40ου ΓΕΛ Αθήνας: Νέες τεχνολογίες και συνεργατική μάθηση. Το σχολείο του μέλλοντος.

ΝΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
40ου ΓΕΛ Αθήνας:  Νέες τεχνολογίες και συνεργατική μάθηση. Το σχολείο του μέλλοντος.


Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 40ου ΓΕΛ Αθήνας -που βρίσκεται στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας- σε πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο Ψηφιακή
μετάβαση και μεικτή μάθηση.
:

Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών του 40ού ΓΕΛ Αθηνών με τίτλο “Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools” στη Φλωρεντία της Ιταλίας κατά την περίοδο 13-18 Μαρτίου 2023 στο Πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA122 (Ψηφιακή μετάβαση και μεικτή μάθηση) ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Θα ακολουθήσει η διάχυση και η ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιοποίηση των εφαρμογών που παρουσιάστηκαν και έγιναν αντικείμενο επεξεργασίας στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κατά το υπόλοιπο του διδακτικού έτους 2022- 23, καθώς αυτές θα επηρεάσουν τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του επόμενου διδακτικού έτους 2023-2024. Οι εκπαιδευτικοί Καγκαρά Ευαγγελία (ΠΕ 80), Καρούζου Μαρία (ΠΕ 02) και Μπότσαρη Έλενα (ΠΕ 02) συναντηθήκαμε και συνεργαστήκαμε με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ισπανία, την Πορτογαλία,την Κύπρο, την Πολωνία και τη Φινλανδία. Η ομάδα μας είχε ως συντονιστή Ιταλό καθηγητή Πανεπιστημίου, καταρτισμένο στη χρήση των εφαρμογών που μας παρουσίασε και με πολυετή εμπειρία στην ασύγχρονη, διαδικτυακή συνεργασία στο
χώρο της εκπαίδευσης και των επιχειρήσεων. Ανταλλάξαμε απόψεις με τους συναδέλφους της ομάδας μας για τα εκπαιδευτικά συστήματα της κάθε χώρας, τις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, καθώς και τα μέσα που επιλέγουμε για να εμπλουτίσουμε τη διδασκαλία μας. Ιδιαίτερης σημασίας ήταν η ανταλλαγή εμπειριών ως προς τη χρήση των εφαρμογών που παρουσιάστηκαν, καθώς σε αρκετές χώρες της Ευρώπης εφαρμόζονται ήδη τα τελευταία χρόνια. Δουλεύοντας σε ομάδες συνειδητοποιήσαμε το ρόλο αυτών των εφαρμογών στην καλλιέργεια του συνεργατικού κλίματος, στην ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας και της πρωτοτυπίας και στην εξασφάλιση ευχάριστου παιδαγωγικού κλίματος, με την άμεση εμπλοκή των μαθητών και τη συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του μαθήματος, ακόμα και εξ αποστάσεως. Από αυτή την εμπειρία δεν πρέπει να παραλείψουμε τον ενθουσιασμό των μελών της ομάδας μας κατά την περιήγησή μας στη Φλωρεντία, το λίκνο της Αναγέννησης. Τα μουσεία Uffizi, το Palazzo Pitti με τους κήπους Boboli, η Signoria με το Palazzo Vecchio, το Duomo και το μουσείο του, το Βαπτιστήριο, οι ναοί Santa Croce, San Lorenzo και San Miniato, που σχεδιάστηκαν και φιλοτεχνήθηκαν από τους πρωτοπόρους της Αναγέννησης, τα βαριά ονόματα της Ιστορίας της Τέχνης, όπως του Mπρουνελέσκι, του Μιχαήλ Αγγέλου, του Ραφαήλ, του Σάντρο Μποτιτσέλι, του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, του Καραβάτζο αποτέλεσαν όχι μόνο αντικείμενα θαυμασμού αλλά και προβληματισμού και συζητήσεων μεταξύ των μελών της ομάδας για το ρόλο του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού στη διαμόρφωση της πολιτιστικής ταυτότητας της Ευρώπης και τις προσλαμβάνουσες των εκπαιδευτικών συστημάτων των άλλων χωρών. Μα πάνω από όλα, αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε το έργο του Ραφαήλ Η Παλλάδα και ο Κένταυρος για να αναδείξουμε στους μαθητές μας τη δύναμη της παιδείας να δαμάζει τα ζωώδη ένστικτα του ανθρώπου και να τον ανάγει σε έλλογο ον. Στόχος μας είναι να τους διδάξουμε τις αξίες και τα ιδεώδη του Ανθρωπισμού,
επιθυμώντας να αποτελέσουν κρηπίδα των εκπαιδευτικών μας ενεργειών.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε σε ανάλογες εμπειρίες και στο μέλλον!

Μπότσαρη Έλενα
(εκ μέρους των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών του 40ου ΓΕΛ Αθήνας)

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή