Θρησκεία και Θρησκευτικα του Γιώργου Πένταρη


Γράφει ο Λαµπεταίος ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΝΤΑΡΗΣ gpent8888@ gmail.com





Τώρα που γράφω αυτές τις γραµµές, βλέπω στην TV φρικια- στικές εικόνες από τραυµατισµένα από βοµβαρδισµό µικρά παιδιά στο Χαλέπι της Συρίας. Σκέφτοµαι λοιπόν τα αίτια του πολέµου, τη ηθικό έρεισµα αυτού και τις συνέπειές του όχι µόνο στην Συρία, αλλά σε όλο τον υπόλοιπο κόσµο και κυρίως στην ∆ύση. Το λέω αυτό γιατί στον πενταετή και βάλε πόλεµο στην Συρία έχουµε την άνδρωση του ISIS και την επανα- φορά ενός µέρους της κοινωνίας πρακτικά και ιδεολογικά στην εποχή του 680 µ.χ. όπου οι Άραβες Μωα- µεθανοί κατακτούσαν τους γειτονι- κούς τους λαούς µε το σύνθηµα «θάνατος στους απίστους». Κάτι ανάλογο συµβαίνει σήµερα µε το ISIS και τις οδηγίες που δίνει µέσω των social media στους ανά την Ευρώπη και αλλαχού οπαδούς του. Τα αίτια των πολέµων, όπως λέει και η µαρξιστική ανάλυση, έχουν οι- κονοµική βάση και δεν είναι εξαίρεση η Συρία που επί πέντε χρόνια κατα- στρέφεται και τα οικονοµάνε οι λα- θρέµποροι όπλων, καταστρέφονται οικογένειες, σκοτώνονται µεγάλοι και µικροί και εµείς γεµίσαµε πρόσφυγες και όταν γίνει ειρήνη θα έχει γίνει και ανακατανοµή δυνάµεων και πλουτο- παραγωγικών πηγών. Το θέµα είναι ότι ο λαός δεν αντιλαµβάνεται εύ- κολα και ούτε πείθεται από επιχειρή- µατα γύρω από την οικονοµία.

Είναι αντιθέτως πρόθυµος, θα λέγαµε, να δεχτεί, να φανατιστεί, να πολεµήσει και να σκοτωθεί για καθαρά ιδεολο- γικούς λόγους και στην περίπτωσή µας για θρησκευτικούς, για την πίστη του. Το αν υπάρχει σήµερα το ISIS στηρίζεται καθαρά στην ιδεολογία του πρωτόγονου Ισλάµ, η οποία ιδε- ολογία βρίσκει έδαφος σε νέους στην ∆. Ευρώπη και αυτό οφείλεται κυ- ρίως στο υποβαθµισµένο µορφωτικό επίπεδο όλων αυτών των ατόµων. Τα παραπάνω λίγο πολύ τα έχω ξαναγράψει, αλλά επανέρχοµαι λόγω της διένεξης της Εκκλησίας της Ελ- λάδος µε το Υπ. Παιδείας για το ζή- τηµα των θρησκευτικών. ∆εν γνωρίζω ακριβώς το τι θα γράφουν τα νέα βιβλία για τα θρησκευτικά, αλλά θα κάνω µερικές σκέψεις για το θέµα που µελλοντικά θα άπτονται της ασφάλειάς µας ως έθνους. Αυτό είναι το µεγάλο πρόβληµα των µου- σουλµάνων που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να µας τους φορτώσει αµανάτι.

Το σχέδιο της κυβέρνησης, όπως σαφώς έχει διατυπωθεί από τον Υπ. Παιδείας, είναι να εντάξει κάποια στιγµή τα προσφυγόπουλα στο κα- νονικό εκπαιδευτικό σύστηµα. Όταν γίνει αυτό, εκτός της διαφοράς στο γνωστικό πεδίο των Ελληνόπουλων µε τα προσφυγόπουλα, θα παρατηρήσουµε ότι θα υπάρχουν τάξεις µε διαφορετικά θρησκευτικά πιστεύω που θα προέρχονται ως είναι φυσικό από την οικογενειακή διδαχή. Το σχολείο λοιπόν οφείλει να εξο- µαλύνει αυτές τις διαφορές διότι έτσι θα αποδοµηθεί το ηθικό έρεισµα για συγκρούσεις.

 Η αποδόµηση δεν είναι δυνατόν να γίνει διδάσκοντας τα θρη- σκευτικά µε τον τρόπο που διδάσκον- ται τώρα, διότι σύµφωνα µε τις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωµάτων θα θε- λήσουν το ίδιο και οι µουσουλµάνοι. Εδώ ακριβώς είναι το σηµείο κλειδί. Αλλάζουµε την µέθοδο διδασκαλίας των θρησκευτικών στο σχολείο και ει- σάγουµε το µάθηµα της συγκριτικής θρησκειολογίας από το οποίο η χρι- στιανική µας πίστη δεν έχει τίποτα να φοβηθεί γιατί υπερέχει. Και πού υπερέχει; Υπερέχει σε αυτό το «αγαπάτε αλλήλους», υπερέχει στην διάκριση των εξουσιών «απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» σε αντίθεση µε το Ισλάµ που το κράτος ετεροκαθορίζεται, αλλά και ταυτίζεται µε τον µουσουλµανι- σµό.

 Υπερέχει στην ελευθερία του ατόµου και βεβαίως στην καλλιέρ- γεια της επιστήµης πράγµατα τα οποία στον µουσουλµανισµό δεν είναι δεδοµένα. Βέβαια δεν θα έπρεπε να παραµεί- νει το πρόγραµµα µόνο σε αυτές τις δύο θρησκείες. Υπάρχει και ο Βουδι- σµός, ο Κοµφουκιανισµός, ο Ινδουι- σµός κ.τ.λ. Είναι λοιπόν προφανές ότι µέσα στα πλαίσια αυτού του τρόπου διδα- σκαλίας των θρησκευτικών θα ανα- κύψουν ερωτήµατα για το ποια είναι η καλλίτερη θρησκεία. Το ερώτηµα αυτό αυτοµάτως δυναµιτίζει τα θε- µέλια κάθε θρησκευτικού φανατι- σµού και θα προάγει την συνεργασία όλων των παιδιών και εξ αιτίας αυτών και των κηδεµόνων τους πράγµα από το οποίο η χώρα µόνο κέρδος θα έχει.

Ποια είναι λοιπόν η καλλίτερη θρησκεία; Είναι αυτή που προάγει το ευ ζειν της δηµιουργίας. Της δηµιουργίας του Θεού που δεν µπορεί να είναι άλλος για τους χριστιανούς, άλλος για τους µωαµεθα- νούς και άλλος για τους βουδιστές. Καταλαβαίνετε, φίλοι µου, ότι ο Θεός είναι κάτι πέρα από τον χριστιανισµό και υπάρχει ο ίδιος όχι µόνο για όλα τα πλάσµατα στην γη, αλλά και για όλο το Σύµπαν για να µην πω ότι το ίδιο το Σύµπαν είναι ο Θεός.

Οι θρησκείες και κυρίως οι Ιουδαϊσµός, Χριστιανισµός και Μωαµεθανισµός βασίζονται στην πίστη και στο δόγµα. Κατά κάποιο τρόπο και οι τρεις δέχονται την ύπαρξη του Θεού που βασικά είναι ο ίδιος και για τις τρεις, αλλά εκφράζονται διαφο- ρετικά µέσα στους πιστούς τους. Αυτό το ζήτηµα της πίστης είναι που ενσπείρει τον φανατισµό στα άτοµα και στις οµάδες ατόµων. Αν λοιπόν τα θρησκευτικά διδα- χτούν µε διαφορετικό τρόπο και τα δούµε ως συστήµατα ζωής και κοινωνικής συµπεριφοράς και όχι ως αποκάλυψη του Θεού, τότε το ζήτηµα του φανατισµού θα εκλείψει και θα είναι προς όφελος όλων. Φανταστείτε αυτές οι ιδέες να εφαρµο- στούν σε ευρεία κλίµακα στην Ευρώπη.

Η αύξηση του µορφωτικού επιπέδου και η αποδόµηση της πί- στης και αποκαλυπτικότητας των θρησκειών θα στερήσει από κάθε λογής λαθρέµπορο όπλων και εθνών, από κάθε λογής απατεώνα και πατριδοκάπηλο το ηθικό έρεισµα για πολεµικές συγκρούσεις και αντι- θέσεις. Οι τύποι που θέλουν να δια- λύουν έθνη, να εκµεταλλεύονται έθνη και λαούς, να τους βάζουν να αλληλοσκοτώνονται προς όφελός τους δεν θα βρίσκουν ηθικό έρεισµα. Για τους ανησυχούντες για την θρησκεία µας θέλω να σηµειώσω ότι δεν συντρέχει κανένας κίνδυνος και το εξήγησα και πριν. Ο χριστιανισµός όπως έχει εξελιχθεί σήµερα σε αντί- θεση µε τον µουσουλµανισµό, είναι µια ανθρωπιστική θρησκεία που στη- ρίζεται στην ελευθερία του ατόµου, στην ελευθερία της σκέψης και στην ελευθερία της απόφασης. Τι άλλη υπεροχή θέλουµε; Τι φοβόµαστε;

Με τα παραπάνω δεν θέλησα να υποστηρίξω τον υπουργό παιδείας για την αλλαγή στα θρησκευτικά γιατί όπως προείπα δεν έχω διαβά- σει κάτι για τις αλλαγές που πάνε να γίνουν. Αυτά θα έπρεπε να έχουν γραφτεί ανεξάρτητα από το ποιο κόµµα κυβερνά µε αφορµή τους µε- τανάστες και τα παιδιά τους που θα µείνουν εδώ και τα µεταναστάκια πα- λαιότερων γενιών που σήµερα του- λάχιστον όσον αφορά την γλώσσα δεν διαφέρουν από τα άλλα εξ αίµα- τος ελληνόπουλα.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: 

Ανασχηµατισµός ενόψει. Γνωρί- ζουµε την έκφραση «µια εικόνα χίλιες λέξεις». Στην αποψινή συνεδρίαση (12/10/16) της αρµόδιας Επιτροπής της Βουλής για την αποµείωση του χρέους ο Σταθάκης δίπλα-δίπλα µε τον πρώην υπουργό Ν. Χριστοδου- λάκη έλεγαν και εξηγούσαν πως φτά- σαµε σε τέτοιο αστρονοµικό χρέος και πρότειναν λύσεις για αυτό το µεγάλο πρόβληµα. ∆εν νοµίζετε ότι πάµε ολοταχώς για ανασχηµατισµό; Εκεί ήταν και ο φίλος µου ο Γ. Κου- τσούκος του ΠΑΣΟΚ που είπε όντως κάτι ενδιαφέρον. «Πότε επιτέλους το πολιτικό σύστηµα θα κάτσει να τα βάλει κάτω και να επεξεργαστεί µια ρεαλιστική πρόταση για την αντιµε- τώπιση του χρέους και να την υπο- στηρίξει µε δύναµη σε όλα τα διεθνή φόρα;». Όντως µια καλή πρόταση που έχω και εγώ υποστηρίξει πολλές φορές.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή