Μηδενί δίκην δικάσης, γράφει ο Γιώργος Πένταρης

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Μηδενί δίκην δικάσης, γράφει ο Γιώργος Πένταρης

Το τελευταίο εικοσαήμερο είμαστε μάρτυρες ενός «λιντσαρίσματος» και «δολοφονίας» συνειδήσεων από τα ΜΜΕ σε τέτοιο βαθμό που τα πραγματικά λιντσαρίσματα ωχριούν μπροστά του. Αναφέρομαι στην υπόθεση της «Κιβωτού» όπου κάθε κανάλι και κάθε προκλητικός δημοσιογράφος, που θέλει να αυξήσει την ακροαματικότητα του εργοδότη του, παρουσιάζει ως ύποπτα απλά πράγματα που συμβαίνουν σε ιδρύματα αυτής της εμβέλειας.

Αναφέρω την λέξη Ίδρυμα γιατί ο όρος «δομή» είναι νεολογισμός στα κοινωνικά θέματα και εισήχθη από την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ. Δομές έχουμε στα μαθηματικά όπως π.χ. η δομή ενός διανυσματικού χώρου ή ενός σώματος, στην επιστήμη των υπολογιστών όπως οι «Δομές δεδομένων» κλπ, αλλά όχι στην κοινωνιολογία. Η λέξη δομή προέρχεται από το κίνημα του στρουκτουραλισμού (Φερντινάντ ντε Σωσσύρ 1857-1913) που παρουσιάζεται ως μια κοινή θεωρία ανθρωπολογικών επιστημών με στόχο την ανάλυση των ανθρωπίνων πραγμάτων ως υποσύνολο ενός ευρύτερου συνόλου. Πρόκειται για είδος μεθοδολογίας των κοινωνικών επιστημών χωρίς φιλοσοφική προέκταση. Βασικές έννοιες του δομισμού είναι η ολότητα και η διάδραση σε μια ιδανική μορφή που επιδέχονται μια εξήγηση μέσω της λογικής και των μαθηματικών.
Μετέπειτα στοχαστές αξιοποίησαν τον δομισμό, όπως ο Ζακ Λακάν, σε μία προσπάθεια ενοποίησής του με την ψυχανάλυση. Οι Λουί Αλτουσέρ και Νίκος Πουλαντζάς, σε δύο διαφορετικά προγράμματα δομιστικής προσέγγισης του μαρξισμού, καθώς και ο Ρολάν Μπαρτ στη λογοτεχνική ανάλυση. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο δομισμός άρχισε να γίνεται στόχος κριτικής για τον ανιστορικό, συγχρονικό και άκαμπτο χαρακτήρα του, ακόμα και από θεωρητικούς που αρχικά είχαν θεωρηθεί δομιστές όπως ο Μισέλ Φουκώ. Το αποτέλεσμα ήταν η ουσιαστική εγκατάλειψη του δομιστικού προγράμματος και η ανάδυση του μεταδομισμού, ο οποίος διατήρησε κάποια μόνο από τα χαρακτηριστικά του προκατόχου του και απέρριψε άλλα, ενώ τελικά αποτέλεσε κεντρικό στοιχείο του ευρύτερου μεταμοντερνισμού στη φιλοσοφία. Ο στρουκτουραλισμός τελικά απορρίφθηκε όσον αφορά τις κοινωνικές επιστήμες και παρέμεινε ως επιστήμη της γλωσσολογίας.

Έγραψα τα παραπάνω γιατί οι αδαείς δημοσιογράφοι θα πρέπει να καταλάβουν ότι η «Κιβωτός», το «Χαμόγελο του παιδιού» κλπ., θα πρέπει να ονομάζονται ιδρύματα και όχι δομές. Έχουμε λοιπόν ένα λιντσάρισμα του παπά και των άλλων στελεχών της «Κιβωτού» που σε κάθε περίπτωση μοιάζουν με αυτά που λεγόντουσαν για την υπόθεση της Πισπιρίγκου, όπως θα θυμάστε. Επί μήνες την είχαν κρεμάσει στα τσιγκέλια μέχρι που ανέλαβε ο κ. Κούγιας και είπε ότι όποιος αναφέρει ξανά το όνομα «Πισπιρίγκου» θα καθίσει στο εδώλιο. Από τότε τα θρασύδειλα ΜΜΕ κατάπιαν την γλώσσα τους και τώρα βρήκαν ευκαιρία να κρεμάσουν τον παπά. Είναι ντροπή τους…
Αν έχουν γίνει ατασθαλίες στο ίδρυμα, τότε ο πρώτος υπεύθυνος είναι το κράτος που χωρίς σαφές νομοθετικό πλαίσιο επέτρεψε να λειτουργούν τέτοιου είδους ιδρύματα. Πώς γίνεται ένας απλός πολιτιστικός σύλλογος να υποχρεούται να δηλώνει στην εφορία ότι θα κάνει πανηγύρι για να εκδώσει εισιτήρια εισόδου και να μην προβλέπεται για τέτοια συγκέντρωση δωρεών και χρημάτων ο ετήσιος ισολογισμός και απολογισμός με την υπογραφή ορκωτών λογιστών; Αν υπήρχε αυτή η πρόβλεψη δεν θα είχαμε αυτή τη στιγμή υπαινιγμούς ότι το ίδρυμα δέχτηκε π.χ. το κτήριο από τον Καρέλια στην Καλαμάτα ή του κ. Λούλη στον Βόλο. Αν διαβάσουμε τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Μεσσηνίας θα δούμε ότι ο πυρήνας των αιτιάσεών του είναι ότι ο παπα-Αντώνης, που όσο καιρό ήταν στην Καλαμάτα, δεν πήγε να τον δει. Πώς έγινε όμως και ο Καρέλιας έδωσε το ακίνητο στην Κιβωτό και όχι στα ιδρύματα της Μητρόπολης Μεσσηνίας; Διέκρινα στις δηλώσεις του Μεσσηνίας μια πικρία, νομίζω… Τώρα όσον αφορά τις δηλώσεις της κας Καρέλια που έκανε την δωρεά, θα πρέπει να ακούσουμε και την άλλη άποψη που δεν ακούσαμε, όπως δεν έχουμε ακούσει και καμιά άποψη από την αντίθετη πλευρά για τα άλλα θέματα που κατηγορούνται. Μένει να τις ακούσουμε στο δικαστήριο. Προσέξτε ακόμη ότι ο Σταϊκούρας μετά από απλές και μη ένορκες καταγγελίες αποφασίζει να παγώσει κάθε χρηματοδότηση προς το ίδρυμα. Η ενέργεια αυτή είναι απόφαση εν ψυχρώ και υπό τον φόβο του πολιτικού κόστους λόγω των χωρίς κόστος δημοσιευμάτων των αδηφάγων ΜΜΕ και των «νεοδικαστών» των κοινωνικών δικτύων. Η συντεταγμένη πολιτεία δεν παίρνει αποφάσεις εν θερμώ, αλλά θα πρέπει να περιμένει την απόφαση των δικαστηρίων γιατί δεν πρέπει να ξεχνά ότι υπάρχει το συνταγματικό τεκμήριο της αθωότητας.

Τα κανάλια έχουν επιστρατεύσει κάθε φωνή που είναι εναντίον του ιδρύματος αλλά με το σταγονόμετρο και εν ριπή οφθαλμού παρουσιάζουν και κανέναν υποστηρικτή του. Μας παρουσίασαν τον Σύρο πατέρα που βγήκε να μας πει ότι τα παιδιά του πέρναγαν άσχημα στο ίδρυμα και ότι θέλει να τα πάρει. Γιατί ο τύπος τα έδωσε στο ίδρυμα; Κάθε παιδί που είναι σε αυτό το ίδρυμα είναι από οικογένεια που για πολλούς και διαφόρους λόγους είναι προβληματική ή διαλυμένη. Στην Κιβωτό παρείχαν στέγη, τροφή και μόρφωση και επειδή η κοινωνία είδε και εκτίμησε αυτό το έργο έκανε και πολύ σωστά τις δωρεές που μπορούσε. Επειδή όμως τα λεφτά ήταν πολλά και δεν μπορούσε να τα διαχειρίζεται ένας παπάς, θα έπρεπε να …εξοντωθεί ώστε να μπει νέο Δ.Σ. και νέο εξειδικευμένο προσωπικό και αξιολογώντας το υπάρχον προσωπικό όπως λέει η νέα πρόεδρος κυρία Μαρτίνου. Το ίδρυμα στηριζόταν σε εθελοντική βάση και όταν απέκτησε πόρους πήρε και ειδικευμένο προσωπικό με μισθό. Έφτασε στο σημείο να έχει γύρω στους 400 εθελοντές και περίπου 150 επ’ αμοιβή. Η αξιολόγηση του προσωπικού από το νέο Δ.Σ. υπό την κα Μαρτίνου θα προβεί σε απολύσεις εθελοντών και μη; Θα προσλάβει άλλους πιο ειδικούς με παχυλότερους μισθούς; Τί θα γίνει;
Έπεσαν πάνω στην Κιβωτό η ΑΑΔΕ, το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, τα κανάλια, τα υπουργεία, όλοι να την κατασπαράξουν γιατί έκανε κάτι που δεν μπορούσαν αυτοί. Δεν σας φαίνεται παράξενο να ξεκινά όλη η ιστορία από την καταγγελία 19άχρονου για «σεξουαλική παρενόχληση» από τον παπα-Αντώνη και αμέσως μετά να ξεκινά αυτή η χιονοστιβάδα «αποκαλύψεων»; Πώς γίνεται μετά από μια απλή καταγγελία να ενορχηστρώνεται μια επίθεση οικονομικού χαρακτήρα χωρίς αποδείξεις από τα κανάλια; Να ψάχνουν λεφτά απ’ εδώ, θυρίδες απ’ εκεί, ακίνητα από την άλλη και Καγιέν παρακάτω; Πώς γίνεται να του απαγορεύει ο Αρχιεπίσκοπος τις ιερουργίες (ουσιαστικά καθαίρεση) χωρίς να έχει παραπεμφθεί ο παπάς και τελεσιδικήσει το δικαστήριο ή το Συνοδικό δικαστήριο;

Τα γράφω αυτά γιατί θεωρώ ότι ο άνθρωπος αυτός έχει κάνει κάτι καλό και έχω δύο παραδείγματα.
Πρώτα μια κυρία, πολύ κοντινή μου φίλη, πήγαινε και βοηθούσε τα μικρά παιδιά της Κιβωτού στο διάβασμά τους για μια διετία. Ποτέ δεν μου είπε ότι κάτι περίεργο συμβαίνει στην Κιβωτό. Με την δική της παρότρυνση θα πήγαινα και εγώ, αλλά με σταμάτησε η πανδημία του κορωνοϊού στις αρχές του 2020.
Το δεύτερο περιστατικό είναι ακόμη πιο χαρακτηριστικό. Στη γειτονιά μου μένει μια οικογένεια σε σπίτι με δύο δωμάτια, με δύο μικρά παιδιά με σύζυγο εν διαστάσει που η μάνα έχει άλλο σύντροφο που δέρνει τον σύζυγο, ο οποίος τα έχει με την κουνιάδα του και στο σπίτι μένουν και δύο αδέρφια της μάνας που είναι διανοητικά ανάπηρα. Στο σπίτι δεν υπάρχει οργανωμένο μπάνιο και πολλές φορές κόβεται και το νερό και το ηλεκτρικό. Περιττό να πούμε για φαγητό. Τα παιδιά, λόγω αυτού του περιβάλλοντος, ήταν προβληματικά στο σχολείο. Μετά από καταγγελίες γειτόνων παρενέβη η Κοινωνική Υπηρεσία και με διαταγή του Εισαγγελέα τα παιδιά πήγαν στην Κιβωτό. Προσέξτε, ο Εισαγγελέας – δηλαδή το κράτος – έδωσε εντολή, να πάνε τα παιδιά στο ίδρυμα και έκανε την πάπια όταν έπρεπε να γίνεται έλεγχος.
Η μητέρα ζήτησε να μείνουν τα παιδιά στην Αθήνα για να τα βλέπει. Το ίδρυμα μετά από λίγο καιρό τα έστειλε και τα δύο (δεν τα χώρισε) στην Πωγωνιανή. Η μάνα επέμεινε να τα πάρει πίσω επειδή ήταν μακριά της, όπως ισχυρίζονται τώρα και άλλες μανάδες. Μετά την μεσολάβηση δικηγόρου πήρε πίσω τα παιδιά και η κατάληξη είναι ότι το μεγάλο να μην τελειώσει ούτε την υποχρεωτική εκπαίδευση και απ’ ό,τι μαθαίνω την ίδια πορεία ακολουθεί και το μικρό. Ο μεγάλος είπε ότι θέλει να δουλεύει να βγάζει λεφτά γιατί έχει ήδη φιλενάδα… Δεν χρειάζεται να σας πω ποια θα είναι η πιθανότερη κατάληξη αυτών των παιδιών αφού από τους εν διαστάσει γονείς δεν υπάρχει κανένας έλεγχος.
Αυτά είναι τα παιδιά της Κιβωτού και ο παπάς που έκανε πολύ καλή δουλειά μπήκε κάρφος στο μάτι διαφόρων. Σε ένα ίδρυμα αυτής της κατηγορίας για να υπάρξει σωστή λειτουργία θα πρέπει να υπάρχει μια στοιχειώδης πειθαρχία. Βγαίνουν κάτι μανάδες και λένε για βασανιστήρια που υπέστησαν τα παιδιά τους. Το ότι έπλεναν τα πιάτα ή ότι έμεναν με το ένα πόδι όρθια όπως γινόταν και στα σχολεία. Κυρίες μου, να μην αφήνατε να πάνε εκεί τα παιδιά σας!

Τελειώνοντας θέλω για άλλη μια φορά να πω ότι «τα λεφτά είναι πολλά» για να τα αφήσουμε σε έναν παπαδάκο… Εύχομαι να είναι ένα κακό όνειρο για το ίδρυμα γιατί διαφορετικά ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν οι παρεμβάσεις, θα φάνε όλα τα λεφτά και τα παιδιά του ιδρύματος θα τρώνε αέρα και θα αποτρέψουν και πιθανούς νέους δωρητές. Σας προτρέπω, δε, να μπείτε στην ιστοσελίδα της Κιβωτού να δείτε φωτογραφίες και να διαβάστε για το έργο του ιδρύματος, το οποίο κανένα ΜΜΕ δεν έχει παρουσιάσει.
Με όσα έγραψα δεν πάω να δώσω άφεση αμαρτιών στον παπά, γιατί «τα λεφτά είναι πολλά» και γι’ αυτό λέω «μηδενί δίκην δικάσεις πριν αμφοίν μύθον ακούσεις».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή