Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Μέντορες για φοιτητές οι καθηγητές του 5ου Γυμνασίου

«Η πρακτική στο σχολείο είναι μια εμπειρία που θα με συνοδεύει σε όλη μου τη ζωή. Είναι ευλογία να βρίσκεσαι ανάμεσα σε παιδιά και να είσαι σε θέση να διαμορφώσεις την προσωπικότητα, να διαπλάσεις συνειδητούς και υπεύθυνους πολίτες. Η μεγαλύτερη τύχη, όμως, είναι το ότι βρίσκομαι σε ένα σχολείο προσεγμένο, όπου οι εκπαιδευτικοί έχουν πραγματικό ζήλο και μεράκι για το λειτούργημά τους. Μακάρι μ’ έναν μαγικό τρόπο να μπορούσα να έρθω σ’ αυτό το σχολείο ως καθηγήτρια, να πραγματώσω το σκοπό των σπουδών μου: να βρεθώ ανάμεσα σε μαθητές και να προσπαθήσω να τους κάνω χρήσιμους και κριτικά σκεπτόμενους ανθρώπους» μας είπε η Χρυσούλα Μουναρτζή, φοιτήτρια του ΦΠΨ, όταν τη συναντήσαμε στο 5ο Γυμνάσιο Γαλατσίου.

Το 5ο Γυμνάσιο Γαλατσίου ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόσκληση του Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών να συμμετέχει στο θεσμό των μεντόρων. Ο μέντορας είναι έμπειρος και καταρτισμένος εκπαιδευτικός, ο οποίος θα υποδεχτεί και θα ασκήσει στην τάξη του έναν μικρό αριθμό φοιτητών. Συνολικά πρέπει να πραγματοποιηθούν οκτώ δειγματικές διδασκαλίες και στη συνέχεια οι φοιτητές να διδάξουν αντί του καθηγητή στην τάξη του. Ακολουθεί συζήτηση με τους φοιτητές μετά από κάθε δειγματική και φυσικά μετά από την διδασκαλία φοιτητή.
«Με μεγάλη μου έκπληξη διαπιστώνω πως ακόμα και αυτές τις δύσκολες μέρες, καθηγητές με άριστη κατάρτιση και διάθεση να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους διαμορφώνουν ένα εξαιρετικό σχολικό κλίμα. Σωστοί επαγγελματίες, χρησιμοποιούν κάθε δυνατή μέθοδο διδασκαλίας για να κάνουν πιο ευχάριστο και δημιουργικό το περιβάλλον μάθησης…» συμπλήρωσε η Κωνσταντίνα Γεωργοπούλου ενώ η συμφοιτήτριά της Βούλα Καρτσάνη πρόσθεσε: «Είναι η πρώτη μου φορά μετά από 5 χρόνια που μπαίνω σε σχολική τάξη, όχι ως μαθήτρια, αλλά ως υποψήφια καθηγήτρια! Είναι μια εμπειρία που θα μου μείνει αξέχαστη κι ελπίζω το ίδιο αξέχαστη να μείνει και στους μαθητές και στους καθηγητές που μας βοήθησαν».
«Ελπίζω στο μέλλον να δίνονται παρόμοιες ευκαιρίες στους φοιτητές, γιατί έτσι μπορούν να αποκτήσουν περισσότερες εμπειρίες σχετικά με το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθούν» μας δήλωσε η Μιχαέλα Χαρικιοπούλου, ενώ ο Δονάτος Βέλλης βρήκε το κλίμα εξαιρετικό και θέλησε να συγχαρεί τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που συνεργάζεται στενά, ώστε το σχολείο να είναι αισθητικά αναβαθμισμένο.
Ο Νικόλαος Πλάκας μίλησε για ευχάριστη συνεργασία, άριστο κλίμα, γνήσιο ενδιαφέρον. «Ευχαριστώ από την καρδιά μου όλους τους μέντορες για την αφοσίωση και τη βοήθειά τους καθώς και όλους τους μαθητές που μας δέχτηκαν με μεγάλη στοργή στο σχολείο τους».
Με προθυμία ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα αυτό του Πανεπιστημίου η διευθύντρια του σχολείου Ελένη Προκοπίου και οι φιλόλογοι Δέσποινα Αμδίτη, Αγγελική Σπυριδάκου, Βικτωρία Φαρσάρη, Χιώτη Μαρία, Δήμητρα Χολέβα.
Η φιλόλογος Δέσποινα Αμδίτη συμμετείχε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θεωρώντας πως έτσι οι φοιτητές και μελλοντικοί εκπαιδευτικοί θα γνωρίσουν «δια ζώσης» τη δυναμική της σύγχρονης ελληνική τάξης μέσα σε ρεαλιστικά πλαίσια. «Το γεγονός αυτό θα λειτουργήσει ως μια πρώτη πολύτιμη εμπειρία για τους φοιτητές όσον αφορά στις καινοτόμες μαθησιακές διαδικασίες με τις οποίες προσπαθούμε, πάντα στα πλαίσιο του δυνατού, να εμπλουτίσουμε τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας».
Η κα Μαίρη Χιώτη μας είπε πως η υποδοχή και μαθητεία φοιτητών στη μαθησιακή διαδικασία έφερε έναν αέρα φρεσκάδας και ανανέωσης στο χώρο του σχολείου που επηρέασε όσους καθηγητές και μαθητές ενεπλάκησαν. Σαν διακριτικοί παρατηρητές του μαθήματος την οδήγησαν στο να παρατηρήσει κι αυτή και να κοιτάξει από κάποια απόσταση τον τρόπο προσφοράς της ύλης, τη συνεργασία με τους μαθητές και την όλη ατμόσφαιρα της τάξης.
Η κα Αγγελική Σπυριδάκου ανέφερε: «Με ιδιαίτερη ευχαρίστηση και συγκίνηση δέχθηκα στην τάξη μου τους φοιτητές που παρακολούθησαν ένα δίωρο μάθημα Αρχαίων Ελληνικών στην Α’ Γυμνασίου. Για πρώτη φορά παρευρέθησαν μελλοντικοί συνάδελφοι σε δική μου τάξη διδασκαλίας και ήταν μια διαδικασία δημιουργική και συγκινητική παράλληλα».
Με τη σειρά της η κα Βικτωρία Φαρσάρη, που είχε εμπειρία σ’ αυτό το θέμα από την προηγούμενη θητεία της σε Πειραματικό Σχολείο, θεωρεί ότι η όλη συνεργασία ευνοεί ένα ευχάριστο κλίμα γόνιμων συζητήσεων και αναζητήσεων με όφελος για όλους του εμπλεκομένους.
Η διευθύντρια του σχολείου κα Προκοπίου ενθουσιάστηκε με την προθυμία και τη συμμετοχή τον φοιτητών. «Ήταν μια αφορμή για ανατροφοδότηση και ενδοσκόπηση! Είναι περισσότερη δουλειά για μας» είπε «αλλά τους το οφείλουμε. Οφείλουμε στους νέους συναδέλφους την ευκαιρία για γερή αρματωσιά στο ξεκίνημά τους.»
Στο ίδιο σχολείο είχε προηγηθεί «παρέμβαση» στη διδασκαλία του Πυθαγορείου θεωρήματος σε δύο τμήματα της Β’ τάξης από ομάδα τεσσάρων φοιτητών του Διαπανεπιστημιακού – Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών» στο πλαίσιο του μαθήματος «Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη» και επιβλέπουσα την μαθηματικό του σχολείου Μαργαρίτα Μπαρδάνη. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στο εγχείρημα. «Δεν μπορούμε να απαντήσουμε με σιγουριά αν βοηθά περισσότερο η διαφορετική μέθοδος ή το νοιάξιμο του διδάσκοντα να οργανώσει διαφορετικά το μάθημά του, που κεντρίζει το ενδιαφέρον και την ικανότητα πρόσληψης των μαθητών, αλλά οι μαθητές ενθουσιάστηκαν» μας είπε η κα Προκοπίου.