Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Τα πρώτα υπαίθρια εμπορικά κέντρα

Υπαίθρια εμπορικά κέντρα έρχονται το επόμενο διάστημα στην Αθήνα, το Μαρούσι, τον Πειραιά, την Πάτρα, τα Ιωάννινα και τη Θεσσαλονίκη, υλοποιώντας έτσι την πρόταση που εδώ και καιρό προωθούσε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Ο «ΠΑΛΜΟΣ» είχε σχετικό δημοσίευμα στο φύλλο της 2ας Φεβρουαρίου 2012, όταν η πρόταση της ΕΣΕΕ είχε πέσει για πρώτη φορά στο τραπέζι. Τώρα φαίνεται πως η πρόταση αυτή ωριμάζει και φαίνεται πως δεν αποτελεί τίποτα άλλο από την απάντηση των μικρομεσαίων καταστηματαρχών στους μεγάλους του λιανεμπορίου και στόχος είναι κάθε πόλη της χώρας να αποκτήσει το δικό της ανοιχτό εμπορικό κέντρο.
Σκοπός της εν λόγω δράσης ήταν η ανάδειξη και αξιοποίηση των εμπορικών κέντρων των πόλεων σε ενιαία κέντρα με δυνατότητες που συνδυάζουν το πολιτιστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία, το αγοραστικό όφελος και την ποιοτική εξυπηρέτηση.
Αρχικά υπαίθρια εμπορικά κέντρα (open malls) θα δημιουργηθούν πιλοτικά στην Αθήνα (Αιόλου και συγκεκριμένους παραδρόμους της Πατησίων), στο Μαρούσι, τον Πειραιά, την Πάτρα, τα Ιωάννινα και τη Θεσσαλονίκη.
Πρακτικά τα οpen malls θα περιλαμβάνουν τα καταστήματα ενός εμπορικού δρόμου ή περισσότερων όπου θα πραγματοποιηθούν διάφορες παρεμβάσεις ώστε να προσφέρονται στους καταναλωτές υπηρεσίες ανάλογες ενός κλειστού εμπορικού κέντρου. Στις παρεμβάσεις αυτές περιλαμβάνονται αναπλάσεις πεζοδρομίων, σκέπαστρα, infokiosk, σημεία WiFi, χώροι απασχόλησης παιδιών, χώροι στάθμευσης, καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ακόμα και άμεση ενημέρωση για εκπτώσεις και προσφορές των καταναλωτών όταν αυτές γίνονται στις επιχειρήσεις των συγκεκριμένων χώρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα «ενίσχυσης της δημιουργίας δομών ανοικτών εμπορικών κέντρων», σχέδιο του οποίου έχει αποστείλει ήδη το υπουργείο Ανάπτυξης προς την ΕΣΕΕ, θα έχει συνολικό προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ (δημόσια δαπάνη) και η χρηματοδότησή του θα γίνει από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάπτυξης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση.
Κεντρικό ρόλο θα έχουν οι τοπικοί εμπορικοί σύλλογοι, οι οποίοι και θα υποβάλουν τις σχετικές προτάσεις συμμετοχής και θα ενισχυθούν για τις δαπάνες των παρεμβάσεων που θα αφορούν ενέργειες χωροθέτησης και χαρτογραφήσεις των εμπορικών κέντρων σε συνδυασμό με τη δημιουργία υποδομών, οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ όπως για παράδειγμα «Ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή» με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι κ.λπ.). Επίσης, θα χρηματοδοτηθούν και δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος με την ψυχαγωγία με πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.