ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, Tattoo Artist:«Πιστεύω πως κάθε άνθρωπος, ανεξαρτήτως επαγγέλματος κρύβει μέσα του έναν καλλιτέχνη»

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, Tattoo Artist:«Πιστεύω πως κάθε άνθρωπος,  ανεξαρτήτως επαγγέλματος κρύβει  μέσα του έναν καλλιτέχνη»

Ο Βασίλης Κρητικός ασχολείται από τα 17 του με τη δερματοστιξία ή αλλιώς το τατουάζ. Μας μιλάει, λοιπόν, για αυτό που άλλοι θεωρούν τρόπο έκφρασης, άλλοι σύμβολο ταυτότητας, ορισμένοι μέσο καταγραφής εμπειριών και κάποιοι απλά μόδα. Όμως, όπως κι αν το δει κανείς, το τατουάζ είναι αναμφισβήτητα τέχνη και ο «δημιουργός» του πρέπει απλά να είναι καλός σ’αυτό που κάνει!

«ΠΑΛΜΟΣ»: Τι σηματοδοτεί το τατουάζ σήμερα;
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Το κάθε ταττού έχει τη δική του ιστορία. Για κάποιον είναι ένα στολίδι, για κάποιον άλλον μόδα και για άλλους ιδεολογία και τρόπος ζωής. Νομίζω όμως ότι δεν σηματοδοτεί κάτι συγκεκριμένο. Για τον κάθε ένα είναι κάτι ξεχωριστό και ιδιαίτερο.
«Π»: Είναι μόδα, ρεύμα;
Β.Κ.: Για μια μερίδα κόσμου είναι ρεύμα και όπως είπα παραπάνω τρόπος ζωής και για κάποιους άλλους είναι άπλα ένα κομμάτι της μόδας. Εξαρτάται από τη φιλοσοφία του καθενός.
«Π»: Ποιές και ποιοί ενδιαφέρονται για να κάνουν τατουάζ;
Β.Κ.: Το τατουάζ δεν απευθύνεται σε συγκεκριμένο φύλο ή ηλικία ή κοινωνική ομάδα, έχει ένα μεγάλο πλήθος κόσμου που το ακολουθούν.
«Π»: Σε ποιά ηλικία ενδιαφέρονται οι νέοι και σε ποιά επιτρέπεται το τατουάζ;
Β.Κ.: Το ενδιαφέρον για το τατουάζ ξεκινά από μικρές ηλικίες, γύρω στα 15 με 16, αλλά επιτρέπεται να κάνει κάποιος τατουάζ όταν κλείσει τα 18.
«Π»: Είναι ταμπού το τατουάζ για τις προηγούμενες γενιές;
Β.Κ.: Καλώς ή κακώς συνεχίζει ακόμα και σήμερα να υπάρχει ένας μύθος γύρω από τα ταττού. Ένας μύθος τον οποίο καλλιεργούν κυρίως οι παλαιότερες γενιές. Όμως πιστεύω ότι σιγά σιγά ο μύθος αυτός «ξεφτίζει».
«Π»: Είναι καλλιτέχνης αυτός που φτιάχνει το τατουάζ; Τι γνώσεις χρειάζονται;
Β.Κ.: Προσωπικά πιστεύω πως κάθε άνθρωπος, ανεξαρτήτως επαγγέλματος ή ιδιότητας, κρύβει μέσα του ένα καλλιτέχνη, έτσι και ο τατουατζής είναι καλλιτέχνης. Άλλωστε τα «έργα» του τα βλέπετε. Δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη γνώση, χρειάζεται όμως θέληση, υπομονή και δουλειά.
«Π»: Είναι προσιτό στην τιμή;
Β.Κ.: Το τατουάζ είναι ακριβό «σπορ». Δεν υπάρχει συγκεκριμένος κατάλογος κι αυτό διότι ο κάθε καλλιτέχνης κοστολογεί ανάλογα τη δουλειά του.
«Π»: Έχει επιπτώσεις στην υγεία;
Β.Κ.: Δεν υπάρχουν περιστατικά όπου να έχουν παρατηρηθεί παρενέργειες ή επιπτώσεις στην υγεία από κάποιο τατουάζ. Όμως βασική προϋπόθεση και απαράβατος κανόνας είναι τα προιόντα που χρησιμοποιούνται να είναι πιστοποιημένα και ελεγμένα και να τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά το τατουάζ. Όταν λοιπόν ο πελάτης επιλέξει να κάνει τατουάζ, καλό είναι να απευθυνθεί σε επαγγελματία. Είναι στην κρίση του βέβαια αλλά καλό είναι να το γνωρίζει.
«Π»: Το χρώμα από παλιά υπήρξε στα τατουάζ ή χρησιμοποιούσαν μόνο μαύρο;
Β.Κ.: Αρχικά υπήρχε μόνο μαύρο μελάνι, αργότερα εμφανίστηκαν κάποια χρώματα ώσπου φτάσαμε στο σήμερα όπου υπάρχει τεράστια γκάμα χρωμάτων. Τα επαγγελματικά μελάνια ταττού κατασκευάζονται κυρίως από πετρώματα.
«Π»: Είναι έκφραση το τατουάζ. Τί θέλουν να εκφράσουν οι νέοι με αυτό; Τί μήνυμα θέλουν να στείλουν;
Β.Κ.: Όπως είπα και προηγουμένως, για κάποιους το ταττού είναι μέσο έκφρασης, θέλουν να δείξουν αποτυπωμένα πάνω τους τα θέλω και τα πιστεύω τους, ίσως και τις εμπειρίες τους.
«Π»: Ο νέος με τατουάζ στα χέρια βρίσκει δουλειά;
Β.Κ.: Η αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα είμαστε πίσω σε αυτό το θέμα και υπάρχουν ακόμα κάποιοι εργοδότες που έχουν κλειστά μυαλά. Έχουν ταυτίσει το τατουάζ με συγκεκριμένη, ας το πω έτσι, κατηγορία ανθρώπων.
«Π»: Κάποτε σχημάτιζαν σταυρό στο μέτωπο για θρησκευτικούς λόγους.
Β.Κ.: Υπάρχουν πολλά ταττού με θρησκευτικό περιεχόμενο, ακόμα τατού που με αμιγώς θρησκευτικές καταβολές. Ναι, κάποιοι και κυρίως γυναίκες είχαν ένα σταυρό ανάμεσα στα φρύδια τους αλλά και ορισμένα άλλα σύμβολα στους καρπούς των χεριών τους για να δηλώσουν τη θρησκευτική τους ταυτότητα.
«Π»: Πονάει το τατουάζ;
Β.Κ.: Υπάρχουν σημεία στο ανθρώπινο σώμα που είναι πιο ευαίσθητα στον πόνο, όπως τα πλευρά, το κεφάλι και η κοιλιά. Αλλά και πάλι εξαρτάται από το άτομο, την αντοχή του στον πόνο και το πόσο αποφασισμένο είναι να κάνει το τατουάζ πάνω του.
«Π»: Ποιές εικόνες ή λέξεις σας ζητούν συνήθως;
Β.Κ.: Δεν υπάρχουν δημοφιλείς εικόνες ή φράσεις πλέον. Ο καθένας αποτυπώνει με δικό του τρόπο την εικόνα ή τα λόγια που θέλει.
«Π»: Σε ποιά μέρη του σώματος προτιμούν να κάνουν τατουάζ οι γυναίκες και σε ποιά οι άνδρες, εάν υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός;
Β.Κ.: Τα πιο συνηθισμένα μέρη και για τα δύο φύλα αλλά και για όλες τις ηλικίες είναι τα χέρια, τα πόδια και η πλάτη.
«Π»: Κι αν μετανοιώσει κάποιος, πώς αφαιρείται το τατουάζ;
Β.Κ.: Γι’αυτό είπα ότι είναι σημαντικό το πόσο αποφασισμένο είναι το άτομο για το τατουάζ που κάνει. Ωστόσο υπάρχουν δύο τρόποι αφαίρεσής του, σε περίπτωση που κάποιος το μετανιώσει: ο πρώτος είναι το cover up, δηλαδή να καλύψεις ένα παλιό ταττουάζ με κάποιο καινούργιο και ο δεύτερος είναι να το αφαιρέσεις με laser.
«Π»: Απαγορεύεται σε κάποιους να κάνουν τατουάζ και σε ποιούς;
Β.Κ.: Απαγορεύεται να κάνει ταττού αυτός που έχει δερματογραφία – γραφιτισμό.
«Π»: Υπάρχει μουσείο μεγάλων ζωγράφων με τατουάζ πάνω σε δέρματα που έχουν αφαιρεθεί;
Β.Κ.: Για δέρματα που έχουν αφαιρεθεί, δεν νομίζω – τουλάχιστον εγώ δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο. Όμως μουσείο ταττού υπάρχει στο Amsterdam.
«Π»: Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να σχεδιάσετε σε ταττού και το θεωρείτε δύσκολο;
Β.Κ.: Με έχουν εντυπωσιάσει έργα πολλών ζωγράφων, τα οποία θα ήθελα να κάνω ταττού.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή