Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Το Αγγλικό μπουλντόγκ μπορεί να εξαφανιστεί λόγω προβλημάτων υγείας.

Το μέλλον του Αγγλικού μπουλντόγκ μπορεί να βρίσκεται σε κίνδυνο,αναφέρει μια νέα γενετική μελέτη.

Η ενδογαμία κατά την αναπαραγωγή του είδους τα τελευταία χρόνια είναι αυξημένη με αποτέλεσμα η ποικιλομορφία στα γονίδια της ράτσας να έχει μειωθεί αρκετά,θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μελλοντικών κουταβιών.
Οι επιστήμονες κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα μετά από εκτίμηση της γενετικής ποικιλομορφίας της ράτσας εξετάζοντας δείγματα DNA.Ο επικεφαλής της μελέτης Niela Pedersen δήλωσε ότι υπάρχει μια σειρά από προβλήματα που σχετίζονται με τη δομή της ράτσας και την ενδογαμία.Δεν ήταν καμία έκπληξη η έλλειψη γενετικής ποικιλομορφίας.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μετά από πολλούς αιώνες αναπαραγωγής,μέρη του γονιδιώματος έχουν αλλάξει με στόχο την εμφάνιση της ράτσας.Πολλές αλλαγές έχουν συμβεί τις δύο τελευταίες δεκαετίες ώστε τα σκυλιά να γίνουν πιο στιβαρά και γεροδεμένα.Πλέον υπάρχουν πολύ μικρά περιθώρια γενετικών αλλαγών μέσω της αναπαραγωγής ώστε να εξαλειφθούν τα προβλήματα υγείας που παρουσιάζονται.
Τα πιο κοινά προβλήματα υγείας είναι είναι στο αναπνευστικό,λόγω της αλλαγής στη δομή του προσώπου και στην επιδερμίδα.Το δέρμα τους δεν μπορεί να αποβάλλει την υγρασία και μπορεί εύκολα να δημιουργηθούν μολύνσεις.
Οι σκελετοί τους επίσης έχουν υποστεί τροποποιήσεις μέσω της επιλεκτικής αναπαραγωγής.Πολλά Αγγλικά μπουλντόγκ είναι πλέον παραμορφωμένα και υποφέρουν από δυσπλασίες στους αγκώνες και στα ισχία και από ρήξεις στη σπονδυλική στήλη.
Οι αλλαγές στη σκελετική δομή και τα αναπνευστικά προβλήματα έχουν καταστήσει δύσκολη την αναπαραγωγή,ακόμα και τη γέννα.”Πολύ σύντομα θα δούμε ολόκληρη τη βιωσιμότητα της ράτσας να καταρρέει” δήλωσε ο Pedersen.
Η διάρκεια ζωής ενός Αγγλικού μπουλντόγκ,της τέταρτης πιο δημοφιλούς ράτσα σκύλου,δεν είναι μεγάλη.
Είναι περίπου έξι χρόνια.Ένα κουτάβι,άν παρουσιάσει πολλά προβλήματα υγείας μέχρι το πρώτο χρόνο τότε μπορεί να ζήσει τέσσερα με πέντε χρόνια.Άν δεν έχει κανένα πρόβλημα τότε δεν θα ξεπεράσει τα οκτώ.

πηγη:http://http//www.cbsnews.com/