Πόλεµος» για τις διαφηµίσεις στα κινητά

Πόλεµος» για τις διαφηµίσεις στα κινητά

«Πόλεµος» αναµένεται να ξεσπάσει µεταξύ µεγαθηρίων του
διαδικτύου, όπως η Google και η Yahoo, και ευρωπαϊκών παρόχων κινητής
τηλεφωνίας, µετά την απόφαση των τελευταίων να προχωρήσουν στον αποκλεισµό
των διαφηµίσεων στα δίκτυά τους.
 Μία ευρωπαϊκή εταιρεία τηλεπικοινωνιών αποκάλυψε στους Financial Times ότι έχει εγκαταστήσει ήδη στα συστήµατά των
δεδοµένων της ένα πρόγραµµα για τον αποκλεισµό των διαφηµίσεων και σκοπεύει να
το θέσει σε εφαρµογή πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Το λογισµικό αποτρέπει τους περισσότερους τύπους διαφήµισης από το να εµφανίζονται σε ιστοσελίδες
και εφαρµογές, ωστόσο δεν παρεµβαίνει σε «in-feed» διαφηµίσεις που
χρησιµοποιούνται στις υπηρεσίες των µέσων κοινωνικής δικτύωσης Facebook και
Twitter.
Το πρόγραµµα για τον αποκλεισµό των διαφηµίσεων ανέπτυξε η ισραηλινή
εταιρεία Shine. «∆εκάδες εκατοµµύρια συνδροµητές κινητής τηλεφωνίας σε όλο
τον κόσµο θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον αποκλεισµό των διαφηµίσεων µέχρι το τέλος τους έτους», δήλωσε ο Ρόι Κάρθι, υπεύθυνος µάρκετινγκ της
Shine.
 «Εάν αυτό τεθεί σε εφαρµογή, ενδέχεται να έχει καταστροφικές συνέπειες
για τον τοµέα της διαδικτυακής διαφήµισης», πρόσθεσε ο ίδιος.
 Η εταιρεία
ερευνών eMarketer εκτιµά ότι εφέτος αναµένεται να ξοδευτούν περίπου 63 δισεκατοµµύρια ευρώ σε online διαφηµίσεις, ποσό τριπλάσιο σε σχέση µε αυτό που
δαπανήθηκε 2 χρόνια νωρίτερα.
 Εκπρόσωπος της Shine δήλωσε ότι η εταιρεία
βρίσκεται σε συνεργασία µε αρκετούς παρόχους υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας,
συµπεριλαµβανοµένου ενός µε περισσότερους από 40 εκατοµµύρια συνδροµητές
παγκοσµίως.
 Ο ίδιος, ωστόσο, αρνήθηκε να κατονοµάσει οποιαδήποτε από τις
εταιρείες αυτές. Στέλεχος ενός ευρωπαϊκού παρόχου τηλεπικοινωνιών, ο οποίος
ζήτησε να µην κατονοµαστεί, επιβεβαίωσε στους Financial Times ότι η
συγκεκριµένη εταιρεία, καθώς κι άλλες παρόµοιες, σκοπεύουν να θέσουν σε
εφαρµογή το πρόγραµµα αποκλεισµού των διαφηµίσεων εντός του τρέχοντος έτους.

 Ο
ίδιος πρόσθεσε ότι ο πάροχος σκοπεύει να διαθέσει σύντοµα την
απαλλαγµένη απο διαφηµίσεις υπηρεσία, την οποία θα µπορούν να ενεργοποιήσουν
µέσω σχετικής επιλογής οι χρήστες.
Από την πλευρά της η Google εξέφρασε την αντίθεσή της στην κίνηση αυτή υποστηρίζοντας ότι είναι παράλογο οι πάροχοι
κινητής τηλεφωνίας να προβούν στον αποκλεισµό των διαφηµίσεων.
 «Οι άνθρωποι
πληρώνουν για την παροχή ίντερνετ στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας τους ώστε να
έχουν πρόσβαση σε εφαρµογές, βίντεο, ηλεκτρονικό ταχυδροµείο και άλλες
υπηρεσίες, πολλές εκ των οποίων χρηµατοδοτούνται από διαφηµίσεις.
 Η Google και
άλλες εταιρείες παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών επενδύουν σηµαντικά ποσά για
την ανάπτυξη αυτών των υπηρεσιών», αναφέρεται σε δηµοσίευµα των Financial
Times το οποίο επικαλείται σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Google
. Ο
αποκλεισµός των διαφηµίσεων στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ενδέχεται να
προκαλέσει πληθώρα αντιδράσεων από εταιρείες ψηφιακών µέσων ενηµέρωσης.
Το
2013, ο γαλλικός πάροχος διαδικτυακών υπηρεσιών, Free, που ανήκει στην εταιρεία
Iliad, προχώρησε στον αποκλεισµό των διαφηµίσεων, προκαλώντας τεράστιες
αντιδρά- σεις. Μία εβδοµάδα αργότερα η εταιρεία αναγκάστηκε να καταργήσει την
πρωτοβουλία αυτή µετά από πιέσεις που δέχτηκε από την κυβέρνηση, ανα- φέρεται
στο δηµοσίευµα των Financial Times.
 Ο Κάρθι της Shine δήλωσε ότι ο αποκλεισµός
των ενοχλητικών διαφηµίσεων αποτελεί «δικαίωµα των καταναλωτών», ακόµα κι αν
κάτι τέτοιο υπονοµεύει το επιχειρηµατικό µοντέλο των online εκδοτών που
στηρίζονται στη διαφήµιση.
«Η online διαφήµιση είναι εκτός ελέγχου και ρυπαίνει την εµπειρία των χρηστών», υποστήριξε ο Κάρθι. Τα pop-ups, τα βίντεο των
οποίων η αναπαραγωγή τους ξεκινά αυτόµατα καθώς και άλλες µορφές ψηφιακής
διαφήµισης καταναλώνουν µεταξύ 10% και 50% των πακέτων δεδοµένων για τα οποία
πληρώνουν οι συνδροµητές κινητής τηλεφωνίας, πρόσθεσε ο ίδιος. Όπως
αναφέρεται στο δηµοσίευµα των Financial Times, πολλοί πάροχοι κινητής
τηλεφωνίας έχουν εκφράσει την αγανάκτησή τους για το γεγονός ότι οι εταιρείες
ψηφιακών µέσων επωφελούνται οικονοµικά από τα δίκτυα υψηλών ταχυτήτων των
παρόχων, χωρίς όµως να επενδύουν ποτέ στις υποδοµές των δικτύων αυτών.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή