάσει αλλά τους λατρεύω.

«Π»: Ποιές οι προκλήσεις στη μουσική σκηνή;
ΟΛ.Γ.: Αν μιλάμε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας μουσικός – καλλιτέχνης την ώρα του λάιβ, αυτές είναι πολλές. Από το να μπορεί να ανταπεξέλθει παικτικά και ερμηνευτικά σε ό,τι χρειαστεί σε μια ζωντανή εμφάνιση ή σε ό,τι του ζητήσει ο κόσμος εκείνη την στιγμή, σε νορμάλ πλαίσια πάντα, μέχρι και το να κρατήσει το ενδιαφέρον του κόσμου απ’ την αρχή του λάιβ μέχρι και το τέλος. Να μείνει ευχαριστημένο το κοινό, να το κερδίσεις και να σε ακολουθήσει και σε άλλες εμφανίσεις. Υπάρχει δηλαδή ένα παιχνίδι ανατροφοδότησης ή αλλιώς feedback στις ζωντανές εμφανίσεις μεταξύ καλλιτέχνη/μπάντας-κοινού.
Αν πάλι μιλάμε για τις προκλήσεις στη μουσική σκηνή γενικότερα αυτό διαφέρει από μουσικό σε μουσικό ανάλογα τους στόχους του και τι θέλει να πετύχει μέσα απ’ αυτό. Πού θέλει να φτάσει. Σίγουρα κάποιος νέος στον χώρο αυτόν στην αρχή θα φάει τα μούτρα του και θα πέσει σε αρκετές απογοητεύσεις τις οποίες όμως αν τις εκμεταλλευτεί κατάλληλα θα τον πάνε ένα βήμα (ή πολλά) παραπάνω. Όλοι το έχουμε περάσει αυτό. Είναι στο πρόγραμμα. Προσωπικά προσπαθώ μέρα με την μέρα, από τότε που ξεκίνησα σε αυτόν τον χώρο μέχρι και σήμερα, να εξελίσσομαι. Μελετάω, ακούω αρκετή μουσική, προσπαθώ να έχω όσο το δυνατόν περισσότερα ακούσματα, ακούω προτάσεις/συμβουλές απο συναδέλφους και μη για να διορθώνω τα όποια λάθη μου και βήμα-βήμα κάπου με βγάζει όλο αυτό.

«Π»: Τί μουσική ακούτε;
ΟΛ.Γ.: Ακούω πολλά και διαφορετικά στυλ. Μπορώ να ακούσω από hard rock μέχρι hip hop και r’n’b μουσική. Επίσης αγαπάω πολύ τα soundtrack ταινιών. Είναι σημαντικό για έναν μουσικό να έχει ακούσματα διαφορετικών ειδών για να γνωρίζει πως θα προσεγγίσει μια δουλειά που θα του ζητηθεί να φέρει εις πέρας είτε σε ζωντανές εμφανίσεις, είτε σε ηχογραφήσεις ή ακόμα και σε δικό του υλικό. Επίσης σημαντικό είναι να μην είναι κολλημένος κάποιος μόνο στην μουσική του…τότε. Τα πράγματα εξελίσσονται το ίδιο και η μουσική και αν ψάξει κανείς θα βρεί να βγαίνουν ακόμα και σήμερα ωραίες μουσικές!

«Π»: Ποιό μουσικό είδος αγαπάτε ιδιαίτερα;
ΟΛ.Γ.: Λατρεύω πολύ τα είδη funk, soul, blues, disco και γενικά ό,τι έχει ενδιαφέρον ρυθμικά (κι όχι μόνο) και σε κάνουν να κουνιέσαι στο groove του κομματιού.

«Π»: Είναι εύκολο ο καλλιτέχνης να παρουσιάσει την δουλειά του;
ΟΛ.Γ.: Πλέον με την δύναμη που έχουν τα social media ναι είναι πολύ πιο εύκολο να ακουστεί η δουλειά ενός καλλιτέχνη. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν υπάρχουν μεσάζοντες όπως δισκογραφικές εταιρείες πχ. Ανεβάζεις το τραγούδι σου ή το video σου σε youtube, facebook ή και σε μουσικές πλατφόρμες όπως spotify και itunes και η ανταπόκριση του κόσμου είναι άμεση. Επιπλέον οι ζωντανές εμφανίσεις των καλλιτεχνών είναι ένας τρόπος για να παρουσιάσουν στο κοινό την δουλειά τους.

«Π»: Τι επιθυμείτε να κάνετε μουσικά;
ΟΛ.Γ.: Πέρα από την ιδιότητα του μουσικού, τα live και την διδασκαλία θα ήθελα με την πρώτη ευκαιρία στο μέλλον να ασχοληθώ πιο σοβαρά με την σύνθεση δικών μου κομματιών που λόγω έλλειψης ελεύθερου χρόνου τα έχω ακόμα στο συρτάρι. Επίσης με ενδιαφέρει πολύ η δημιουργία μουσικής για κινηματογράφο. Γενικά το συνθετικό-ενορχηστρωτικό κομμάτι το θεωρώ πρόκληση για μένα!

«Π»: Ποιά συμβουλή δίνετε στους μαθητές σας;
ΟΛ.Γ.: Να πιστεύουν στον εαυτό τους και στις δυνατότητές τους, να κάνουν αυτό που αγαπάνε και βήμα βήμα να καταφέρνουν τους στόχους τους! Δεν χρειάζονται βιασύνες… ειδικά στη μουσική!

«Π»: Μελλοντικά μουσικά σχέδια;
ΟΛ.Γ.: Θα μιλήσω για το κοντινό μέλλον. Ετοιμάζονται διάφορα όμορφα project με εξαίρετους συναδέλφους, τα οποία λόγω της κατάστασης που ζούμε με τον ιό έχουν παγώσει προς το παρόν αλλά μετά απ΄ όλο αυτό θα επανέλθουμε δριμύτεροι. Επίσης το καλοκαίρι θα είμαι σε μία προετοιμασία για μια audition που θα έχω μετά τον Σεπτέμβρη κι η οποία θα με πάει ένα σκαλί παραπάνω τόσο στο παικτικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι της διδασκαλίας αλλά και στο βιογραφικό μου. Για το μακρινό μέλλον τα σχέδια είναι αυτά που ανέφερα και παραπάνω περί σύνθεσης και δημιουργίας δικού μου υλικού. Υγεία να έχουμε κι όλα θα γίνουν!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή