Μιλώντας στους μαθητές από καρδιάς

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Μιλώντας στους μαθητές από καρδιάς
Ο τίτλος είναι από την εφημερίδα «ΠΡΩΙΝΗ» του Πύργου Ηλείας. Όλα άρχισαν στις 11 Φλεβάρη στην Αθήνα όταν μαζευτήκαμε οι συμμαθητές που τελειώσαμε το Α’ Γυμνάσιο Αρρένων Πύργου Ηλείας το σωτήριο έτος 1971.

Όπως είχα γράψει και στο τότε φύλλο του «ΠΑΛΜΟΥ», οι συναντήσεις μας γίνονται ανά πέντε χρόνια περίπου και φέτος κλείσαμε τα 40 χρόνια που αφήσαμε τον Πύργο. Μέσα στην παρέα ήταν ο Διευθυντής εκπαίδευσης Νομού Ηλείας συμμαθητής μας κ. Βένδρας και ο μαθηματικός κ. Γιάνναρος. Τότε έπεσε η ιδέα από τον συμμαθητή μας, ναυπηγό μηχανολόγο, Δήμο Ηλιόπουλο να οργανώσουμε μια ημερίδα στον Πύργο για τους μαθητές του Λυκείου που τελειώσαμε και εμείς. Να μιλήσουμε στα παιδιά για τα επαγγέλματα που κάνουμε. Να τους εξηγήσουμε τις δυσκολίες και τις προοπτικές. 
Με ενθουσιασμό δέκα άτομα προσφέρθηκαν να κάνουν εισηγήσεις. Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν και η 117 Πτέρυγα Μάχης της Ανδραβίδας όπου ο υποδιοικητής της κ. Αργυρόπουλος ανάλυσε το επάγγελμα του πιλότου της Π.Α., του μηχανικού της ΣΜΑ και των υπαξιωματικών. Ο Πάνος Αργυρακόπουλος, ταξίαρχος της ΠΑ, συντόνισε με μαεστρία την όλη εκδήλωση. 
Μετά την εισήγηση της Π.Α. ο Δήμος Ηλιόπουλος ανέλυσε τα επαγγέλματα του ναυπηγού – μηχανολόγου και του αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού και τα πλεονεκτήματά του. Ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Πατρών Π. Γιαννόπουλος ανέλυσε τα επαγγέλματα του πολιτικού μηχανικού και έδωσε πολλά αναλυτικά στατιστικά στοιχεία. Ο Θ. Σαρρής, πρόεδρος του ΕΛΓΑ, ανέλυσε τα θέματα αγροτικής ανάπτυξης και εγγείων βελτιώσεων. Με την ομιλία του έγινε σαφές ότι το επάγγελμα του αγρότη μπορεί και πρέπει να ασκείται από επιστήμονες γεωπόνους και γεωτεχνικούς. Έκανε, επίσης, σαφές ότι η αγροτική οικονομία είναι μαζί με τον τουρισμό η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, αρκεί να διαχειριστούμε τα αγροτικά θέματα με επιστημονικό τρόπο. 
Το επάγγελμα του ηλεκτρολόγου μηχανολόγου ανέλυσε ο φίλος Κ. Μαντάς. Αναφέρθηκε στις προοπτικές του που αρχίζουν από μελέτες, εγκαταστάσεις βιομηχανικές και μη και σε άλλους τομείς της οικονομίας. Ο τέως διευθυντής της Εμπορικής Τράπεζας και ειδικός στην αγοραπωλησία συναλλάγματος (Trading) ανέλυσε το επάγγελμα του οικονομολόγου και ιδιαίτερα έμεινε στην ειδικότητα του Trader που είναι πολύ απαιτητικό, αγχώδες και μπορεί να σε κάνει πλούσιο σε μια νύχτα. Ο Α. Αποστολόπουλος ανέλυσε τα ζητήματα του Logistics (=εφοδιαστική αλυσίδα). Η μόδα αυτή ήρθε στην Ελλάδα την τελευταία δεκαπενταετία και συνοδεύτηκε με την Ελληνική αποβιομηχάνηση. Έκλεισαν, δηλαδή οι ελληνικές βιομηχανίες και άνοιξαν αποθήκες Logistics για την διακίνηση των εισαγόμενων προϊόντων. Κανονικά τα Logistics θα έπρεπε να είναι συμπληρωματικά της βιομηχανίας και όχι υποκατάστατα. Για να μην γίνει παρεξήγηση, τα Logistics δεν είναι η αιτία της κρίσης, αλλά αποτέλεσμα αυτής. 
Στη συνέχεια ο Α. Βουδούρης, δικηγόρος και νομικός σύμβουλος του Δήμου Περιστερίου, αναφέρθηκε στις προοπτικές των νομικών επαγγελμάτων και αποκάλυψε ότι στην Ελλάδα υπάρχει η μεγαλύτερη αναλογία δικηγόρων απ΄ όλες τις χώρες της Ευρωζώνης. Τέλος, ο υποφαινόμενος ανέλυσε τα προβλήματα και τις προοπτικές της πληροφορικής στην Ελλάδα αφού ασχολείται με το θέμα εδώ και 25 χρόνια. 
Το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν αμείωτο και έγιναν αρκετές ερωτήσεις. Η οργάνωση ήταν άψογη στο αμφιθέατρο του Διοικητηρίου Πύργου και ευχαριστούμε τους αρμοδίους για αυτό. Ακόμη θα πρέπει να ευχαριστήσουμε, όχι μόνο τους συμμαθητές μας καθηγητές Βένδρα και Γιάνναρο, αλλά και όλους τους άλλους καθηγητές του Λυκείου που έλαβαν μέρος στην ωραία εκδήλωση. Εδώ θέλουμε να τονίσουμε ότι η εκδήλωση δεν είχε κανένα πολιτικό χαρακτήρα και κανένας τοπικός παράγοντας δεν προσκλήθηκε. Θέλαμε να μιλήσουμε στα παιδιά στις σημερινές δύσκολες εποχές και να τους μεταλαμπαδεύσουμε την φλόγα που είχαμε και εμείς για μάθηση όταν αφήσαμε το σχολείο μας. 
Ένα σημαντικό μήνυμα της εκδήλωσης ήταν η απομυθοποίηση του Δημόσιου Τομέα και η προτροπή στους υποψηφίους να ασχοληθούν με αυτό που τους αρέσει, να το κάνουν με επαγγελματισμό και να μην περιμένουν από κανένα βοήθεια όπως κάναμε και εμείς. Να στραφούν όσο τους είναι δυνατόν στις επιχειρήσεις γιατί αυτοί θα βγάλουν την χώρα από την κρίση. Μην σας φαίνεται παράξενο· η σημερινή κρίση θα κρατήσει αρκετά και είναι πιθανό αυτά τα παιδιά του Λυκείου να είναι αυτοί που θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της χώρας. Αυτοί που θα ξανακερδίσουν την χαμένη αξιοπιστία μας στο διεθνές περιβάλλον. 
Για να μην μακρηγορώ θα ήθελα να πω ότι αυτές οι πρωτοβουλίες, που είναι ανεξάρτητες από την κυβέρνηση, φαίνεται ότι είναι πολύ αποτελεσματικές και περνούν την ιδέα ότι επιτέλους κάτι πρέπει να κάνουμε και εμείς. Η κρατική πρωτοβουλία, όπως την γνωρίζαμε μέχρι τώρα, πνέει τα λοίσθια. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας. Αυτό που θα κάνουμε είναι ανάλογο των γνώσεων που κατέχουμε. Αυτό προσπαθήσαμε να περάσουμε στα παιδιά. 
Από αυτή τη στήλη ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά καλή επιτυχία στις εξετάσεις και ιδιαίτερα στους φετινούς υποψηφίους. Ακόμη θέλω να ευχαριστήσω τον συμμαθητή μας που δεν ήθελε να ανακοινωθεί το όνομά του για την δωρεά του φωτοτυπικού μηχανήματος στο σχολείο μας. Ήταν μια πολύ αξιόλογη και πολύ θετική πρωτοβουλία που θα βοηθήσει πολύ μαθητές και καθηγητές. Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω όλους τους φίλους για την συμμετοχή τους και ιδιαίτερα την ψυχή της εκδήλωσης, τον Δήμο Ηλιόπουλο, που με την πρωτοβουλία και οργανωτικότητα που τον διακρίνει, κατάφερε να έχει η εκδήλωση απόλυτη επιτυχία. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας να επαναλάβουμε αυτό το εγχείρημα και του χρόνου και να είμαστε ακόμη περισσότερο οργανωμένοι και αποτελεσματικοί.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή