Παίρνουν «φωτιά» οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ελλάδα

Όλο και μεγαλώνει το μερίδιο των πωλήσεων, που γίνεται μέσω διαδικτύου κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να αξιολογούν, πλέον, όσοι δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο.

Οι προοπτικές για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα το τρέχον έτος ανεβαίνει, με τον πήχη των online πωλήσεων για το 2019 να μπαίνει στα 4 δισ. ευρώ, έναντι 3,6-3,7 δισ. ευρώ, που εκτιμάται ότι βρέθηκε την περασμένη χρονιά. Οι Έλληνες online καταναλωτές, που ήδη ανέρχονται σε 3,8 εκατ., αποκτούν σταδιακά όλο και μεγαλύτερη ψηφιακή ωριμότητα και γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι στις ηλεκτρονικές αγορές τους.
Επτά στους δέκα απαντούν ότι πρώτα βλέπουν κάτι online και στη συνέχεια το αγοράζουν offline, ενώ το 85% κάνει πάνω από το 80% των αγορών του από ελληνικά e-shops. Να σημειωθεί ότι ήδη 7.000 επιχειρήσεις διαθέτουν ψηφιακά κανάλια πώλησης. Στο μεταξύ, το ήμισυ του τζίρου των online πωλήσεων πραγματοποιείται με τη χρήση πιστωτικών καρτών. Κατά κύριο λόγο οι Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρονικά αεροπορικά εισιτήρια, ηλεκτρονικά gadgets και βιβλία, ενώ υψηλά κινούνται οι online παραγγελίες φαγητού και ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα, άλλωστε, με έρευνα της ΓΣΕΒΕ, σημείωσε αύξηση η χρήση του πλαστικού χρήματος για την κάλυψη των υποχρεώσεων του νοικοκυριού. Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν παγίωση της μεταβολής των τάσεων σχετικά με τις συναλλακτικές συμπεριφορές των καταναλωτών, καθώς πλέον το 80,4% των νοικοκυριών χρησιμοποιεί πλαστικό χρήμα και e-banking για αγορά αγαθών και πληρωμή λογαριασμών, ενώ το 19,6% προτιμά να πληρώνει μόνο με μετρητά (από 22,8% στην προηγούμενη μέτρηση).
Όπως παρατηρεί η ΓΣΕΒΕΕ, είναι προφανές πως έχουν δημιουργηθεί όλες οι προϋποθέσεις για εξορθολογισμό ή και εξάλειψη ακόμα υπέρογκων τραπεζικών χρεώσεων και θα πρέπει να υπάρξει ένα πλαίσιο συμμόρφωσης των τραπεζών με τις οδηγίες της ΤτΕ για τη διευκόλυνση της μετάβασης στη νέα ψηφιακή εποχή για το σύνολο του πληθυσμού.

 

 

Πηγές

Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή