Δρόμος για ποδήλατο και περπάτημα μήκους 62,5 χιλιομέτρων από τους Αγίους Αναργύρους έως το Λαύριο.

ΔΗΜΟΙ ΑΤΤΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Δρόμος για ποδήλατο και περπάτημα μήκους 62,5 χιλιομέτρων από τους Αγίους Αναργύρους έως το Λαύριο.

Από 15 δήμους θα περνάει ο ειδικός δρόμος για ποδήλατο και
περπάτημα μήκους 62,5 χιλιομέτρων


Έναν δρόμο για ποδήλατο
και περπάτημα μήκους 62,5 χιλιομέτρων από
τους Αγίους Αναργύρους έως το Λαύριο,
εκεί όπου βρίσκεται σήμερα η
εγκαταλειμμένη σιδηροδρομική γραμμή Αγ. Αναργύροι – Λαύριο, και με δυνατότητα
επέκτασης άλλων 8 χλμ. έως το Σούνιο σχεδιάζει το Εργαστήριο Βιώσιμης
Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) για λογαριασμό της Περιφέρειας
Αττικής.

Πρόκειται για την
«Αττική Οδό» του ποδηλάτου, η οποία θα περνάει από 15 δήμους. Θα διασχίζει
δηλαδή την Αττική από τη μία της άκρη έως την άλλη. Στόχος είναι να εξυπηρετεί
τόσο καθημερινές μετακινήσεις με ποδήλατο μέσω της σύνδεσής της με το τοπικό
δίκτυο των παρακείμενων περιοχών – το οποίο θα βελτιωθεί – όσο και
μετακινήσεις αναψυχής ή άθλησης, καθώς αποτελεί μια ευκαιρία για βόλτα στο
φυσικό περιβάλλον και σε τόπους ιστορικού ενδιαφέροντος.

Η γραμμή θα αποτελεί
τμήμα του ευρύτερου μητροπολιτικού δικτύου ποδηλάτου της Αττικής το οποίο έχει
θεσμοθετηθεί από το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής 2021.

Αυτή την περίοδο το έργο
βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης. Αναμένεται να γίνουν ενημερωτικές
συναντήσεις με τη συμμετοχή των δήμων και της περιφέρειας «προκειμένου να
έχουμε και την άποψή τους» αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο δρ πολεοδόμος
– συγκοινωνιολόγος μηχανικός Ευθύμιος Μπακογιάννης από τη Σχολή Αγρονόμων
και Τοπογράφων Μηχανικών (Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού), ο
οποίος συμμετέχει στην ερευνητική ομάδα του ΕΜΠ. Το σίγουρο πάντως είναι,
σημειώνει ο κ. Μπακογιάννης. ότι ο ποδηλατόδρομος δεν θα δημιουργεί
κυκλοφοριακά προβλήματα αφού θα βρίσκεται πάνω στον άξονα της παλιάς γραμμής.

 

ΜΕ ΠΛΑΤΟΣ 3,5 ΜΕΤΡΑ. Σε αντίθεση με ό,τι έχει
σχεδιαστεί και υλοποιηθεί μέχρι στιγμής στην Αττική, ο συγκεκριμένος
ποδηλατόδρομος θα είναι άνετος. «Θα είναι πλάτους 3,5 μέτρων και όχι 2. Δεν
θέλουμε έναν στριμωγμένο ποδηλατόδρομο. Αυτό σημαίνει ότι θα προσφέρεται και
για μετακίνηση και για αναψυχή. Μάλιστα, η κλίση του θα είναι μικρή στα
περισσότερα σημεία» λέει ο κ. Μπακογιάννης. «Εχει προβλεφθεί, δε, να έχει πολλά
φυτά και ξεχωριστή διαδρομή για τους πεζούς» συμπληρώνει. Η διαδρομή θα
συνδυάζει αστικό και περιαστικό μέρος και όπως σημειώνουν οι ειδικοί του
Εργαστηρίου Βιώσιμης Κινητικότητας, θα είναι εξαιρετική για ποδήλατο.

Μετά τη διαβούλευση, η
οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Ιούλιο, θα αναζητηθεί η χρηματοδότηση
για την υλοποίηση του έργου. Πάντως, η Περιφέρεια Αττικής έχει ήδη εντάξει στο
τεχνικό της πρόγραμμα του τρέχοντος έτους το τμήμα του ποδηλατοδρόμου Δουκίσης
Πλακεντίας – Κορωπί.

 

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ. Το
Εργαστήριο του Πολυτεχνείου, για τις ανάγκες τού πραγματικά φιλόδοξου σχεδίου
και της έρευνάς του για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής, έχει φτιάξει την
ιστοσελίδα
http://atticarailtrail.ntua.gr/ η οποία περιέχει ένα ερωτηματολόγιο
που μπορούν να απαντήσουν οι πολίτες. Η ερευνητική ομάδα απευθύνεται δηλαδή
στους χρήστες του μελλοντικού διαδρόμου, ο οποίος προορίζεται για περπάτημα και
ποδήλατο για να διερευνήσει τις προθέσεις και τις απόψεις τους. Εως τώρα έχουν
απαντήσει περίπου 2.000 άνθρωποι.

 

Οι εγκαταλειμμένες
γραμμές. Σήμερα η εγκαταλειμμένη σιδηροδρομική γραμμή ανήκει στην Κτηματική
Εταιρεία του Δημοσίου.  

n Λειτούργησε από το
1885, αρχικά με αφετηρία το Ηράκλειο.

n Το 1889 ξεκίνησε η
γραμμή Σιδηροδρόμων Αττικής (ΣΑ) με αφετηρία την Πλατεία Λαυρίου (δίπλα στην
Πλατεία Ομονοίας) μέχρι το Στροφύλι (Κηφισιά) και η γραμμή διακλαδώθηκε μαζί
της. Οι ΣΑ δημιουργήθηκαν από την Ελληνική Εταιρεία Μεταλλείων Λαυρίου ως
αντιστάθμισμα προς το Δημόσιο για την παραχώρηση σε αυτήν του δικαιώματος
εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων της Λαυρεωτικής.

n Η επέκταση από το
Ηράκλειο έως τους Αγίους Αναργύρους έγινε το 1929. Σκοπός της ήταν η σύνδεση
της γραμμής Λαυρίου με τους κεντρικούς σταθμούς Αθήνας και Πειραιά.

n Η επιβατική λειτουργία
της γραμμής ανεστάλη το 1957. Καταργήθηκε οριστικά το 1962 λόγω της αποκοπής
της από τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.
Το τμήμα μεταξύ Πλατείας Λαυρίου και Κηφισιάς είχε κλείσει από το 1926.
 Ξαναλειτούργησε το 1957 με τη γραμμή του ΗΣΑΠ Πειραιάς – Ομόνοια.

Τουριστική διάσταση
Οι επιστήμονες του Πολυτεχνείου θέλουν με τον σχεδιασμό του ποδηλατόδρομου να
δώσουν έμφαση και στην τουριστική διάσταση που θα έχει όταν υλοποιηθεί. «Θα
συνδέει το Λαύριο με το Σούνιο. Εκτός απ’ αυτό όμως ήδη έχουμε εντοπίσει όλα τα
σημεία ενδιαφέροντος, ιστορικά, αρχαιολογικούς χώρους, παραλίες, από τα οποία
θα περνάει ο ποδηλατόδρομος και ο διάδρομος πεζών.

 

ΠΗΓΗ:http://tanea.gr/

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή