Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Ποία είναι τα οφέλη του Αθλητισμού στο μυαλό

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΥΑΛΟ

Ξέρουµε πως η άσκηση είναι ο καλύτερος τρόπος να
διατηρήσουµε το σώµα µας σε φόρµα. Ποια είναι όµως η θετική επίδραση στο νου;

Όταν η κουβέντα πάει στα πλεονεκτήµατα του αθλητισµού, η
πρώτη µας σκέψη, λογικά, είναι όλα τα οφέλη για τη φυσική µας κατάσταση. Και
όµως, ο αθλητισµός βοηθάει τόσο το µυαλό, όσο και το σώµα. ∆είτε τα κυριότερα
πνευµατικά οφέλη που έχει η ενασχόλησή µας µε κάποιο σπορ. • Βελτιώνει τη
διάθεση Θέλετε να νιώσετε πιο χαρούµενοι και χαλαροί; Τότε αφιερώστε λίγο χρόνο
σε µια σωµατική δραστηριότητα. Είτε κάνετε κάποιο σπορ, είτε ιδρώνετε στο
γυµναστήριο ή κάνετε λίγο γρή- γορο περπάτηµα, αυτή η δράση ενισχύει την
παραγωγή χηµικών ενώσεων στον εγκέφαλο, που µας κάνουν να νιώθουµε καλύτερα.
Ειδικά τα οµαδικά σπορ, πέρα από αυτά τα οφέλη, µπορούν να βοηθήσουν σηµαντικά
την κοινωνική µας ζωή, επιτρέποντάς µας να γνωρίσουµε και να επι- κοινωνήσουµε
µε κόσµο που έχει κοινά ενδιαφέροντα. • Καλύτερη συγκέντρωση Η τακτική
γυµναστική µπορεί να µας βοηθήσει να διατηρήσουµε τις νοητικές µας δεξιότητες
σε φόρµα όσο µεγαλώνουµε. Η σκέψη, η µάθηση και η σωστή κριτική επηρεάζονται
θετικά από τον αθλητισµό. Ένας συνδυασµός αερόβιας και ασκήσεων ενδυνάµωσης,
για τρεις µε πέντε φορές την εβδοµάδα, τουλάχιστον για 30 λεπτά, µπορεί να µας
προσφέρει αυτά τα οφέλη. • Ελαττώνει το στρες και την κατάθλιψη Όταν είµαστε
δραστήριοι σωµατικά, το µυαλό µας δεν ασχολείται τόσο πολύ µε τους καθη-
µερινούς στρεσογόνους παράγοντες, αφήνοντάς µας να είµαστε πιο δηµιουργικοί και
να µην πέφτουµε θύµατα διάφορων µοτίβων αρνητικής σκέψης. Η γυµναστική,
παράλληλα, ρίχνει τα επίπεδα της ορµόνης του στρες στο σώµα, της κορτιζόλης,
ενώ παράλληλα οδηγεί το σώµα να παράγει περισσότερες ενδορφίνες, που είναι σαν
φυσικά αντικαταθλιπτικά. • Καλύτερος ύπνος Ο αθλητισµός µπορεί να βελτιώσει την
ποιότητα του ύπνου µας, να µας βοηθήσει να κοιµό- µαστε πιο εύκολα και πιο
βαθιά. Ένας σωστός ύπνος είναι πάρα πολύ σηµαντικός για το πώς αν-
τιµετωπίζουµε σχεδόν τα πάντα στη ζωή µας, όπως και για την καλή µας διάθεση.
Προσοχή, όµως: η έντονη γυµναστική πριν τον ύπνο µπορεί να έχει το αντίθετο
αποτέλεσµα – να µας αφή- σει, δηλαδή, µε περίσσευµα ενέργειας, και να µην
µπορούµε να κοιµηθούµε. • Βελτιωµένη αυτοπεποίθηση Η άσκηση µπορεί να µας
βοηθήσει να ανε- βάσουµε την αυτοπεποίθησή µας. Καθώς βελ- τιώνεται η δύναµη,
οι ικανότητες και η αντοχή µας, η εικόνα που έχουµε για τον εαυτό µας επίσης
βελτιώνεται. Ο αθλητισµός µας κάνει να νιώθουµε ικανοί και σίγουροι, και
αυξάνει τις πιθανότητες να επιτύχουµε σε αυτά που κάνουµε στην καθηµερινή µας
ζωή. Όταν, λοιπόν, λαµβάνουµε υπόψιν µας και τα πνευµατικά και νοητικά οφέλη
του αθλητι- σµού, µαζί µε τα σωµατικά, χρειαζόµαστε άραγε περισσότερους λόγους
για να γυµνα- στούµε;