Jose Joya ο γνωστός καλλιτέχνης Φλαμένκο σε μια αποκλειστική συνέντευξη στον Παλμό!

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Jose Joya ο γνωστός καλλιτέχνης  Φλαμένκο σε μια αποκλειστική συνέντευξη στον Παλμό!

“Η δύναμη του να είσαι ελεύθερος” είναι το Φλαμένκο 

Ο Jose Joya – έκανε το ντεμπούτο του στα 13 χρόνια στην
Compañía de Andalucía.
Συνεργάστηκε ως προσκεκλημένος καλλιτέχνης σε διάφορες
Compañías, μεταξύ των οποίων στο Μπαλέτο της Carmen Mota, Luisillo, Μπαλέτο
Φλαμένκο της Μαδρίτης, στην κομπανία του Joaquín Cortés και του Christopher
Reyes
. Με την Compañía de Andalucía χόρεψε στα εγκαίνια του Teatro Real το 97
μπροστά στους βασιλείς της Ισπανίας. Έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλεοπτικές
εκπομπές και έχει διδάξει μαθήματα σε διαφορετικές χώρες. Είναι δημιουργός
διαφόρων χορογραφίων όπως Sabor Andaluz, Esencia y Metamorfosis. (Αυτό κυρία
Μαίρη είναι ένα βασικό βιογραφικό. Από δω και περα εγω θα σας παραθέσω μερικά
άλλα στοιχεία και μετά εσείς τα συνθέτετε όπως θέλετε)
 Σημερα είναι παραγωγός
της compania jose joya και ανεβάζει την παράσταση CORAJE η οποία σύντομα θα
παρουσιαστεί στη Μαδρίτη.
 Εχει σπουδάσει μπαλέτο και φλαμενκο στην ESCUELA
ENRIQUETA ALUM, ESCUELA PROFESIONAL DE FLAMENCO Y DANZA ESPAÑOLA JOSE DE VEGA
(BARCELONA), INSTITUTO DEL TEATRO, REAL CONSERVATORIO SUPERIOR DE DANZA DE
MADRID, KAI STO LONDON STUDIO CENTRE
.
 Μιλάει ισπανικά, καταλανικά, αγγλικά
και ιταλικά.
 Μερικοί από τους καθηγητές του(FLAMENCO) ήταν οι : LA CHANA, LA
TANI, MANUEL NUÑEZ, CIRO, CRISTOBAL REYES, PACO ROMERO, ANTONIO REYES, LA
CHINA, TOMAS DE MADRID, LA TATI, DOMINGO ORTEGA, RAFAELA CARRASCO, EL GÜITO,
TIMO LOZANO

Μερικοί από τους καθηγητές στο στο μπαλέτο ήταν οι : VICTOR
ULLATE, CARMEN ROCHE, ANTONIO SALAS, CARMINA OCAÑA, ANA PUJADAS, DAGMARA BROWN,
ROSA NARANJO

 Εκανε περιοδείες σε : Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Ελβετία,
Βέλγιο, Ολλανδία, Ιταλία, Σιγκαπούρη, Ταιβάν, Κίνα, Κορέα, Πουέρτο Ρίκο
Επίσης πρωταγωνίστησε στην παράσταση FLUJOS REVERSOS στην Ελλάδα της Μαρίνας
Νώτη.
 Πρωταγωνίστησε σε διαφημιστικές καμπάνιες ως μοντέλο καθώς και σε
επιδείξεις μοντέλων.
 Εχει εμφανιστεί στην τηλεόραση σε προγράμματα χορού.
 Μερικά από τα ταμπλάο στα οποία έχει χορέψει είναι : EL CORDOBES (BARCELONA),
LOS TARANTOS (BARCELONA), COSTA DORADA(LONDON), SCALA MADRID, ZONA MAR MALLORCA

 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ – ΓΚΙΩΝΗ 


Κατά
πόσο είναι δύσκολο για έναν καλλιτέχνη φλαμένκο να δημιουργήσει και να έχει
ανοδική πορεία στην καριέρα του στην ίδια του τη χώρα , τη γενέτειρα του, με
τον τεράστιο ανταγωνισμό;

 Είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Το μυστικό είναι στη σταθερότητα και
στην επιμονή. Να μην παραιτείσαι


Ποιός
είναι ο αγαπημένος σας ρυθμός ΄palo”΄ και γιατί;

 Η alegrias γιατί είναι ένας ρυθμός πολύ
δυναμικός


 Παίζουν ρόλο οι σπουδές άλλων ειδών χορού ,
όπως κλασσικό μπαλέτο για παράδειγμα, στην αρτιότητα ενός χορευτή φλαμένκο;

Φυσικά.
κάθε είδος χορού εμπλουτίζει τη δημιουργικότητα και την καινοτομία
 

Μπορούν
όλοι να μάθουν να χορεύουν φλαμένκο;

Ναι,
όλος ο κόσμος μπορεί να μάθει φλαμένκο. Είναι θέμα θέλησης και πειθαρχίας.

 

Τι θα
προτείνατε σε όσους αγαπούν αυτό το είδος και είναι εκτος Ισπανίας;

Να
συνεχίσουν να το αγαπούν γιατί το φλαμένκο είναι παγκόσμιο, είναι καθολικό και
όχι μόνο για τους ισπανούς και γενικότερα κάθε είδος χορού δεν περιορίζεται
μόνο στον τόπο προέλευσής του. Υπάρχουν χορευτές φλαμένκο ξένοι που χορεύουν
πολύ καλύτερα από κάποιον ισπανό

 Τι είναι για εσάς το φλαμένκο;

Είναι
ένα συναίσθημα μέσα από το οποίο μπορείς να εκφραστείς ελεύθερα. Είναι τρόπος
ζωής.

 Ποιά είναι τ΄΄απαραίτητα εφόδια για έναν χορευτή;

Πειθαρχία,
όρεξη και θέληση και πάθος γι’αυτό που νιώθεις. Αυτά. Αυτό είναι το μυστικό.

Νιώθετε
με την ίδια ένταση το ”duende” (Αγιο πνεύμα” κατά το Φ.Γ.Λόρκα , η ενέργεια
που εκλύεται από το χορευτή και τους μουσικούς , διαχέεται και διακατέχει και
το κοινό)σε ένα μεγάλο θέατρο και το ίδιο σε ένα μικρό tablao (μικρή μουσική
σκηνή) ;

 Είναι διαφορετικό. Σε ένα ταμπλάο ο κόσμος είναι πιο κοντά, δίνει
περισσότερη ζεστασιά. Αλλά επίσης εξαρτάται και από το κοινό. Σε ένα θέατρο,
οποιουδήποτε είδους καλλιτέχνης που έχει την ικανότητα να μεταδώσει τα
συναισθήματά του, το duende δεν χάνεται. Όλα εξαρτώνται από τη στιγμή και από
την σύνδεση με το κοινό.

 

Τι σας
τράβηξε στο μοναδικό αυτό είδος
;

 Η δύναμη του να είσαι ελεύθερος

 

 Πως βλέπετε την εξέλιξη της τέχνης αυτής σε
σχέση με την κοινωνία στο πέρασμα του χρόνου;

 Έχει επιτευχθεί μεγάλη πρόοδος ευτυχώς, και υπάρχουν πολλοί νέοι που
καινοτομούν και αυτό εμπλουτίζει πάντα αυτή την τέχνη γιατί η ζωή είναι μια
σταθερή εξέλιξη. Δεν χορεύανε το ίδιο πριν 300 χρόνια με τώρα.

 Σε ποια
σχολή ανήκετε ;Μαδρίτη ή Σεβίλλη
;

Να
μελετά καθημερινά 3 ή παραπάνω ώρες και να διατηρείται σε φορμα. Εκτός από αυτό
να έρχεται σε επαφή με άτομα που σχετίζονται με το αντικείμενο καθώς όλοι
μαθαίνουμε από όλους.

 Ποια είναι η καθημερινότητα ενός χορευτή;

Σε όλη
τη διάρκεια της πορείας μου έχω υπάρξει και σπουδάσει με διάφορους και
υπέροχους καθηγητές. Δεν θα τολμούσα να ενταχτώ κάπου.

 

Σας
αρέσει περισσότερο να χορεύετε ή να διδάσκετε ή και τα δύο;

Μου
αρέσει περισσότερο να χορεύω, αλλά διδάσκοντας μαθαίνεις πολλά από τους
υπολοίπους και αποκτάς εμπειρίες.

  

Σας
απολάυσαμε πρόσφατα στη Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Θεσσαλονίκη, Ποιες οι
εντυπώσεις σας από το Ελληνικό κοινό;

Μου
άρεσε πάρα πολύ η υποδοχή και το καλωσόρισμα. Η άνευ όρων αγάπη προς το μέρος
μου καθώς και οι χειρονομίες ευχαριστίας που δέχτηκα. Γι αυτό είπα πριν ότι το φλαμένκο
είναι ένα συναίσθημα καθολικό. Αισθάνθηκα πολύ άνετα.

 

Έχετε
δουλέψει σκληρά για τη κατάκτηση τεχνικής , γνώσης εκφραστικότητας κάνει έναν
καλό χορευτή να ξεχωρίζει;

Ναι,
δούλεψα σκληρά και θα συνεχίσω να εργάζομαι. Ποτέ δεν σταματάμε να μαθαίνουμε
σε αυτό το επάγγελμα που στην πραγματικότητα είναι σαν να ήταν ένα χόμπι από το
οποίο κερδίζεις χρήματα. Αλλά αυτό που κάνει έναν καλό χορευτή να ξεχωρίσει
είναι η σταθερότητα και η όρεξη που έχει για δουλειά. Πιστεύω ότι δεν υπάρχουν
όρια αν και υπάρχουν άτομα που έχουν μεγαλύτερη ευκολία από κάποια άλλα, αλλά
αυτό δεν σημαίνει τίποτα.

 

Ποιοί
είναι οι αγαπημένοι σας καλλιτέχνες;

 Μου αρέσουν διάφοροι. Μου αρέσει πολύ η EVA LA
YERVABUENA που παρεμπιπτόντως είναι Γερμανίδα.

 

Είχαμε
την τεράστια θλίψη να ”φύγει” ο ασύγκριτος κιθαρίστας Paco de Lucia ..Είναι ανεκπλήρωτο
το κενό;

. Ο
Paco ήταν ανεπανάληπτος. Είναι από εκείνα τα πράγματα που συμβαίνουν μία φορά
όπως ο Camaron,, η Lola Flores ή ο Antonio Ruiz ο χορευτής που είναι εικόνες
της κουλτούρας μας διεθνώς αναγνωρισμένοι και φυσικά έχουν αφήσει ένα κενό με
την απουσία τους καθώς ήτανε μοναδικοί.
 

Τον
τελευταίο καιρό παρατηρούμε όλο και περισσότεροι χορευτές να φορούν φούστες
-bata de cola ( πρώτος ο Joaquin Cortes με τη πελώρια φούστα με ΄΄ουρά ΄”)
Πιστεύετε ότι είναι κατά αποκλειστικότητα γυναικεία ανδρικά τα κοστούμια ή τα
αξεσουάρ; Τίθεται θέμα ευρηματικότητας-καινοτομίας;

Φυσικά
και είναι δημιουργικότητα, και κάθε είδους αξεσουάρ το οποίο φοριέται σωστά
είναι ωραίο . Δεν τίθεται θέμα θηλυκότητας ή αρρενωπότητας. Θα έπρεπε να
ανοιχτούμε περισσότερο στη χρήση τόσο των γυναικείων όσο και των αντρικών αξεσουάρ.
Εχουμε δει πολλές γυναίκες ντυμένες αντρικά. Γιατί ένας άντρας να μην μπορεί να
βάλει bata de cola; Φυσικά και μπορεί και φυσικά και είναι θέμα
δημιουργικότητας και τέχνης.

Σε
ποιό θέατρο στον κόσμο θα θέλατε να χορέψετε ;

Στο
METROPILITAN OPERA HOUSE της Νέας Υόρκης.

 Ποιά
είναι τα επόμενά σας σχέδια;

Αυτό
τον καιρό ασχολούμαι με την παράσταση CORAJE με τη δική μου COMPAÑIA που θα
κάνει πρεμιέρα σε λίγο καιρό και δεν θα αφήσει κανέναν αδιάφορο.

 μετάφραση :Φωτεινή Μωραίτου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή