Η ζωγράφος Αθηνά Σουγλέρη στον ΠΑΛΜΟ:Οδηγηθήκαμε στην Ελλάδα της κρίσης γιατι συνδέσαμε την ευτυχία με το χρήμα

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Η ζωγράφος Αθηνά Σουγλέρη στον ΠΑΛΜΟ:Οδηγηθήκαμε στην Ελλάδα της κρίσης γιατι συνδέσαμε την ευτυχία με το χρήμα
ΑΘΗΝΑ ΣΟΥΓΛΕΡΗ ,ΖΩΓΡΑΦΟΣ

“Οδηγηθήκαμε στην Ελλάδα της κρίσης γιατι συνδέσαμε την ευτυχία με το χρήμα” 




Η Αθηνά Σουγλέρη είναι πολιτικός µηχανικός στα Ελληνικά Ταχυδροµεία και έχει εξειδίκευση σε περιβαλλοντικά θέµατα. Ασχολείται µε την ζωγραφική από το 1992 και επαγγελµατικά πλέον, από το 2006 έως σήµερα. Aσχολείται παράλληλα µε interior design κτιρίων (που και η ίδια έχει µελετήσει ως πολιτικός µηχανικός) µε έργα της είτε ως πίνακες ή µινιατούρες αλλά και µε µοναδικές εικαστικές εφαρ- µογές αυτών σε ταπετσαρίες, πλακάκια, υφάσµατα κλπ. Επίσης τα µοναδικά υφάσµατα τέχνης suGleri, είναι ιδανικά και για fashion design. ρόσφατα παρουσίασε στην βάπτιση του γιού της το πρώτο φόρεµα µε ύφασµα µε την υπογραφή suGleri , το οποίο σχε- δίασε εξολοκλήρου η ίδια. Τα υφάσµατα είναι από έργα τέχνης της, τις γνωστές µινιατούρες suGleri.
Έχει συµµετάσχει σε δηµοπρασίες έργων τέχνης µε πιο πρόσφατη τη συµµε- τοχή της σε δηµοπρασία για φιλαν- θρωπικό σκοπό, στην Κύπρο. Η δηµοπρασία διοργανώθηκε από την «The Collection Gallery» σε συνεργα- σία µε τον Αντικαρκινικό σύνδεσµο Κύπρου µε χορηγό το περιοδικό Madame Figaro. Επίσης το Αtelier SuGleri συµµετείχε στο Mediterranean Science Festival 2015 στην Κύπρο, στην έκθεση Τέχνης και Επιστήµης, µε τις γνω- στές µινιατούρες «suGleri» µε τίτλο «Dia-kosmos». Έχει επίσης πραγµατοποιήσει πολλές ατοµικές και οµαδικές εκθέσεις. Ανάµεσα τους, αυτή στο πολιτιστικό κέντρο του ∆ήµου Αθηναίων «Μελίνα» υπό την αιγίδα του πολιτισµικού οργανισµού, µε θέµα «Τέχνη και Επιστήµη». Αξίζει να αναφέρουµε για τους γνώστες της τέχνης αλλά κυρίως της αρχιτεκτονικής, ότι τη δουλειά της έχει κάνει δεκτή ο συλλέκτης σύγχρονης τέχνης Saatchi, και έργα της διατίθενται online, ενώ παράλληλα δέχεται και ξεναγεί το φιλότεχνο κοινό της στο προσωπικό της Atelier SuGleri στο κέντρο της Πάτρας, στο οποίο κατόπιν ραντεβού, δέχεται επι- σκέπτες από όλα τα πλάτη της γης. Πληροφορίες και νέα σχετικά µε το Atelier στο 
www.facebook.com/ SuGleriAtelier/ και νέες δηµιουργίες στο www.sugleri.com.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ -ΓΚΙΩΝΗ 

Γεννηθήκατε και δηµιουργείτε στην Πάτρα. Τι σας εµπνέει στην πόλη σας;

Γεννήθηκα στην Πάτρα, σπούδασα πολιτικός µηχανικός στο Πολυτεχνείο της, όπου έκανα και τις µεταπτυχιακές µου σπουδές στο περιβάλλον. Μετά όµως πήρα την απόφαση να έρθω στην Αθήνα στην οποία έζησα 10 χρόνια. Στην Αθήνα εργάστηκα ως πολιτικός µηχανικός – περιβαλλοντολόγος στην διαχείριση των απορριµµάτων του Νοµού Αττικής και ασχολήθηκα µε τα κοινά του ∆ήµου Αθηναίων, όπου ήµουν µέλος του ∆.Σ. των Μουσικών Συνόλων του ∆ήµου µε πρόεδρο τον µουσικοσυνθέτη Γιώργο Κατσαρό. Μετά εργάστηκα ως πολιτικός µηανικός στην ∆/νση τεχνικών έργων των ΕΛΤΑ στην Αθήνα. Όµως οι τεχνικές ανάγκες της εργασίας µου στα ΕΛΤΑ, µε έδρα την πόλη της Πάτρας, σε συνδυασµό ότι είχε γεννηθεί ήδη η κόρη µου, µε οδήγησαν στην από- φαση να επιστρέψω µε οικογένεια πλέον ξανά στην Πάτρα όπου ζω τα τελευταία 4 χρόνια. Το εικαστικό µου έργο όπως είχα παρουσιάσει σε πρόσφατη αναδροµική µου έκθεση στην Πάτρα µε θέµα «Συσχετίσεις» αποτελείται από τρεις ενότητες, αυτές οι ενότητες ταυτίζονται µε τρεις χρονικές περιόδους της ζωής µου. Η 1η ενότητα αφορά την περίοδο 1997-2002 που δηµι- ούργησα στην Πάτρα τα πρώτα έργα µου µε θέµα «το θαλάσσιο βυθό». Το 1997 έγραψε η εφηµερίδα Πελοπόν- νησος το πρώτο δηµοσίευµα για την δουλειά µου και ζωγράφιζα από το 1992. Η 2η ενότητα αφορά την πε- ρίοδο 2002-2012 που έζησα και δηµι- ούργησα στην Αθήνα µε θέµα «το περιβάλλον» και µε έµπνευση κυρίως από την εργασία µου στον χώρο των απορριµµάτων και τη ζωή µου στην Αθήνα και η 3η ενότητα 2012-2016 µε θέµα «παράλληλοι κόσµοι» και «διά-κοσµος» µε έµπνευση από την ζωή µου επιστρέφοντας στην Πάτρα. Οι τρεις παραπάνω ενότητες συσχε- τίζονται γιατί και οι τρείς έχουν κοινό παρονοµαστή την αγάπη µου στο φυ- σικό περιβάλλον. Εποµένως, δύο από τις τρεις ενό- τητες του εικαστικού µου έργου, τις έχω δηµιουργήσει στην Πάτρα. Σί- γουρα η πόλη µου έχει ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον βρίσκεσαι πολύ γρήγορα σε βουνό και θάλασσα χωρίς να ταλαιπωρείσαι στους δρό- µους, κάτι το οποίο µου είχε λείψει όσο ζούσα στην Αθήνα και το οποίο δεν χάνω στιγµή να απολαµβάνω. Είναι το µυστικό της ψυχικής µου ισορροπίας αυτό. Όποια αρνητική ενέργεια εισπράττω από το ανθρω- πογενές περιβάλλον, την αποφορ- τίζω στην φύση και την µετατρέπω σε θετική. Μετά η ενέργεια αυτή µε- ταβιβάζεται στα εικαστικά έργα µου, αν και βέβαια πολλές φορές απευ- θείας τα ίδια τα έργα αποτελούν δί- αυλο ισορροπίας και αποφόρτισης.

Είστε ανήσυχη, πολυπράγµων; εργάζεστε ως πολιτικός µηχανικός στα ΕΛΤΑ ενώ παράλληλα ασχολείστε από το 1997 επαγγελµατικά µε την ζωγραφική. Πώς τα καταφέρνετε έχετε χρόνο για την οικογένειά σας;

Οι σπουδές µου και η προσωπική µου έρευνα πάνω σε θέµατα προστασίας του περιβάλλοντος µε δίδαξαν ότι το περιβαλλοντικό σύστηµα είναι πολυπαραγοντικό, αλλη- λοεξαρτώµενο και η διαδροµή είναι κυκλική. Έτσι είναι και η ζωή. Πολυ- παραγοντική και πιστεύω ότι θέλει ικανότητα ολιστικού χειρισµού και «Συσχετίσεων», όπως ήταν και ο τίτλος της αναδροµικής µου έκθεσης. Αυτό είναι το ενδιαφέρον και η πρόκληση: να µπορέσεις να ισορροπήσεις µέσα σε πάµπολλες καθηµερινές διαφορετικές καταστάσεις. Η αλήθεια είναι ότι είναι πολλές φορές ιδι- αίτερα κουραστικό να κρατηθούν οι ισορροπίες, ειδικά όταν σαν χώρα αυτή την στιγµή στερούµαστε ισορροπίας και αυτό περνά σε όλους τους τοµείς, στο εργασιακό περιβάλ- λον, στο οικογενειακό περιβάλλον, γενικά στους ψυχισµούς των ανθρώπων γύρω µας. Οι οποίοι πολλές φορές αν σε βλέπουν ευτυχισµένη, το ερµηνεύουν µε «καχυποψία» γιατί είναι άλλα τα κριτήρια που έχουν αυτοί για την ευτυχία. Ξέρετε, οδηγηθήκαµε στην Ελλάδα της σηµερινής κρίσης γιατί συνδέ- σαµε την ευτυχία και την επιτυχία µε το χρήµα. Για µένα τέχνη είναι η διαδροµή. ∆ηλαδή ο τρόπος που ζούµε, σκεφτόµαστε και αντιµετωπίζουµε τις καθηµερινές κυρίως δύσκολες καταστάσεις καθώς και η αξία και ο σεβα- σµός που δίνουµε στον εαυτό µας στο σώµα µας, στην οικογενειά µας. 

Άρα η τέχνη, η ανησυχία, η πολυπραγµατοσύνη είναι ένας τρόπος κα- θηµερινής λειτουργίας. Το έργο τέχνης βέβαια στην περίπτωσή µου, είναι ο τελικός αποδέκτης αυτής της κατάστασης. Όταν το εκθέτω θεωρώ ότι όλη αυτή η κατάσταση περνά και στον ψυχισµό του θεατή. Αυτός ως συνδηµιουργός µε την κριτική του, την ερµηνεία του και το ενδιαφέρον του, το οδηγεί σε διαδροµές επαγ- γελµατικές αφού υπάρχει η ανάγκη να το µοιραστεί, να ζει µαζί του, να υπάρχει στο χώρο του. Πάντως µε ενδιαφέρει ο χρόνος που θα αφιερώσω στην οικογένειά µου να είναι ποιοτικός και ουσιαστικός, όχι πολύς και άσκοπος. Θέλω τα παιδιά µου να µυηθούν στο «ουκ εν τω πολλώ το ευ», η γνώση για ποιότητα, η αυτάρκεια, η δηµιουργικότητα να είναι οδηγός τους και όχι η αλαζονία και το κυνήγι των υλι- κών…που δε σταµατά πουθενά.

Μιλήστε µας για το ατελιέ σας στο κέντρο της Πάτρας.

Το AteLier SuGleri είναι ο προσωπικός µου χώρος που κάθε ενδιαφερόµενος κατόπιν ραντεβού, µέχρι στιγµής, µπορεί να ξεναγηθεί στις δηµιουργίες µου. Ουσιαστικά λειτουργεί από το 1998 έως σήµερα ως το τεχνικό µου γραφείο. Σήµερα εκθέτω σε αυτόν τον χώρο σε µόνιµη βάση τις εικαστικές µου δηµιουργίες. Τα έργα τέχνης µου, τις γνωστές (από τον τύπο και συµµετοχή µου σε εκθέσεις δηµοπρασίες) κλπ. «miniatures suGleri» καθώς και τις εφαρµογές τους σε ταπετσαρίες, υφάσµατα, πλακάκια κλπ. Προτείνω λύσεις και δίνω ιδέες στους επισκέπτες για την βελτίωση της αισθητι- κής του χώρου τους µε οικολογική συνείδηση π.χ τα υφάσµατα που προτείνω είναι 100% βαµβακερά φυσικά και όχι συνθετικά ή τα έργα τέχνης µου, πίνακες είναι µε οικολογικά υλικά και ανακυκλώσιµο χαρτί. Πάντα µε ηρεµία, µε την συνοδεία βιολογικού κρασιού µε ωραία µου- σική χωρίς την αίσθηση του ψυχρού απρόσωπου επαγγελµατικού χώρου.
 
Συµβιώνει η Τέχνη µε την καθηµερινότητα;

 Όπως σας εξήγησα πριν, η καθηµερινότητα τουλάχιστον µε τον τρόπο που λειτουργώ εγώ, σίγουρα τροφοδοτεί την τέχνη αφού πηγάζει από αυτή και είναι ένας τρόπος αντι- µετώπισης και ισορροπίας αυτής. Για να είµαι πιο συγκεκριµένη, µπορεί να πρέπει να επιλύσω µια δύσκολη κα- τάσταση επαγγελµατική ως πολιτικός µηχανικός και να πρέπει να σκεφτώ ή να µιλήσω στο τηλέφωνο αυτή την στιγµή ασύνειδα το χέρι µου κατα- σκευάζει τις γνωστές µινιατούρες, χαρτάκια 9×9 cm suGleri. Και µετά νιώθω ότι µπορώ να πάρω τις αποφάσεις µου µε µεγαλύτερη νηφαλιό- τητα. Εντωµεταξύ µετά παρατηρώ το αποτέλεσµα της κατάστασης µου στο χαρτί και σκέφτοµαι ότι τελικά είναι πρόκληση να αντιµετωπίζεις τα δύσκολα, σε βοηθά να οδηγηθείς σε µια άλλη διάσταση.
 
Ποιές είναι οι δυσκολίες που αντιµετωπίζετε;

Α.Σ.: Τη δυσκολία την έχω αποδε- χτεί ως κάτι δεδοµένο σε αυτόν τον χωροχρόνο που ζούµε και πάντα υπήρχε και θα υπάρχει όσο εµείς υπάρχουµε. Ειδικά όταν την ακούς, την βλέπεις συνέχεια γύρω σου και όταν οι επιλογές σου δεν ακολου- θούν αυτό που λέµε «την πεπατη- µένη οδό», και κυρίως όταν υπερασπίζεσαι µέχρι τέλους το δί- καιο σου. Βέβαια, η εµπειρία µου έχει αποδείξει ότι και αυτοί που ψάχνουν τις εύκολες διαδροµές, είναι επειδή δεν µπορούν να αντιµετωπίσουν τις δύσκολες και τελικά πάλι σε δυσκολίες βρίσκονται. Στην δική µου περίπτωση από ένα συντηρητικό και οικονοµικά ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον, βρέθηκα να ζω στην Αθήνα σε πρωτόγνωρους για µένα χώρους όπως της διαχείρισης των απορριµµάτων, της πολιτικής, της τέχνης, παλεύοντας κυριολεκτικά µε το άγνωστο – ήταν µια πρόκληση όλο αυτό για µένα. Έµαθα τι σηµαίνει να πέφτεις και να σηκώνεσαι, το πόσο πολλοί και πόσο διαφορετικοί άνθρωποι υπάρχουν γύρω µας. Το πώς από όλους αυτούς να επιλέγεις τους λίγους που αξίζουν και πιστεύουν σε σένα για να συµπορευτείς. Γενικά, η δυσκολία είναι η ζύµωση του ζυµα- ριού όταν καταφέρνεις να περάσεις µε λίγες συνέπειες από αυτή και κυ- ρίως να µην επηρεάσει ανεπανόρθωτα την υγεία σου. Αποκτάς µεγάλο σάκο εµπειριών και καταλαβαίνεις ότι η ζωή έχει άπειρες δια- δροµές. Είναι σηµαντικό το ότι ένα καλά ζυµωµένο ζυµάρι µε καλή πρώτη ύλη και σωστά ψηµένο, φέρ- νει ένα ωραίο ψωµί. Όσον αφορά το παρόν µου, επέ- στρεψα και ζω µε οικογένεια πια, στην πόλη της Πάτρας. Σκέφτηκα µε ροµαντισµό ότι τα παιδιά µου θα ακολουθήσουν τις δικές µου παιδικές διαδροµές. Ζούµε στο ιστορικό κέν- τρο της Πάτρας στο πατρικό µου σπίτι. Όµως η σύγκριση της ζωής των δικών µου παιδικών χρόνων και αυτής των παιδιών µου είναι εν µέρει απογοητευτική.

Η τελευταία σας δουλειά, µε τίτλο «παράλληλος κόσµος – διάκοσµος» τι πραγµατεύεται;

Η τελευταία µου δουλειά πραγµατεύεται το φυσικό µου ένστικτο, το οποίο προσπαθεί να βρει διαδροµές παράλληλες µέσα σε ένα ανθρωπογενές περιβάλλον µέσω της πορείας µου δια του κόσµου.

 Το πρώτο σας φόρεµα από ύφασµα για έργα τέχνης µε την υπογραφή σας suGleri µινιατούρες, θα διατεθεί πρός πώληση. Είναι προσιτό;

 Μόλις πρόσφατα µετά την γέννηση του γιού µου, ο οποίος δεν είναι ακόµα 2 ετών, ξεκίνησε η ιδέα δηµιουργίας του Αtelier SuGleri και της παρουσίασης εφαρµογών των έργων τέχνης µου, δηλαδή έργα τέχνης σε µορφή ταπετσαρίας, σε µορφή υφάσµατος κλπ. Τις ιδέες µου ανεβάζω καθηµερινά στο site µου. Mε την ευκαιρία της βάπτισης που ήθελα από καιρό, να γίνει αλλά δεν τα είχα καταφέρει, πρόβαλα το πρώτο φόρεµά µου από ύφασµα suGleri. Σας ενηµερώνω ότι ετοιµάζω να κάνω έκθεση στο Atelier µου και η βάφτιση ήταν µια ευκαιρία για µένα να προετοιµάσω το κοινό µου για την έκθεση που θα έρθει… και να δουν πιθανόν ενδιαφερόµενοι την ιδέα µου στην πράξη και να µου κάνουν προτάσεις.

 Ενδιαφέρεστε για την αναγνώριση της δουλειάς σας και στο εξωτερικό;

 Ήδη µέσω του site µου www.sugleri.com, την διαδικτυακή πληροφορία που µεταδίδεται σε κάθε άκρη της γης στο δευτερόλε- πτο, και κοιτάζοντας την επισκεψιµότητα, το κοινό µου προέρχεται κατά σειρά επισκεψιµότητας από Ελλάδα, Ισραήλ, Ηνωµένες Πολιτείες, Ρωσία, Βραζιλία, Γαλλία, Ιταλία, Ηνωµένο Βασίλειο, Γερµανία, Ηνωµένα Αρα- βικά Εµιράτα, Ταϋλάνδη, Κύπρο, Ιν- δονησία κλπ. Πρόσφατα συµµετείχα στην Κύπρο σε δηµοπρασία που οργάνωσε η «The collection gallery» και ο αντικαρκινικός σύνδεσµος Κύπρου µε χορηγό το περιοδικό Madame Figaro, η οποία πήγε πολύ καλά. Και έχω αρκετές και σηµαντικές προτάσεις για εκθέσεις στο εξωτερικό αλλά λόγω, όπως είπα πριν αυτή τη στιγµή άλλων πρωταγωνιστών, προς το παρόν µετατίθενται για αργότερα. Ήδη µε έδρα το Σικάγο πωλούνται µπλουζάκια µε µινιατούρες µου ενώ έργα µου έχουν σταλεί σε ιδιωτικές συλλογές στην Αµερική. Ο συλλέκτης Saatchi προβάλει και online το εικαστικό µου έργο. Άρα έχουν µπει οι βάσεις…

Πώς βλέπετε στο µέλλον το interior desing;

Επειδή ο άνθρωπος έχει αναγκαστικά αποµακρυνθεί από την φύση, ζει πλέον πολλές ώρες σε κλει- στούς περιορισµένους χώρους µέσα στους οποίους εργάζεται κοιµάται, διασκεδάζει… Καταλαβαίνουµε τον πολύ σπουδαίο ρόλο που παίζει ο σχεδιασµός, η αισθητική των χώρων αυτών. Μάλιστα έχει ανάγκη το interior design να συµπληρώνει το κενό του φυσικού περιβάλλοντος για να ισορροπήσει ο ψυχισµός που είναι το σηµαντικότερο ζητούµενο.

Προδίδει την προσωπικότητά µας ο εσωτερικός χώρος στο σπίτι µας;

 Φυσικά, όταν είναι δική µας η επιλογή ή αν έχουµε απευθυνθεί σε designer. Είναι απαραίτητο ο ειδικός να ψυχολογήσει πρώτα αυτούς που θα ζήσουν σε ένα χώρο ώστε να είναι συµβατός µε τους ίδιους. Συµβαίνει µέσα από την εσωτερική δια- κόσµηση ενούς χώρου να θέλουν να επιδείξουν κάποιοι κάτι άλλο από αυτό που είναι, κυρίως για λόγους οικονοµικού status. Αν βρεθείς σε αυτό το χώρο και το κατανοήσεις, καταλαβαίνεις πολλά για την προσω- πικότητα και τα θέλω των ιδιοκτητών. Βλέπουµε ότι γενικά η δηµιουργία και η εφαρµογή της είναι ουσιαστικά κάτι που απευθύνεται σε βαθιές εσωτερικές χορδές.

Τι θαυµάζετε;

Θαυµάζω το χαµόγελο των παιδιών µου και γενικά όταν τα παιδιά τα κάνουµε να χαµογελούν, γιατί οι ενέργειές µας είναι το κουµπί για το χαµόγελο των παιδιών όλου του κόσµου. Θαυµάζω τα χρώµατα, τις µυ- ρωδιές, τα ακούσµατα της φύσης. Θαυµάζω τους νέους καρπούς των φυτών µου. Θαυµάζω να νιώθω ότι λειτουργούν και οι πέντε αισθήσεις µου στη φύση. Θαυµάζω γενικά το Ωραίο, αυτό που είναι στην ώρα του.

Το όραµά σας; Τι προτείνετε στους νέους;

 Για µένα το όραµα είναι µια ουτοπία και προτιµώ την διάδραση σε κάθε στιγµή της ζωής ώστε να οδηγηθούµε στην αµέσως επόµενη µε νόηµα στιγµή. Αν και µου αρέσει να προτείνω …ο καθένας µέσα από την πορεία του θα κάνει τις ανακα- λύψεις του… Εγώ έχω ανακαλύψει ότι είναι θεµελιώδες για την αέναη πορεία του ανθρώπινου είδους που αυτό είναι το ζητούµενο, εµείς οι νέοι να προσπαθήσουµε να επανα- συνδεθούµε µε την φύση. Να αναζητούµε ανοιχτούς χώρους και όταν είµαστε σε κλειστούς να µεταφέρουµε την ενέργεια των ανοιχτών γενικά να αναζητούµε οικολογικές διαδροµές …να αφήνουµε τα µυαλά µας ανοιχτά και ευέλικτα. Οι µηχανι- κοί όταν µελετούµε στατικά ένα κτίριο βάζουµε µε τέτοιο τρόπο τα σίδερα στις ενώσεις δοκών και υποστυλωµάτων ώστε το κτίριο να είναι ενδοτικό στις δυνάµεις του σει- σµού… Να βλέπουµε τις δυσκολίες σαν µια πρόκληση να ξεπεράσουµε τον εαυτό µας, να διεκδικούµε το δίκαιό µας, αν και πολλές φορές αυτό θέλει αντοχές. Νοµίζω ότι αξίζει όµως τον κόπο!

Ευχαριστώ πολύ 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή