Επιδοτούμενο πρόγραμμα για 90 ανέργους

ΝΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Επιδοτούμενο πρόγραμμα για 90 ανέργους

To Δημοτικό Συμβούλιο συζήτησε το θέμα της συμμετοχής ή μη του Δήμου Γαλατσίου στην υπό σύσταση «Αναπτυξιακή Σύμπραξη “Εργόδημος” και την αποδοχή της πρόσκλησης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων πόρων)».

Aναλυτικότερα, το Σεπτέμβριο του 2011 εισήχθη για πρώτη φορά ο όρος «Κοινωνική Οικονομία». Με τον όρο αυτό δηλώνεται το σύνολο των οικονομικών, επιχειρηματικών, παραγωγικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, οι οποίες αναλαμβάνονται από νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων των οποίων ο σκοπός είναι η επιδίωξη του συλλογικού οφέλους και η εξυπηρέτηση γενικότερων κοινωνικών συμφερόντων.
Στο πλαίσιο αυτό και για την εξυπηρέτηση των κοινωνικών συμφερόντων είναι προαπαιτούμενη η σύσταση Αναπτυξιακής Σύμπραξης, η οποία επιχορηγείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και λειτουργεί αποκλειστικά για την εκτέλεση της πράξης που έχει αναλάβει στο πλαίσιο της συγκεκριμένης κατηγορίας παρέμβασης.
Η ίδια η Αναπτυξιακή Σύμπραξη μπορεί να υποβάλλει μόνο μία πρόταση στο πλαίσιο μίας κατηγορίας παρέμβασης.
Εταίροι των Αναπτυξιακών Συμπράξεων μπορεί να είναι:
α) τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου,
β) οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης α’και β’ βαθμού και οι κοινωφελείς επιχειρήσεις τους,
γ) οι δημόσιοι οργανισμοί και επιχειρήσεις,
δ) οι αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες του άρθρου 194 του Ν.3852/2010 και της περίπτωσης β’ της παρ.3 του άρθρου 252 του Ν.3463/2006
ε) τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου κερδοσκοπικού ή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και
στ) οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εργοδοτών και εργαζομένων.
Σημειωτέον ότι οι υπό στοιχεία α), β) και γ) φορείς δεν δύναται να ορισθούν συντονιστές εταίροι των Συμπράξεων.
Οι Αναπτυξιακές Συμπράξεις δεν μπορούν να αποτελούνται από λιγότερους των τριών εταίρων, επί ποινή απαραδέκτου, αλλιώς δεν μπορούν να καταστούν δικαιούχοι.
Ένας φορέας μπορεί να συμμετάσχει σε περισσότερες της μίας Αναπτυξιακές Συμπράξεις, αλλά μπορεί να είναι συντονιστής μόνο σε μία.
Κατά την υποβολή της πρότασης χρηματοδότησης της πράξης, οι φορείς – εταίροι που θα συμμετάσχουν σε μία Αναπτυξιακή Σύμπραξη, θα πρέπει να έχουν συνάψει έγγραφη συμφωνία με τη μορφή καταστατικού σύστασης της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας, χωρίς όμως να τηρηθούν οι διατυπώσεις δημοσιότητας του καταστατικού που θα συνοδεύεται από σχετικές αποφάσεις των οργάνων διοίκησης των συμμετεχόντων εταίρων. Στο σχέδιο καταστατικού της Αναπτυξιακής Σύμπραξης πρέπει να ορίζεται ο εταίρος που θα αναλάβει καθήκοντα Συντονιστή.
Οι Αναπτυξιακές Συμπράξεις αποτελούν το κύριο εργαλείο για την προώθηση ολοκληρωμένων προσεγγίσεων για την κοινωνική ένταξη και την προώθηση στην απασχόληση των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Για το λόγο αυτό, επιθυμητή είναι η δημιουργία εταιρικών σχημάτων αντιπροσωπευτικών μεν, ευέλικτων δε, τα οποία θα περιλαμβάνουν τους πλέον κατάλληλους και συναφείς με τις δράσεις που θα υλοποιήσουν εταίρους για την υλοποίηση Πράξης και την υποστήριξη των ομάδων στόχου. Στο πλαίσιο αυτό θεωρείται απαραίτητη και αξιολογείται η συμμετοχή εκπροσώπων των ομάδων στόχου κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση του σχεδίου δράσης.
Αντικείμενο των πράξεων είναι η ενεργοποίηση και κινητοποίηση των τοπικών φορέων με στόχο την εξασφάλιση της δημιουργίας θέσεων απασχόλησης για ανέργους ευάλωτων κοινωνικά ομάδων ως αποτέλεσμα διάγνωσης εξειδικευμένων τοπικών αναγκών και ανάδειξης των αναπτυξιακών δυνατοτήτων στις περιοχές παρέμβασης.
Οι πράξεις αφορούν στην προετοιμασία των ανέργων ωφελουμένων και περιλαμβάνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες από τη διαδικασία επιλογής μέχρι και την επιβεβαίωση της εξασφάλισης της δημιουργίας θέσεων απασχόλησης και τη διατήρηση αυτών τουλάχιστον για τρεις (3) μήνες. Οι υλοποιούμενες πράξεις έχουν ως πεδίο αναφοράς τις τοπικές αγορές εργασίας και επικεντρώνονται στην υποστήριξη των ωφελουμένων αλλά και των επιχειρήσεων μιας οριοθετημένης περιοχής για τη σύζευξη της προσφοράς και της ζήτησης εργασίας. Έμφαση θα δοθεί τόσο στην εξυπηρέτηση των αναγκών της υπάρχουσας τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας όσο και στη διεύρυνση αυτής μέσω της υποστήριξης και ενίσχυσης νέων επιχειρηματιών και της ανάδειξης νέων βιώσιμων πεδίων επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Οι ωφελούμενοι της κατηγορίας παρέμβασης είναι άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ. Επίσης, δυνητικοί ωφελούμενοι μπορεί να είναι οι εγγεγραμμένοι σε ειδικό κατάλογο του ΟΑΕΔ, εκτός Μητρώου ανεργίας. Ο αριθμός των ωφελουμένων είναι 90, θα απασχοληθούν 200 ώρες για 3 μήνες και οι συνολικές αποδοχές τους θα είναι 1.200 ευρώ κατά άτομο.
Ωφελούμενοι δύνανται να είναι:
Μακροχρόνια άνεργοι άνω των 45 ετών με χαμηλά τυπικά προσόντα
• Άτομα με αναπηρία
• Γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας
• Γυναίκες ή Άντρες θύματα trafficking
• Αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών
• Μετανάστες, παλλινοστούντες, πρόσφυγες
• Άτομα με θρησκευτικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες
• Αιτούντες άσυλο
• Αποφυλακισθέντες
• Οροθετικοί
• Άστεγοι
• Άτομα ευρισκόμενα σε κατάσταση φτώχειας ή απειλούμενα από φτώχεια
• Άτομα που υπόκεινται σε διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού ή / και λόγω ταυτότητας κοινωνικού φύλου

Η κα Γεωργία Κιτσίνη, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, επί του θέματος ανέφερε ότι «ο νόμος δεν επιτρέπει ο Δήμος να είναι συντονιστής. Ο Δήμος δεν έχει να χάσει τίποτα».
Κρατικοδίαιτες επιχειρήσεις χαρακτήρισε τις Αναπτυξιακές Συμπράξεις η κα Ελένη Αυλωνίτου των «Πολιτών σε Δράση» λέγοντας ότι: «Είμαστε υπέρ των υγιών επιχειρήσεων αλλά όχι των κρατικοδίαιτων επιχειρήσεων». Ακόμα, έθεσε τα ακόλουθα ερωτήματα στο Σώμα: «Αυτό το πρόγραμμα λύνει το πρόβλημα της ανεργίας; Ποιοι άνεργοι θα προτιμηθούν; Έχετε εμπιστοσύνη στο Δήμαρχο;» Τόνισε ότι «υπάρχει πλήρης αδιαφάνεια. Περιμένουμε από τη διοίκηση του Δήμου να κάνει την επιλογή των φορέων με διαφάνεια. Αυτά τα προγράμματα αντικαθιστούν τις υποδομές του Δήμου και σιγά σιγά ιδιωτικοποιούνται οι υπηρεσίες του. Ο σχεδιασμός είναι κακός και η διαδικασία είναι αργή. Τα λεφτά μοιράζονται ως εξής: το 65% ανήκει στους συμπραττούντες φορείς, το 30% πηγαίνει στους ανέργους και το 5% στο Δήμο».
Ο κ. Νίκος Μαγκανάρης του «21ου αιώνα» δήλωσε ότι η παράταξή του τάσσεται γενικότερα υπέρ των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ αλλά εν προκειμένω είπε ότι «δεν έχουν τηρηθεί οι όροι διαφάνειας στους εταίρους γι’αυτό και καταψηφίζουμε το πρόγραμμα».
Καταψήφισε το ζήτημα και ο κ. Γρηγόρης Χαραλαμπίδης της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και αιτιολόγησε τη θέση του αυτή λέγοντας πως: «Αναφερόμαστε στην εκπαίδευση νέων επιχειρηματιών, τη στιγμή που μαστίζει τους πτυχιούχους νέους η ανεργία. Σταδιακά το κράτος αποστασιοποιείται και τις υπηρεσίες του αναλαμβάνουν ιδιώτες».
Θετικά διακείμενη ως προς τη φιλοσοφία του προγράμματος δήλωσε ότι είναι η κα Έλενα Ζέρβα από την παράταξη «Πράσινο Γαλάτσι» αλλά όπως είπε: «Αμφισβητούμε τον τρόπο επιλογής της Αναπτυξιακής Σύμπραξης. Η διαδικασία δεν είναι απόλυτα διαφανής, επομένως καταψηφίζω το πρόγραμμα».  
Εκ διαμέτρου αντίθετος με το πρόγραμμα υπογράμμισε ότι είναι ο κ. Άρης Παπαδοκωστόπουλος του «Άλλου Δρόμου». «Η διαδικασία υπόκειται στη λογική ότι δεν πρέπει να υπάρχει σταθερή και μόνιμη εργασία αλλά απασχόληση».
Τέλος, καταψήφισε το θέμα και ο κ. Γιώργος Καπέλης.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή