Πως επικοινώνουμε με τους χρήστες ακουστικών βαρηκοιας;

ΥΓΕΙΑ
Πως επικοινώνουμε με τους χρήστες ακουστικών βαρηκοιας;

 

Όταν έχεις μέλη της οικογένειας σου, φίλους ή συναδέρφουςπου πάσχουν από βαρηκοΐα πρέπει να κάνεις κάποιες μικρές προσαρμογές για να
επικοινωνείς μαζί τους όσο το δυνατόν καλύτερα.

 ΒΑΣΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Όπως είδη γνωρίζετε υπάρχει μια γκάμα ανθρώπων που είναι πολύ ανοικτοί με την βαρηκοΐα τους και από
μόνοι τους θα σας ζητήσουν να κάνετε προσαρμογές στην ένταση της φωνής σας  για να τους βοηθήσετε κατά την διάρκεια μιας συζήτησης. Υπάρχουν όμως και αρκετοί ασθενείς που είτε δεν καταλαβαίνουν ότι πάσχουν από βαρηκοΐα ή το γνωρίζουν αλλά δεν φοράνε ακουστικό .Αλλά ακόμη και αυτοί που φοράνε ακουστικά (επειδή το ακουστικό δεν μπορεί να αποκαταστήσει πλήρως την ακοή) δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν ειδικά όταν είναι αγχωμένοι, άρρωστοι ή σε κακή διάθεση.

ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΛΙΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ

ΔΙΑΛΕΞΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΟΥ. Μερικά περιβάλλοντα είναι πολύ πιο εύκολα για τον βαρήκοο να επικοινωνήσει.
Βεβαιωθείτε ότι στο δωμάτιο υπάρχει αρκετό φως ώστε ο άνθρωπος με πρόβλημα ακοής να μπορεί να έχει οπτική επαφή μια που είναι ευρέως γνωστό ότι οι περισσότεροι βαρήκοοι βοηθιούνται από το στόμα του συνομιλητή τους. Σε περίπτωση που υπάρχουν περιφερικοί θόρυβοι(παραδείγματος χάριν ο θόρυβος εντός ενός εστιατορίου) διαλέξτε ένα σημείο μακριά από ηχεία και όσο πιο κοντά σε παράθυρο γίνεται. Τέλος σε περίπτωση που η συζήτηση λαμβάνει χώρα στο σπίτι , σιγουρευτείτε ότι έχετε κλείσει την τηλεόραση καθώς και συσκευές παραγωγής θορύβων(αποροφητήρες,
αποχυμωτές κ.α).

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΚΟΝΩΝΙΑ:
Αποφύγετε να μιλάτε από διπλανά δωμάτια. Όσο πιο κοντά τόσο καλύτερα.

 Πριν ξεκινήσετε μια συζήτηση απευθυνθείτε στον ασθενή με το μικρό του όνομα .Κατ αυτόν τον τρόπο κερδίζετε την προσοχή του ασθενούς κάνοντας τον έτσι πιο εύκολα να συμμετέχει στην συζήτηση.

Επειδή οι ασθενείς που πάσχουν από βαρηκοΐα πολλές φορές ντρέπονται για την πάθησή τους , σε περίπτωση που φαίνονται μπερδεμένοι ή κουρασμένοι ρωτήστε τους ευγενικά για το αν κατάλαβαν τι τους είπατε.
Τέλος ποτέ μην μιλάτε για  ένα άτομο που πάσχει από βαρηκοΐα σαν να είναι απών. Αντιθέτως απευθυνθείτε κατευθείαν σε αυτόν κάνοντας τον να
αισθανθεί μέρος της παρέας. 

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΝΩΝΙΑΣ.

1.Μιλάτε σε κανονική ένταση. Τις περισσότερες φορές το να μιλάμε πολύ δυνατά μπερδεύει τον ασθενή παρά του λύνει το πρόβλημα.

2.Τονίστε το θέμα της συζήτησης ή λέξεις κλειδιά ώστε ο ασθενής να μπορεί να μπεί πιο εύκολα στο νόημα της κουβέντας.

3.Μιλήστε πιο αργά και καθαρά.

4.Μιλάτε με μικρότερες και απλούστερες προτάσεις.

5.Συλλαβίστε αν χρειαστεί δύσκολες λέξεις .Πολλές φορές οι ασθενείς κάποιες λέξεις τις ακούνε το ίδιο χωρίς να είναι( για παράδειγμα ξίφος, ψύχος,ψήφος κτλ)

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζουμε όλοι ότι η επιλογή του κατάλληλου ακουστικού για το εκάστοτε ακουστικό πρόβλημα  μπορεί να γίνει μόνο από πιστοποιημένους ακοοπροθετιστές δηλαδή αυτούς που επωμίζονται την σωστή εφαρμογή, ρύθμιση αλλά και συντήρηση του ακουστικού βοηθήματος και που είναι οι καθ είδη αρμόδιοι για να δώσουν λύση στο πρόβλημα του ασθενούς και όχι από διάφορες αμφιβόλου ποιότητας διαδικασίες που περισσότερο οξύνουν παρά λύνουν το πρόβλημα.

Για οποιαδήποτε απορία σχετικά με την ακοή σας επισκεφτείτε την σελίδα μας στο facebook  ( www.facebook.com/kentroakoisfokidas19) η
επικοινωνήστε μαζί μας στο 2265301013
Με ένα τηλέφωνο ΔΩΡΕΑΝ κατ’ οικον επίσκεψη και δίνουμε λύση στο πρόβλημα σας

Ο Στάθης Καραγκούνης είναι ειδικός ακοοπροθετιστής – εκπρόσωπος του Κέντρου Ακοής Φωκίδας

 

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή