Διατροφή & καρκίνος -Πρόληψή του μέσω διατροφής:Μύθος ή πραγματικότητα;

ΥΓΕΙΑ
Διατροφή & καρκίνος -Πρόληψή του μέσω διατροφής:Μύθος ή πραγματικότητα;
Όλες οι μέχρι τώρα έρευνες οδηγούν χωρίς καμία αμφιβολία ότι μπορούμε να προστατεύσουμε τον οργανισμό μας και να μειώσουμε, όχι σε αμελητέο ποσοστό, τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τουλάχιστον μορφών καρκίνου.

Προστατευτικοί παράγοντες
• Δημητριακά ολικής άλεσης
• Λαχανικά
• Φρούτα
• Όσπρια
• Αμυλώδη λαχανικά
• Λαχανικά του γένους σταυρανθών (μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών, ραπανάκι, λάχανο)
Επιλέγουμε:
– Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος.
– Δημητριακά ολικής άλεσης
– Λαχανικά και όσπρια
– Ψάρι
– Κοτόπουλο χωρίς πέτσα
– Γάλα, γιαούρτι και τυρί χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος
Αντίθετα, αποφεύγουμε:
– Τρόφιμα πλούσια σε λίπος και πτωχά σε ίνες.
– Κρέας υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος. Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας λίπους αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου.
Σε μια ισορροπημένη υγιεινή διατροφή, το ποσοστό του λίπους δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων. Μεγάλη σημασία έχει η μείωση του ζωϊκού λίπους. Μειώστε το κρέας, το βούτυρο, τις σάλτσες, τα γλυκά και τα πλούσια σε λίπος γαλακτοκομικά προϊόντα.
– Κοτόπουλο με πέτσα
– Τηγανητά
– Βούτυρο, μαργαρίνη, μαγιονέζα, σάλτσες
– Γαλακτοκομικά υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος
– Παστά, καπνιστά
– Ψημένα στα κάρβουνα
ΤΑ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ
Πρόκειται για τις ασπίδες του οργανισμού. Παρακάτω αναφέρουμε ενδεικτικά μερικά τρόφιμα που τα περιέχουν:
• Κουνουπίδι
• Λαχανάκια Βρυξελλών
• Μπρόκολο
• Σκόρδο
• Κρεμμύδι
• Τσάι πράσινο και μαύρο
• Πράσινα λαχανικά
• Ντομάτα, ακτινίδιο, πράσινη πιπεριά, εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, μανταρίνια κλπ.), λαχανικά με ζωηρό κόκκινο ή πράσινο χρώμα, γάλα, φρούτα και λαχανικά πράσινου, κίτρινου και πορτοκαλί χρώματος
• Ελαιόλαδο, αμύγδαλα, καρύδια 
• Ψάρια και θαλασσινά (ω-3 λιπαρά οξέα)
• Φυτινές ίνες (κυτταρίνη, πεπτίνη), λαχανικά, όσπρια, δημητριακά, φρούτα
• Γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγό
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Στηρίξτε τη διατροφή σας σε φυτικής προέλευσης τροφές (φρούτα, χορταρικά, όσπρια, δημητριακά).
400 – 800 γρ. διαφορετικά φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα. Όσο μεγαλύτερη ποικιλία, τόσο καλύτερα.
Περιορίστε την άσπρη ζάχαρη.
Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και προτιμήστε ψάρια και πουλερικά.
Μην ψήνετε το κρέας σε άμεση επαφή με τη φλόγα. Μην τρώτε ποτέ το καμένο μέρος.
Επιλέγετε λιπαρά φυτικής προέλευσης. Περιορίστε την κατανάλωση λιπαρών ουσιών, ειδικά ζωϊκής προέλευσης.
Περιορίστε την κατανάλωση αλατιού στις τροφές. Μπορείτε να το αντικαταστήσετε με μπαχαρικά και αρωματικά φυτά.
Αθληθείτε τακτικά ή αφιερώστε μια ώρα την ημέρα τουλάχιστον στο περπάτημα.

Γράφει η ΣΟΦΙΑ ΒΡΟΥΛΟΥ, 
Διαιτολόγος Διατροφολόγος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή