Αγρότες οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Γαλατσίου

ΝΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Αγρότες οι μαθητές  του 3ου Γυμνασίου Γαλατσίου

Σχολικό Κήπο οραματίστηκαν, διαμόρφωσαν και τελικώς κατασκεύασαν εντός του προαυλίου του σχολείου τους οι μαθητές και μαθήτριες της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 3ου Γυμνασίου Γαλατσίου, επί της οδού Δρυόπιδος, ώστε να χρησιμοποιηθεί και στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η προσπάθεια αυτή μάλιστα, εξελίσσεται στα πλαίσια εγκεκριμένου από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής.

Στην Περιβαλλοντική Ομάδα συμμετέχουν μαθητές και των τριών τάξεων του 3ου Γυμνασίου, ενώ από πλευράς εκπαιδευτικών υπεύθυνος για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ο υποδιευθυντής Πασχάλης Κήτας, με τη συμμετοχή και του Κώστα Μόσχου, της Ματίνας Γαλανού και του Κιμουλάκη Νίκου.
Οι μαθητές της Περιβαλλοντικής Ομάδας, με τη συμμετοχής τους στη συγκεκριμένη δραστηριότητα, αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας αναζητώντας και προτείνοντας λύσεις σε ζητήματα που σχετίζονται με τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και συντήρηση του Σχολικού τους Κήπου.
Ενδεικτικά, μερικοί από τους εκπαιδευτικούς στόχους που επιδιώκονται μέσω βιωματικής διαδικασίας και οι οποίοι τέθηκαν από το στάδιο σχεδιασμού της δραστηριότητας, είναι οι μαθητές:
• να αντιληφθούν τις λειτουργίες της φυτικής παραγωγής,
• να έρθουν σε επαφή με προϊόντα της γης,
• να αναγνωρίσουν την γεωργική καλλιέργεια ως πρωτογενή τομέα παραγωγής,
• να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την ανάπτυξη των φυτών τους,
• να διαχειριστούν το χώρο του κήπου με στόχο την βέλτιστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου,
• να διαπιστώσουν ειδικές ανάγκες των καλλιεργειών και πιθανά αδιέξοδα που μπορεί να προκύψουν από τα χαρακτηριστικά του διαθέσιμου χώρου,
• να δημιουργήσουν στοιχειώδες δίκτυο ποτίσματος της καλλιέργειάς τους μειώνοντας τη σπατάλη νερού και εκμεταλλευόμενοι την υπάρχουσα παροχή από γεώτρηση,
• να σχεδιάσουν και να τηρήσουν χρονοδιαγράμματα εργασιών,
• να επιλέξουν τα κατάλληλα για καλλιέργεια εποχικά φυτά,
• να οργανώσουν και καταγράψουν ιδιότητες και χαρακτηριστικά των εποχικών λαχανικών και των αρωματικών φυτών που καλλιεργούνται στον κήπο τους,
• να ανακυκλώσουν τα οργανικά απορρίμματα και τα κατάλοιπα της καλλιέργειας μέσω της διαδικασίας της κομποστοποίησης, με στόχο την παραγωγή λιπάσματος για τον κήπο,
• να διαχειριστούν τα διαθέσιμα φυτά και σπόρους για την σωστή συντήρηση αλλά και την έγκαιρη και εκμετάλλευση και αξιοποίησή τους,
• να εντοπίσουν θεματικές ενότητες σε όλα τα μαθήματα του Γυμνασίου, οι οποίες σχετίζονται με την φυτική παραγωγή,
• να ανακαλύψουν καθένας για τον εαυτό του κλίσεις και δεξιότητες που σχετίζονται με την φυτική παραγωγή και τέλος
• να αναπτύξουν ομαδοσυνεργατική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των εργασιών με στόχο τη σχεδίαση και υλοποίηση του Σχολικού Κήπου.
Από την παραπάνω περιγραφή μερικών μόνο από τους επιδιωκόμενους εκπαιδευτικούς στόχους, γίνεται άμεσα φανερός ο διαθεματικός χαρακτήρας που έχει η συγκεκριμένη δραστηριότητα σε σχέση με το σύνολο σχεδόν των μαθημάτων του Γυμνασίου.
Ο χώρος του Σχολικού Κήπου μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια ποικίλων γνωστικών αντικειμένων, εμπλέκοντας μαθήματα όπως η Βιολογία, η Φυσική, η Χημεία, η Οικιακή Οικονομία, η Τεχνολογία, η Πληροφορική αλλά ακόμη και η Ιστορία και, γιατί, όχι η Νέα Ελληνική Γλώσσα, τα Αγγλικά και τα Μαθηματικά. Ήδη οι καθηγητές του 3ου Γυμνασίου Γαλατσίου αξιοποιούν την ύπαρξη του Σχολικού Κήπου, χρησιμοποιώντας τον στην εκπαιδευτική διαδικασία για επίδειξη και πειραματισμό.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι για το πότισμα του κήπου, χρησιμοποιείται νερό από δίκτυο γεώτρησης το οποίο υπάρχει στο κτιριακό συγκρότημα του σχολείου. Οι μαθητές, σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, κατασκεύασαν δίκτυο διανομής με σύστημα αυτόματου ποτίσματος, επιτυγχάνοντας αφενός ορθολογική χρήση του διαθέσιμου νερού, αλλά και ιδανικές συνθήκες ποτίσματος των φυτών του Σχολικού Κήπου.
Στην ποικιλία φυτών και λαχανικών που έχουν υπάρχουν στο Σχολικό Κήπο περιλαμβάνονται: πατάτες διαφόρων ποικιλιών, καλαμπόκι, σιτάρι, κρεμμύδια, σκόρδα, πράσα, μαρούλια διαφόρων ποικιλιών, μυρωδικά (άνηθος, μαϊντανός, δυόσμος, ρίγανη κ.λ.π.), ντομάτες, μελιτζάνες, κολοκυθιές.
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του σχολείου:
http://3gym-galats.att.sch.gr/2013Kipos.html

Πήγαινε στην κορυφή