Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Πάτρα – Πύργος, του Βασίλη Γιαννακόπουλου

Υπάρχουν νεότερα για το δρόμο καρμανιόλα Πάτρα – Πύργος, η κατασκευή του οποίου έχει βαλτώσει και δεν λέει να ξεκινήσει. Όπως δήλωσε ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής στη Βουλή, το έργο έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για τη νέα προγραμματική περίοδο καθώς έχει λάβει το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ε.Ε. Απομένουν ακόμα άλλες δύο εγκρίσεις από τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. για να ξεκινήσει το έργο.

Συγκεκριμένα ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι:
«Ήρθαμε σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο, να εντάξουμε το έργο στην παραχώρηση της Ολυμπίας οδού κι έχουμε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε χρόνο ρεκόρ θα σας έλεγα. Συμφωνήσαμε ένα έργο το οποίο είναι 310 εκατομμύρια – κι όχι 510 εκατομμύρια όπως ήταν ο προϋπολογισμός του έργου επί Σπίρτζη – σε 6 μήνες και παρά τα προβλήματα που είχαμε με την πανδημία, έχουμε ήδη στείλει αυτή τη στιγμή την πρώτη ειδοποίηση στη DG GROW. Έχουμε λάβει την έγκριση από τη DG REGIO, η οποία στην ουσία μας λέει ότι από τη στιγμή που δεν σπάτε το έργο, εγώ σας εξασφαλίζω τη χρηματοδότηση για τη νέα προγραμματική περίοδο.»
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Καραμανλής, μέχρι σήμερα από το έργο έχουν ολοκληρωθεί μόνο 15 χλμ., με κόστος 6 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η απόφαση Σπίρτζη για κατάτμηση του αυτοκινητοδρόμου σε οκτώ διαφορετικές εργολαβίες, οδήγησε, κατά τον Υπουργό, σε υποχρεωτικές εκπτώσεις, έκπτωτους μειοδότες και «προβληματικές εταιρείες που αναλαμβάνουν τα έργα με τεράστιες εκπτώσεις και μετά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους».

Είναι γεγονός ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 δεν προχωρούσε στην επαναπροκήρυξη του έργου για να εξυπηρετήσει τον Καλογρίτσα, ο δρόμος τώρα θα είχε ολοκληρωθεί. Ο Νομός Ηλείας είναι ο μοναδικός νομός της Πελοποννήσου ο οποίος δεν έχει σύνδεση με εθνικό οδικό δίκτυο.
Ο σημερινός δρόμος είναι πραγματικά δρόμος – καρμανιόλα. Όποιος έχει ΄περάσει καταλαβαίνει ακριβώς αυτό που λέω. Για να αντιληφθεί κάποιος πόσο επικίνδυνο είναι να οδηγείς σε αυτό το δρόμο αρκεί να μετρήσει τα εικονοστάσια που υπάρχουν κατά μήκος της διαδρομής.
Αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρχουν πισωγυρίσματα, ο δρόμος θα έχει τελειώσει το 2023. Ίδωμεν…