Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Πως θα βρεις ξανά τη γραμμή σου μετά τον τοκετό!

Λίγες ημέρες μετά το τοκετό και ανάμεσα στη χαρά, στην ικανοποίηση, αλλά και στην 180 μοιρών αλλαγή πορείας στη ζωή της, η νέα μαμά συχνά προβληματίζεται για το αν και κατά πόσο θα μπορέσει να χάσει τα κιλά που της “έμειναν” μετά την εγκυμοσύνη. Μια πρώτη λοιπόν απάντηση είναι πως σαφώς και μπορεί να τα χάσει, αλλά απαιτείται υπομονή και καλή διάθεση, που συχνά λείπουν το πρώτο καιρό και μέχρι η γυναίκα να μπει και πάλι σε ένα “ρυθμό”.

Το σίγουρο είναι πως αυστηρές υποθερμιδικές δίαιτες, «χάπια» αδυνατίσματος και μονοδίαιτες λαχανόσουπας, πρέπει να αποφεύγονται, προκειμένου να μπορεί η γυναίκα να επιτελέσει σωστά το σημαντικότατο «έργο» του θηλασμού. Δες τα βασικά βήματα για να επανέλθει το σώμα σου μετά τη γέννα.
1. Μην πίνετε αναψυκτικά – Εμπεριέχουν πολλά σάκχαρα, χωρίς να σας προμηθεύουν ουσιώδη θρεπτικά συστατικά.
2. Τροποποιήστε την διατροφή σας, ακόμα και αν επιζητάτε μανιωδώς junk food. Ένα σουβλάκι με αλάδωτη πίτα, καλαμάκι κοτόπουλου, γιαούρτι (αποφύγετε σκόρδο – κρεμμύδι αν θηλάζετε) και ντομάτα, αποδίδει σχεδόν τις μισές θερμίδες από το αντίστοιχο με λαδωμένη πίτα, γύρο χοιρινό, σως και πατάτες…
3. Ενδώστε σε ένα ποτήρι γάλα ή σε ένα γιαούρτι με λίγα δημητριακά προγεύματος, χαμηλά σε λίπος και ζάχαρη, όταν πεινάτε έντονα.
4. Ξεκινήστε (εφόσον και ο ιατρός σας το επιτρέψει) άσκηση ήπιου χαρακτήρα. Γενικά μετά την εγκυμοσύνη είναι πολύ αποδοτικό να «ενεργοποιήσετε» τον μεταβολισμό σας με σωματική δραστηριότητα.

5. Πίνετε πολύ νερό. Αν και ενυδάτωση για τον οργανισμό σας δεν σημαίνει μόνο νερό, αλλά και τροφές – ροφήματα – χυμοί, το νερό ήταν, είναι και θα είναι μια πηγή ενυδάτωσης που δεν προσφέρει θερμίδες και βοηθά στον έλεγχο της όρεξης.

Πηγές