Κατέρινα Παπανικολάου – Καρούσου :Η τέχνη είναι τέχνη. Δεν είναι τεχνική. Πρέπει να το έχεις μέσα σου.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Κατέρινα Παπανικολάου – Καρούσου :Η τέχνη είναι τέχνη. Δεν είναι τεχνική. Πρέπει να το έχεις μέσα σου.

 

Η Κατέρινα Παπανικολάου – Καρούσου είναι η  κόρη του καθηγητή Πανεπιστήμιου γυναικολογίας
Νίκου Παπανικολάου από τον Πλάτανο τής Ορεινής Ναυπακτίας και της
συγγραφέως-μεταφράστριας Δέσπως Καρούσου  πού τιμής ένεκεν κράτησε
και το επώνυμο του παππού της ηθοποιού  Καρούσου Τζαβαλά. Ο Καρούσος
Τζαβαλάς από την Λευκάδα υπήρξε μία μεγάλη μορφή του Θεάτρου και αγωνιστής που
κυνηγήθηκε και ουσιαστικά εξοντώθηκε αγωνιζόμενος για τα δημοκρατικά ιδεώδη από
την χούντα.

Η Κατερίνα θεωρείται σήμερα η κορυφαία σχεδιάστρια –κατασκευάστρια
χειροποίητων καπέλων στον Ελλαδικό χώρο και από τις πρώτες στην Ευρώπη.

 Είχε την τύχη να
μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον με επιστήμονες ,ηθοποιούς ,ποιητές και λογοτέχνες
και σήμερα σχεδιάζει τα κουστούμια για πολλές θεατρικες παραστάσεις ,έχει συνδέσει
το όνομα της, με τον σχεδιασμό και την κατασκευή καπέλων στην σύγχρονη Ελλάδα .

Σπούδασε στη Δραματική σχολή του ΚΘΒΕ αλλά εργάστηκε στον
χώρο της μόδας τα τελευταία 30 χρόνια. Ειδικεύτηκε στην τέχνη του καπέλου στο
F.I.T. (Fashion Institute of Technology) της Νέας Υόρκης και δούλεψε σε
διάφορους οίκους όπως οι Carolina Herrera, Eric Javits και Liz Clairborne. Από
το 1990, οπότε επέστρεψε στην Ελλάδα, δραστηριοποιήθηκε με δική της επιχείρηση
σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας καπέλα και γυναικεία αξεσουάρ, φημισμένα για
την ποιότητα και την υψηλή τους αισθητική.

Η Katerina Karoussos ιδρύθηκε από την σχεδιάστρια Κατερίνα
Καρούσου το 1990. Δραστηριοποιείται στον σχεδιασμό και την κατασκευή ειδικών
παραγγελιών καπέλων, γυναικείων αξεσουάρ, ρούχων, θεατρικών κουστουμιών, ειδών
γάμου και βάπτισης. Τα προϊόντα της παρουσιάζονται σε Ευρωπαϊκές εκθέσεις
μόδας, εξάγονται σε Ευρώπη και Ασία και έχουν συνοδεύσει πολλούς κοσμοπολίτες
επώνυμους και ανώνυμους, σε Βασιλικούς γάμους, ιπποδρομίες και στις ξεχωριστές
τους στιγμές. Στον χώρο του prêt à porter, η Κατερίνα Καρούσου προβάλει τις
διαχρονικές συλλογές της basic και limited.

http://www.katerinakaroussos.gr/

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ – ΓΚΙΩΝΗ

Καλησπέρα ,είναι τιμή και χαρά για εμένα η συνέντευξη αυτή
μαζί σας

Είστε κόρη του
καθηγητή Πανεπιστημίου γυναικολογίας Νίκου Παπανικολάου και της συγγραφέως
μεταφράστριας Δέσπω Καρούσου καθώς κι εγγονή του ηθοποιού Καρούσου Τζαβαλά ;
Πως ήταν τα παιδικά σας χρόνια ;

Ναι είναι έτσι όπως τα λέτε. Τα παιδικά μου χρόνια ήταν
ανέμελα στην οδό Μακρυγιάννη παίζοντας στο προαύλιο του Ηρώδειου και στην Πλάκα
με μακρινές βόλτες – τις οποίες θεωρούσα τότε μακρινές – το Ζάππειο και τον
Εθνικό Κήπο, τότε Βασιλικό. Το Θέατρο η λογοτεχνία και ποίηση ήταν μέσα στο
σπίτι καθημερινά λόγω του παππού Καρούσου και του πατέρα μου που ήταν γιατρός
των ηθοποιών.

 Πως μεγαλώνει ένα
παιδί ανάμεσα σε τόσο σημαντικές προσωπικότητες;

Τι ερώτηση είναι αυτή? Κανονικά. ´Ισως να ήμουν πιο ελεύθερη
από άλλα παιδιά της ηλικίας μου γιατί οι γονείς μου ήταν πιο ανοιχτά μυαλά.

Όλα ξεκίνησαν για
εσάς στο Πλάτανο της Ορεινής Ναυπακτίας
; εκει πρωτονειρευτήκατε;

Τίποτα δεν ξεκίνησε στον Πλάτανο Ορεινής Ναυπακτίας. Απλά
ήταν το χωριό του πατέρα μου και πήγαινα μερικές μέρες το καλοκαίρι. ‘Αλλωστε
εγώ προτιμώ τη θάλασσα.

Ποιά προσωπικότητα
σας μάγεψε αυτή του πατέρα σας ή του παππού σας;

Του πατέρα μου γιατί τον παππού μου δεν πρόλαβα να τον ζήσω
πάρα πολύ. Τον πήγανε εξορία το 1967 και μετά δεν τον ξαναείδα.

Οι σπουδές σας στην
δραματική σχολή στο ΚΘΒΕ σας και ο περίγυρος σας απο ανθώπους της τέχνης σας
ξεκλέιδωσε μυστικά στον χώρο του θεάτρου με τον οποίο ασχοληθήκατε να ντύσετε
με τις δημιουργίες σας;

Η γνωριμία μου με το χώρο των ανθρώπων του θεάτρου με
απέτρεψε από το να συνεχίσω ως ηθοποιός έχοντας τελειώσεις τις σπουδές μου στο
ΚΘΒΕ. Είμαι μοναχικός άνθρωπος και δεν μου αρέσει να εκτίθεμαι. Ασχολήθηκα και
με τα θεατρικά κοστούμια όπως με όλα τα υπόλοιπα θέματα που ασχολούμαι και όχι
ειδικά μ’ αυτά.

Είστε 30 χρονια στο
χώρο της μόδας διασημη για τα καπέλα και τ΄΄αξεσουάρ υψηλής αισθητικής και
ποιότητας. Κατακτήσατε την κορυφή;

Είμαι χαμηλών τόνων άνθρωπος και πάντα πιστεύω ότι υπάρχει
ένα βήμα παρα πέρα και βέβαια δεν θεωρώ ότι έχω κατακτήσει κάποια κορυφή.

 Ειδικευτήκατε στη τέχνη του καπέλου στο F.I.T της Ν.Υόρκης .Πώς ήταν τα
πράγματα εκείνη την εποχή;

Στη Ν . Υ. ήτανε μία θαυμάσια εμπειρία με πάρα πολλή δουλειά
μαθαίνοντας πάρα πολλά.

Εργαστήκατε σε οίκους
μεγάλους στο εξωτερικό .Αυτό σας έδωσε την δύναμη της εμπειρίας να
δραστηροποιηθείτε επιχειρηματικά απο το 1990 στην Ελλάδα;

Δεν θεωρώ τον εαυτό μου επιχειρηματία. Είμαι δημιουργός.

Ποιά ήταν η καλύτερη
εποχή για την επιχείρησή σας;

Η 10ετία του ’90.

Εξάγετε και σήμερα
τις δημιουργίες σας στη Ευρώπη και στην Ασία ; πως είναι οι αγορές;

 Αυτή την περίοδο
εξάγω μόνο καλοκαιρινά καπέλα στα νησιά Φίτζι και στο Μαϊάμι και πουθενά αλλού
στην Ευρώπη

Στη εποχή της κρίσης
ποιοί άνθρωποι αγοραζουν χειροποίητα καπέλα ; πως έχουν διαμορφωθεί οι τιμές;

Οι τιμές έχουν πέσει στο ήμισυ και αγοράζουνε όσοι εκτιμούν
την χειροποίητη δουλειά και ποιότητα σε οποιαδήποτε κοινωνική τάξη και εάν
ανήκουν

 Είναι εποχιακό ΄είδος
το καπέλο; τι πρέπει να ξέρουμε όταν το αγοράζουμε;

Δεν είναι εποχιακό απλά γίνεται εποχιακό επειδή στην Ελλάδα
δεν έχει κρύο και το φοράνε περισσότερο το καλοκαίρι. Ξεχωρίζουμε ένα καλό
καπέλο από το βάρος του – τα καλά καπέλα είναι ελαφριά – και την εσωτερική
κορδέλα που πρέπει να είναι φαρδιά

Η ενδυματολογική
εμφάνιση το στύλ πρέπει να συνάδει με το καπέλο;

Το καπέλο δημιουργεί το στυλ. Τα ίδια ρούχα με διαφορετικό
καπέλο αλλάζουν στυλ.

Ποιό καπέλο θεωρείτε
την καλύτερη δημιουργία σας και ποιός το αγόρασε;

Το καπέλο που θεωρώ ως καλύτερη δημιουργία μου δεν το
πουλάω.

 Μπορεί ένα καπέλο να φανεί αστείο σε κάποιο
κεφάλι; υπάρχουν κανόνες;

Ναι υπάρχουνε κάποιοι “κανόνες” ανάλογα με το
σχήμα του προσώπου είναι και το καπέλο

Ράβετε ακόμα στην
μηχανή σας του 1916 ;

Βεβαίως

Έπιμελείστε καπέλα
για βασιλικούς γάμους .Είναι εύκολη υποθεση αυτό;

Ναι Τα καπέλα των βασιλικών γάμων είναι όπως όλα τα καπέλα.
Και σε όλα τα καπέλα δίνω την δέουσα προσοχή.

Εκπληρώσατε τα όνειρά
σας; είναι η επιτυχία σας η μοναδικότητά σας στον Ελλαδικό χώρο πηγή χαράς και
ικανοποίησης .

Η μόνη πηγή χαρά και ικανοποίησης είναι η δημιουργία. Όλα τα
άλλα δεν με αφορούν.

 Τι έχετε να πείτε
στους νέους για την τέχνη του πιλοποιού;

Άχ! Η τέχνη είναι τέχνη. Δεν είναι τεχνική. Πρέπει να το
έχεις μέσα σου. Όσα και να μάθεις ” εάν δεν το έχεις ” το πολύ πολύ
να γίνεις ένας καλός τεχνίτης. Εάν η τέχνη του πιλοποιού ενδιαφέρει ένα νέο
άτομο σήμερα θα το συμβούλευα να την εξασκήσει κάπου εκτός Ελλάδος π.χ. στην
Αγγλία ή στην Αμερική.

Σας ευχαριστώ.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή