Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Η δημιουργία και η αδιαφορία , γράφει ο Βασίλης Γιαννακόπουλος

Τελικά, σε όποιο μέρος της χώρας μας κι αν ταξιδέψεις, θα διαπιστώσεις τα ίδια πράγματα: θα δεις την Ελλάδα της δημιουργίας και την Ελλάδα της αδιαφορίας.
Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο για πρώτη φορά επισκέφθηκα έναν φανταστικό, κοντινό στην Αθήνα, χειμερινό προορισμό, τα Τρίκαλα Κορινθίας.
Είναι τρία μικρά χωριά ή μάλλον τρεις οικισμοί, σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων. Λόγω του ότι είναι πολύ κοντά στην Αθήνα έχει μεγάλη επισκεψιμότητα και από ημερήσιους μάλιστα ταξιδιώτες. Η περιοχή διαθέτει στο σύνολό της 850 κλίνες και τους χειμερινούς μήνες από Δεκέμβριο έως Φεβρουάριο γίνεται το αδιαχώρητο. Υπάρχουν μικροί ξενώνες, 5 έως 15 δωματίων, όλοι χτισμένοι με παραδοσιακό τρόπο (πέτρα και κεραμίδι). Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η «Πλειάδων Γη» (ο βασιλιάς, έτσι
το έχουν βαφτίσει οι ντόπιοι), ένα συγκρότημα με 20 ξεχωριστά σπιτάκια, εξοπλισμένα με όλες τις ανέσεις.Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, τα ετήσια έσοδα όλης της περιοχής από τον τουρισμό πρέπει να ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια.Θα περίμενε λοιπόν κανείς ότι μια τέτοια αξιόλογη από φυσική ομορφιά περιοχή και ανεπτυγμένη τουριστικά με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα, να διαθέτει κι ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο. Αμ δε! Μέχρι το 119 χλμ. της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου έχει καλώς. Από κει και πέρα αρχίζουν τα βάσανα. Τον δρόμο από τον Ξυλόκαστρο μέχρι το χωριό Τρίκαλα, αν τον χαρακτήριζα χωράφι, θα ήταν προσβολή για το χωράφι. Ξεφτισμένη άσφαλτος και γεμάτη λακκούβες. Από την κατασκευή του δρόμου δεν πρέπει να έχει γίνει ποτέ συντήρηση του οδοστρώματος. Κι από ό,τι έμαθα από έναν φίλο είναι δρόμος τουλάχιστον 20 ετών.Όχι ότι το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της περιοχής είναι σε καλύτερη κατάσταση. Το αντίθετο θα έλεγα. Είναι κατεστραμμένο από καθιζήσεις και κατολισθήσεις.Έχουμε, λοιπόν, τη δημιουργία από πλευράς μικρών επιχειρήσεων με σύγχρονα καταλύματα και αξιόλογα καταστήματα εστίασης και έχουμε και την αδιαφορία από πλευράς επίσημης πολιτείας για τις υποδομές. Υποδομές για τις οποίες είναι υπεύθυνη και αρμόδια είτε αυτή λέγεται κεντρική διοίκηση είτε αυτοδιοίκηση. Και βέβαια για τη συντήρηση του
οδικού δικτύου συμβάλλει η ίδια η περιοχή με τους φόρους και τα δημοτικά τέλη που αποδίδονται από τους υπόχρεους.