Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα
ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΕΙΟ ΛΙΑΠΗΣ

Τροφές & πονοκέφαλος: Ποιες να αποφεύγω;

Τροφές & πονοκέφαλος: Ποιες να αποφεύγω;

Ο πονοκέφαλος µπορεί ενδεχοµένως να προκαλείται και από
ορισµένες τροφές. Το αλκοόλ, η σοκολάτα και η καφεΐνη έχουν αναφερθεί ως
παράγοντες που τον προ- καλούν. ∆εν είναι ασυνήθιστο τροφές να προκαλούν
ηµικρανίες ή άλλα είδη πονοκεφάλου, δήλωσε ο Noah Rosen, διευθυντής του
Headache Institute at North Shore-LIJ Health System στο Long Island.
Υπάρχουν
ορισµένες τροφές που προκαλούν πονοκεφάλους σε ορισµένους ανθρώπους. Είναι καλή
ιδέα να κρατάτε ηµερολόγιο για τους πονοκεφάλους σας.
 • Σοκολάτα
Έρευνες
υποδεικνύον ότι το κακάο µπορεί ενδεχοµένως να προστατεύει τα νευρικά κύτταρα
που προκαλούν ηµικρανίες. Ωστόσο, το 22% όσων εµφανίζουν πονοκέφαλο αναφέρουν
ότι η σοκολάτα, τους προκαλεί πονοκέφαλο. Η σοκολάτα µπορεί να λαµβάνει
λανθασµένη εικόνα όσον αφορά την πρόκληση πονοκέφαλου, δήλωσε ο Dr. Rosen.
Πολλοί άνθρωποι µε ηµικρανίες έχουν αυξηµένη όρεξη και λαχτάρα για τροφές πριν
αρχίσει ο πονοκέφαλος. Η κατανάλωση σοκολάτας µπορεί να είναι το αποτέλεσµα
της ηµικρανίας παρά η αιτία της, δήλωσε.
 • Κόκκινο κρασί
Τα θειώδη που
χρησιµοποιούνται ως συντηρητικά στο κόκκινο κρασί έχουν συνδεθεί µε
ηµικρανίες. Το αλκοόλ στα ποτά προκαλεί αύξηση της ροής του αίµατος στον
εγκέφαλο και µπορεί επίσης να οδηγήσει σε αφυδάτωση. Και τα δυο προκαλούν
πονοκέφαλο. Άνθρωποι µε ηµι- κρανίες έχουν χειρότερη µέθη από οποιοδήποτε είδος
αλκοόλ, δήλωσε ο Robert Daroff, καθηγητής νευρολογίας στο Case Western
Reserve School of Medicine στο Cleveland.
Καφές
Αν κοιµάστε πιο αργά το Σαββατοκύριακο
και ξυπνάτε µε πονοκέφαλο, προφανώς έχετε σύνδροµο στέρησης καφεΐνης, δήλωσε
ο Dr. Daroff. Λίγη καφεΐνη µπορεί να βοηθήσει να απαλλαγείτε από την ηµικρανία
και η καφεΐνη µπορεί να περιέχεται σε ορισµένα φάρµακα κατά της ηµικρανίας,
αλλά πολλή καφεΐνη µπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο. Έρευνα δείχνει ότι
χρειάζεται να πίνετε περίπου 200 mg καφεΐνης για να εµφανίσετε πονοκέφαλο
στέρησης όταν χάσετε τη δόση σας.
 • Τυρί:
 Το παλιό δεν είναι καλό ∆εν υπάρχουν
πολλές έρευνες για το τυρί ως παράγοντα που προκαλεί ηµικρανία, αλλά γενικά
είναι αποδεκτό ότι το ώριµο τυρί είναι πιο πιθανό να προκαλεί πονοκέφαλο,
δήλωσε ο Rosen. Ένοχη µπορεί να είναι η ουσία τυραµίνη που δηµιουργείται καθώς
οι πρωτεΐνες του τυριού διασπώνται µε τον καιρό. Όσο πιο πολύ ωριµάζει ένα τυρί
τόσο περισσότερη τυραµίνη έχει. Για να αποφύγετε τον πονοκέφαλο µπορείτε να µην
καταναλώνετε µπλε τυρί, ελβετικό, τσένταρ, γκούντα και παρµεζάνα.
Παγωτό
Ο
πόνος που εµφανίζεται όταν τρώµε γρήγορα παγωτό αποτελεί αντίδραση στο κρύο,
όχι στο παγωτό καθαυτό. Ο πονοκέφαλος λόγω παγωτού είναι πιο πιθανός, αν έχετε
υπερθερµανθεί. Ο πόνος φτάνει στην οροφή του σε περίπου 30 έως 60 δευτερόλεπτα.
Τα κρύα τρόφιµα, όπως το παγωτό µπορεί ενδεχοµένως να προκαλούν ηµικρανίες σε
ανθρώπους που υποφέρουν από αυτές, αλλά για τους περισσότερους ο πόνος φεύγει
γρήγορα. Η λύση είναι να φάτε το παγωτό σας ή να πιείτε το κρύο ρόφηµά σας πιο
αργά, συµβουλευθεί ο Daroff.
 • Μπανάνα
Οι µπανάνες συνήθως δεν αναγράφονται σε
λίστες τροφίµων που προκαλούν πονοκέφαλο αλλά θα µπορούσαν να προκαλούν
ηµικρανία σε ανθρώπους που είναι ευαίσθητοι στην τυραµίνη. Έρευνες δείχνουν ότι
η φλούδα έχει περίπου 10 φορές περισσότερη τυραµίνη από τη µπανάνα. ∆εν
υπάρχουν αξιόπιστες έρευνες για αυτό, αλλά µπορεί να προτιµήσετε να αποφύγετε
τις ίνες της φλούδας που κολλούν στη µπανάνα ή αν το ηµερολόγιό σας σας
αποκαλύψει ότι η µπανάνα µπο- ρεί να σας προκαλέσει ηµικρανία.
Κατεργασµένο
κρέας

Ο Rosen δήλωσε ότι δεν υπάρχουν καλές έρευνες που να αναφέρουν ότι το
κατεργασµένο κρέας µπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο. Ωστόσο, τα νιτρικά και τα
νιτρώδη που χρησιµοποιούνται ως συντηρητικά σε µπέικον, χοτ ντογκ και γεύµατα
µπορεί να διαστέλλουν τα αιµοφόρα αγγεία και να προκαλούν πονοκέφαλο σε
ορισµένους. Σύµφωνα µε την American Headache Society, έρευνες δεν µπορούν να
πουν ποια τρόφιµα µπορεί να προκαλέσουν πονοκεφάλους αλλά για πολλούς
ανθρώπους υπάρχουν τέτοια τρόφιµα. Η καλύτερη συµβουλή είναι να κρατάτε
ηµερολόγιο τροφίµων, να αποφεύγετε τροφές που φαίνεται πως σας ενοχλούν, να
ακολουθείτε υγιεινή διατροφή και να µην παραλείπετε γεύµατα.