Νέα μελέτη ανατρέπει όσα ξέραμε για το night mode στις οθόνες

Μπορεί οι εταιρίες που φτιάχνουν smartphones να έχουν προσθέσει το night mode στις συσκευές τους για να μειωθεί ο μπλε φωτισμός, που σύμφωνα με μελέτες προκαλεί προβλήματα στον ύπνο, όμως ήρθε μία μελέτη που ανατρέπει αυτά τα δεδομένα.

Σύμφωνα με έρευνα του University of Manchester, η κίτρινη απόχρωση στις οθόνες δεν είναι τόσο ευεργετική, καθώς ενδέχεται να είναι χειρότερη από το μπλε φως.
Ο επικεφαλής ερευνητής, Dr. Tim Brown λέει πως το όλο θέμα με τον μπλε φωτισμό ξεκινά από μία ανακάλυψη 20 ετών, σύμφωνα με την οποία η μελανοψίνη, μία πρωτεΐνη του ματιού, είναι σημαντική για να ρυθμίζονται οι καρκάδιοι ρυθμοί.
«Το σύστημα της μελανοψίνης είναι εκεί για να ανιχνεύει τη φωτεινότητα. Επειδή η πρωτεΐνη αυτή ανίχνευε καλύτερα μικρού μήκους κύματος φωτόνια, θεωρήθηκε πως λειτουργούσε υπέρ του μπλε φωτισμού. Ωστόσο και τα κωνιοφόρα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς παίζουν ρόλο καθώς καθορίζουν το χρώμα και κάνουν το αντίθετο από αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι», υποστήριξε ο Dr. Tim Brown.
Η μελέτη λοιπόν υποστηρίζει πως τα επίπεδα φωτεινότητας είναι πιο σημαντικά από το χρώμα όσον αφορά τη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού. Μάλιστα όταν το φως έχει την ίδια φωτεινότητα, το μπλε χρώμα είναι πιο ξεκούραστο από το κίτρινο.
Ωστόσο αξίζει να σημειώσουμε πως τα πειράματα πραγματοποιήθηκαν μόνο σε ποντίκια και έως τώρα απλά θεωρούμε πως το ίδιο ισχύει και για τους ανθρώπους.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ