Επιστολή προς τους υποψήφιους φοιτητές του Γαλατσίου ,γράφει ο Γιάννης Καλιαμούτος

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Επιστολή προς τους υποψήφιους φοιτητές του Γαλατσίου ,γράφει ο Γιάννης Καλιαμούτος

 

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΙΑΜΟΥΤΟΣ, Καθηγητής Φυσικής, Φροντιστής,
∆ιευθυντής Σπουδών Φροντιστηρίου «Πουκαµισάς» στο Γαλάτσι

 

“Αγαπητοί µαθητές της πόλης µας, Τη ∆ευτέρα 16 Μαΐου 2016
ξεκινήσαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και, σύµφωνα µε την εµπειρία µας εδώ και
34 χρόνια, προσπα- θώντας να σας βοηθήσουµε στον µέγιστο βαθµό, ώστε να εκπληρώσετε τα όνειρα και τους στόχους σας αναφορικά µε τις σπουδές σας, έχουµε
καταγρά- ψει κάποιες χρήσιµες συµβουλές για να αντεπεξέλθετε σε αυτή τη
δοκιµασία µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο. ι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι µία
ευκαιρία για να ξεκινήσετε τις σπουδές σας σίγουρα, όµως, δεν είναι η µόνη.

Συνεπώς, θα πρέπει να αντι- µετωπίσετε αυτές τις εξετάσεις µε ηρεµία και, σε
καµία περίπτωση, να µη δηµιουργείτε τον µύθο στο µυαλό σας ότι από αυτές µονάχα
εξαρτάται το µέλλον σας και η επαγγελµατική σας σταδιοδροµία.
 Επιπλέον, οι
Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι µία εκπαι- δευτική δοκιµασία ανάλογη µε αυτές που
τόσα χρόνια έχετε αντιµετωπίσει στη σχολική σας διαδροµή συνε- πώς, είναι
οικεία και όχι κάτι πρωτόγνωρο.

Το µυστικό, θα µπορούσαµε να πούµε, είναι να
συµ- µετέχετε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις µε τη «µαγεία της θετικής σκέψης», η
οποία είναι βέβαιο πως µας βοηθά να αντιµετωπίζουµε την κάθε δυσκολία στη ζωή
µας µε αισιοδοξία, πρακτικότητα και αποτελεσµατικότητα. Αν θέλουµε να
καταγράψουµε και να συνοψίσουµε κάποιες χρήσιµες συµ- βουλές, µπορούµε να αναφέρουµε
τις εξής:

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

• ∆εν επαναλαµβάνουµε στον εαυτό µας πως οι
Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι το φοβερό που δεν µπορούµε να
αντιµετωπίσουµε, ξεχνώντας πόσες εξετάσεις έχουµε δώσει µέχρι τώρα.
• Οι
επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλο- γες λύσεις στο
µηχανογραφικό δελτίο για όλα τα βαθµολογικά «βαλάντια».

• ∆εν προφητεύουµε
καταστροφές, γιατί τότε γινόµαστε ένας µικρός προφήτης ένας προφήτης, όµως,
µε ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο µας το µέλλον! Ας µην
αυθυποβαλλόµαστε, λοιπόν, αλλά ας σκεπτόµα- στε θετικά! «Χτίζουµε» ένα ασφαλές
περιβάλλον µε τους ανθρώπους που µας γνωρίζουν καλά (γονείς, φίλοι, καθηγητές),
οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτή τη δοκιµασία θα βρίσκονται δίπλα µας.

Ηττοπαθείς σκέψεις, όπως «δεν θα τα καταφέρω», εντείνουν την ανα- σφάλειά µας.
Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυ- νατή προσπάθεια»,
«ακόµα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές
Εξετάσεις είναι σηµαντικές, αλλά η πορεία της ζωής µου εξαρτάται κι από άλλους
παράγοντες», βοηθούν να ελέγξουµε το άγχος µας.

• ∆εν χρειάζεται να
αναστατωνόµαστε από φήµες της τελευταίας στιγµής για SOS θέµατα, που δεν
επιβεβαιώνονται ποτέ.

• ∆εν ξενυχτάµε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα
να κλείσουµε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουµε το πρωί µια σύντοµη επανάληψη.

• Η διατροφή µας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, θα πρέπει
να είναι ισορροπηµένη. Ειδικά το βράδυ της παραµονής κάθε εξέτασης,
αποφεύγουµε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουµε ένα ελαφρύ γεύµα.

ΚΑΤΑ ΤΗ ∆ΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΩΡΗΣ ∆ΟΚΙΜΑΣΙΑΣ

• Φροντίζουµε να έχουµε απαραιτήτως
µαζί µας:
– ∆ελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
 – ∆ελτίο εξεταζοµένου Πανελλαδικών
Εξετάσεων (καρτελάκι)
– Τρία στιλό (µπλε ή µαύρου χρώµατος), µολύβι, γόµα και
ξύστρα
– Γεωµετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
 – Ένα µπουκαλάκι µε νερό ή χυµό

Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόµαστε σωστά τον χρόνο µας κατά τη διάρκεια
της εξέτασης.
• ∆ιαβάζουµε τα θέµατα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουµε
πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάµε από αυτά που γνωρίζουµε καλύτερα.

 • Αφού
απαντήσουµε κάποιο ερώτηµα, καλό θα ήταν να διαβάσουµε άλλη µία φορά την
εκφώνηση.
• Ερωτήσεις που µας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται πε-
ρισσότερη προσοχή.
• Ακόµη και αν κάποιο από τα θέµατα δεν µας θυµίζει κάτι,
δεν πρέ- πει να απογοητευτούµε, καθώς µπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να
«καθαρίσει» το µυαλό µας και να το κατανοήσουµε.
 • Χρησιµοποιούµε, όπου
χρειάζεται, το πρόχειρο (τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
• ∆εν
αποκαρδιωνόµαστε από τυχόν δύσκολα θέ- µατα και, κυρίως, δεν τα παρατάµε. Τα
θέµατα όσο δύσκολα θα φαίνονται σε εµάς τόσο δύσκολα θα φαί- νονται και στους
άλλους µαθητές.
• Σε καµία περίπτωση δεν πρέπει να επιµείνουµε για πολλή ώρα σε
κάποιο θέµα που µας δυσκολεύει ιδιαί- τερα, ούτε φυσικά να απογοητευόµαστε.
Πρέπει να προχωρήσουµε, να αντιµετωπίσουµε τα υπόλοιπα ζητήµατα και µετά να
επιστρέψουµε στο ερώτηµα που δεν λύσαµε και να αφοσιωθούµε σε αυτό.

• Γράφουµε
ό,τι γνωρίζουµε, ακόµη και αν δεν είµαστε σίγουροι δεν αφήνουµε κανένα µόριο
που να µην το διεκδικήσουµε!

• Το γραπτό µας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να
αντιµετωπίζει έξυπνα τα ερωτήµατα, ώστε ο διορθωτής να µην έχει την παραµικρή
αµφιβολία για τις γνώσεις µας.

• Προσέχουµε την εµφάνιση του γραπτού µας, ώστε
να είναι ευανάγνω- στο. Ένα καλά δοµηµένο και καθαρογραµµένο γραπτό είναι
βέβαιο πως προ- καταβάλλει θετικά τον διορθωτή. • Κατανέµουµε σωστά τον χρόνο
ανάµεσα στα θέµατα, ώστε να αφήσουµε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουµε
τις απαντήσεις µας και να διορθώσουµε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.


∆εν βιαζόµαστε. Αν µέσα στον ενθουσιασµό µας βιαστούµε, υπάρχει κίν- δυνος να
δώσουµε λανθασµένες απαντήσεις.

• Ακόµα και αν έχουµε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούµε
τον χρόνο της εξέ- τασης. ∆ιαβάζουµε ξανά και ξανά τις απαντήσεις µας, ώστε να
είµαστε σί- γουροι ότι τίποτα δεν ξέφυγε της προσοχής µας.

 • Αφού τελειώσει η
εξέταση… τελείωσε και το µάθηµα αυτό! ∆εν µπορούµε να ξέρουµε επακριβώς τι
γράψαµε και, κυρίως, δεν ξέρουµε πώς έχουν γρά- ψει οι άλλοι. Ας µην ξεχνάµε
ότι ο βαθµός µας συγκρίνεται µε τους βαθµούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος µας,
πλέον, είναι το επόµενο µάθηµα!

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Συµπληρώνουµε το
µηχανογραφικό µας δελτίο µε τη συµβουλευτική υποστήριξη των καθηγητών και των
φροντιστών µας. Αγαπητοί µαθητές της πόλης µας, Εδώ και πολλές δεκαετίες που
υπηρετούµε το εκπαιδευτικό λειτούργηµα έχουν περάσει από κοντά µας δεκάδες
χιλιάδες µαθητές.

Μαθητές που πέτυχαν σπουδαίες επιδόσεις στις Πανελλαδικές
Εξετάσεις και µαθητές που τα πήγαν λιγότερο καλά.

Το όποιο αποτέλεσµα κρίθηκε
κυρίως από την προσπάθεια και την προετοιµασία που είχαν κάνει, σε όλα τα
χρόνια της σχολικής τους διαδροµής, αλλά και σε µεγάλο βαθµό από την ψυχολογική
τους ηρεµία, τη συναισθη- µατική τους ασφάλεια και τη συγκέντρωση που είχαν
κατά τη διάρκεια της εξέτασης του εκάστοτε µαθήµατος.

Με τους περισσότερους
µαθητές µας, παρά τα χρόνια που έχουν περάσει, επικοινωνούµε ακόµη και σήµερα.
Έχουµε την τιµή και τη χαρά, να διδά- σκουµε τα παιδιά πολλών παλιών µαθητών
µας. Το βέβαιο είναι πως η πορεία της ζωής του καθενός, σε καµία περίπτωση, δεν
κρίθηκε µόνο από την επίδοσή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Η συµβουλή µας
είναι να αντιµετωπίσετε αυτές τις εξετάσεις ως µία ακόµα εµπειρία στη ζωή σας,
και µάλιστα διδακτική και δηµιουργική, ανεξαρτήτως του αποτελέσµατος. Οι
ευκαιρίες στη ζωή µας είναι πραγµατικά ανεξάντλητες, αρκεί να έχουµε τη διάθεση
να τις κυνηγήσουµε και να κάνουµε πράξη τα όνειρά µας. Σας ευχόµαστε δύναµη και
επιτυχία!”

Πήγαινε στην κορυφή