Είναι λαμόγια και οι Γερμανοί;

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Είναι λαμόγια και οι Γερμανοί;

Ανέκαθεν ήταν. Εμείς που είμαστε πελάτες τους χρόνια τώρα, δεν περιμέναμε το σκάνδαλο της VolksWagen για να το μάθουμε. Έχουμε αγοράσει από αυτούς υποβρύχια που γέρνουν και δεν επισκευάζονται. Έχουμε αγοράσει τόννους άχρηστου τηλεπικοινωνιακού υλικού από τη Siemens επί παντοκρατορίας Κόκκαλη. Έχουμε ζήσει την κατασκευή του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τις αμαρτωλές συμβάσεις που το συνόδευσαν.

Προς τί λοιπόν ο θόρυβος; Ο γερμανικός κολοσσός είχε εγκαταστήσει στα επίμαχα αυτοκίνητα ένα συγκεκριμένο λογισμικό, το οποίο παραποιούσε τις τιμές των εκπομπών κατά τον έλεγχο καυσαερίων. 

Εδώ και χρόνια υπάρχουν υποψίες ότι χρησιμοποιούνται τέτοιες μέθοδοι από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά η απόδειξη ήρθε τώρα στην περίπτωση της Volkswagen από τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές. Όχι τυχαία. Στον παγκόσμιο οικονομικό πόλεμο που διεξάγεται, τίποτα δεν είναι τυχαίο. Οι αμερικανοί είχαν τους λόγους τους για να τους εκθέσουν, κι ένας από αυτούς είναι η διείσδυση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην αμερικάνικη αγορά. Μάλιστα, οι Financial Times προβαίνουν σε σοβαρές αποκαλύψεις, με έγγραφο που δείχνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε για το λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων στους κινητήρες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με το επίμαχο έγγραφο, αξιωματούχοι της Κομισιόν είχαν προειδοποιήσει από το 2013 για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices), δηλαδή δύο ολόκληρα χρόνια προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen.

Κάποιοι χαρακτήρισαν ως «ρεβάνς» που πήραν οι ΗΠΑ από την Γερμανία, την πρόσφατη αποκάλυψη, που έγινε επί αμερικανικού εδάφους, η οποία θέτει πλέον σε αμφισβήτηση την εγκυρότητα του «Made in Germany».

Δεν είναι ότι τα γερμανικά προϊόντα έπαψαν να έχουν ποιότητα ή αυστηρές προδιαγραφές. Όποτε και όπου θέλουν, έχουν. Αλλά για προσπεράσουν άλλα προϊόντα στο διεθνή ανταγωνισμό χρειάστηκε να ακολουθήσουν «άλλες» μεθόδους.
Εδώ είδαμε την απόκρυψη στοιχείων και την εξαπάτηση ως προς τους ρύπους. Γιατί τα γερμανικά αυτοκίνητα παραμένουν αξιόπιστα αλλά δεν παύουν και να ρυπαίνουν πέρα από τα όρια. Κι αποδεικνύεται  ότι η σπουδή των Γερμανών για την προστασία του περιβάλλοντος μάλλον γίνεται για λόγους μάρκετινγκ. Στο μάρκετινγκ και τη διαφθορά έχουν βασιστεί οι γερμανικές πωλήσεις. Χωρίς αυτά δεν δεν θα πωλούσαν ούτε το ένα δέκατο των προϊόντων τους. Εάν η Siemens δεν έκανε τα «δωράκια» της στον Άκη, τη Ντόρα και τα άλλα καλά παιδιά που ήταν στα κρίσιμα υπουργεία, δεν θα είχαν αλώσει τον ΟΤΕ, τα αεροδρόμια, εξοπλιστικά προγράμματα, τηλεπικοινωνιακά συστήματα  και άλλες μεγάλες κρατικές «δουλειές». Ο Χριστοφοράκος, εκ μέρους τους  χρημάτιζε και έλεγχε ένα σωρό πολιτικούς μας επί 10 χρόνια τουλάχιστον. Όταν αποκαλύφθηκε ο ρόλος του, φυγαδεύτηκε στη Γερμανία, δήθεν για να δικαστεί. Οι πληροφορίες λένε ότι περνάει καλά. Σε ελληνική φυλακή δεν τον άφησαν να μπει  πάντως…

Οι Γερμανοί πολιτικοί κάνουν λαμογιές και στην ίδια τους τη χώρα. Μία αγαπημένη τους απάτη είναι όταν προσπαθούν να εμφανίσουν τίτλους διδακτορικών. Ο τίτλος του «δόκτορα» είναι πολύ σεβαστός στη Γερμανία  κι αναφέρεται συστηματικά όταν προσφωνείται κάποιος. Η υπουργός Άμυνας της Γερμανίας, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στενή συνεργάτιδα της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, είναι ύποπτη για λογοκλοπή στη διδακτορική διατριβή της στην Ιατρική, κάτι που η ίδια αρνείται, αναφέρει ο γερμανικός Τύπος. Το 2011 ο υπουργός Άμυνας Καρλ-Τέοντορ τσου Γκούτενμπεργκ, ανερχόμενος αστέρας της πολιτικής, αναγκάσθηκε να παραιτηθεί, καθώς διαπιστώθηκε πως είχε καταφύγει σε λογοκλοπή σε τμήματα της διδακτορικής διατριβής του. Η Ανέτε Σαβάν, υπουργός Παιδείας και στενή συνεργάτιδα της καγκελαρίου, αναγκάσθηκε να κάνει το ίδιο τον Φεβρουάριο του 2013. Η Σιλβάνα Κοχ-Μέριν, αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αναγκάσθηκε επίσης να παραιτηθεί το 2011 για τους ίδιους λόγους. Ο τίτλος του «δόκτορα» τους αφαιρέθηκε στη συνέχεια.
Όλα αυτά είναι πταίσματα μπροστά στα τεράστια σκάνδαλα της βασικής γερμανικής τράπεζας, της Deutsche Bank. Οι αμερικανικές αρχές άρχισαν νέα έρευνα σε βάρος της γερμανικής τράπεζας για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα από τη Ρωσία, μετά την απόπειρα χρηματισμού ενός χρηματομεσίτη στη Μόσχα. Η συγκεκριμένη έρευνα εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης, σχετικά με το ξέπλυμα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων προερχόμενων από τη Ρωσία, μέσω Μόσχας και Λονδίνου, με τη χρήση περίπλοκων χρηματοοικονομικών προϊόντων.

Τον Απρίλιο, η Deutsche Bank συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο ύψους 2,5 δισ. δολαρίων για το σκάνδαλο χειραγώγησης του επιτοκίου διατραπεζικών χορηγήσεων Libor. Η σειρά σκανδάλων στην οποία έχει εμπλακεί η τράπεζα, όπως και τα δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα της, οδήγησαν στην παραίτηση, τον Ιούνιο, των δύο συνδιευθυνόντων συμβούλων της. 

Την προηγούμενη εβδομάδα που ξέσπασε το σκάνδαλο της VW, έκανε μεγάλο σουξέ σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το σκίτσο των New York Times που βλέπετε. Με μία χαιρέκακη διάθεση για το «πάθημα» των Γερμανών και σε ένα εθνικιστικό ρεβανσιστικό κλίμα του τύπου «φάτε τη κι εσείς τώρα, που μας κατηγορείτε συνέχεια». Θα το πούμε ξεκάθαρα. Αποτελεί εκδήλωση ραγιαδισμού. Συμπεριφορά ραγιά που επειδή ο αγάς του παίρνει το βιός του, χαίρεται όταν ψοφάει ο γάιδαρος του αγά.

Τα σκάνδαλα δεν συμψηφίζονται. Ούτε είναι όμως και μεμονωμένα περιστατικά. Είναι ο τρόπος που λειτουργούν όλες οι οικονομικά κυρίαρχες χώρες στον πλανήτη. Απάτη και διαφθορά. Τις προηγούμενες φορές, με τις τράπεζες, τις μίζες κλπ,  οι Γερμανοί κατάφερναν να τα κουκουλώσουν. Τώρα όμως αφορά και το αυτοκίνητο που μπορεί να έχει ο καθένας μας και το οποίο αποδεικνύεται προβληματικό στον έλεγχο καυσαερίων. Και δεν κρύβεται αυτό. Σε όλο τον κόσμο και για όλες σχεδόν τις Γερμανικές εταιρείες και τράπεζες είτε εκκρεμούν είτε έχουν βγει καταδικαστικές αποφάσεις για malpractice, για υποκλοπές και διαφθορά άλλων πολιτικών ξένων χωρών  και έχουν το θράσος  να κουνάν το δάχτυλο σε άλλους.
Το πρόβλημα είναι ότι έχουν πείσει τον μέσο Έλληνα οτι η διαφθορά στη δική μας χώρα είναι η πηγή του κακού και ευθύνεται για την οικονομική κατάσταση, όταν το πρώτο μνημόνιο για παράδειγμα έγινε για να ανακεφαλαιοποιηθούν οι Γερμανικές και Γαλλικές τράπεζες. Ότι με Γερμανούς ελεγκτές στα υπουργεία θα μειωνόταν η διαφθορά ενώ το άναρχο ελληνικό κράτος θα έμπαινε σε τάξη.

Θα τα ξαναπούμε όμως αυτά όταν, όπως πολλοί φοβούνται και στη Γερμανία, ότι θα σκάσει και η φούσκα της Deutsche Bank. Της ευρωπαϊκής Lehman Brothers…

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή