Πτυχία χωρίς αντίκρισμα

ΠΑΛΜΟΓΡΑΦΟΣ
Πτυχία χωρίς αντίκρισμα

Σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με τον τίτλο «Εκπαίδευση, Επιχειρημτικότητα και Απασχόληση – Ζητείται προσέγγιση», ένας στους δύο νέους αποκτά ακόμα και σήμερα προσόντα τα οποία δεν χρειάζεται η αγορά ενώ οκτώ στους δέκα επιχειρηματίες δηλώνουν ότι δεν μπορούν να βρουν το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό για να καλύψουν συγκεκριμένες θέσεις απασχόλησης στις επιχειρήσεις τους.

Αυτό συμβαίνει γιατί οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν στρέφονται προς κλάδους στους οποίους η Ελλάδα διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και επενδύοντας σε ανθρώπινο δυναμικό και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας από την πλευρά του δεν εξασφαλίζει στους νέους δεξιότητες που επιβάλλουν οι σύγχρονες τάσεις της διεθνούς οικονομίας.
Ζητούμενο για όλες τις κυβερνήσεις και για όλους τους υπουργούς Παιδείας ήταν και παραμένει ακόμα επίκαιρο, η σύνδεση της εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία. Ποτέ δεν έγινε μια αξιόπιστη μελέτη για να ξέρουμε πόσους ηλεκτρολόγους, πόσους γιατρούς, πόσους δικηγόρους ή μηχανικούς χρειαζόμαστε. Επίσης, από καμία κυβέρνηση δεν ετέθησαν σαν εθνικός στόχος τα πλεονεκτήματα που διαθέτουν ορισμένοι τομείς της ελληνικής οικονομίας. Αφού αποφασίσουμε ποιοί είναι οι πυλώνες στους οποίους μπορεί να στηριχτεί η ελληνικη οικονομία, τότε μπορούμε να προσανατολίσουμε και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αν αυτά τα αυτονόητα για άλλους για εμάς εδώ – και μετά από 8 χρόνια κρίσης – είναι ακόμα ζητούμενα, τότε είμαστε καταδικασμένοι.
Σκεφτείτε τι σπουδαίο και σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα έχουμε που αν ένας φοιτητής ιατρικής εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο λίγο πριν το πτυχίο, δεν μπορεί να εργαστεί ούτε ως νοσηλευτής.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή