Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Η Ελίζα Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη κεντρική ομιλήτρια στο Ετήσιο Συνέδριο του Οργανισμού Ευρωπαϊκών Λιμένων


Η Ελίζα Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη κεντρική ομιλήτρια στο
Ετήσιο Συνέδριο του Οργανισμού Ευρωπαϊκών Λιμένων

Μεταξύ των κεντρικών ομιλητών
στο Ετήσιο Συνέδριο του Οργανισμού
Ευρωπαϊκών Λιμένων
(ESPO, European Sea Ports Organization), με θέμα «Η
ανάπτυξη των λιμένων της Ευρώπης και η ενέργεια», που πραγματοποιήθηκε
στην Αθήνα, ήταν η ευρωβουλευτής ΝΔ Ελίζα Βόζεμπεργκ, καθώς
το εν λόγω συνέδριο αποτέλεσε ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων με τους φορείς
χάραξης πολιτικής της ΕΕ για τις τρέχουσες εξελίξεις της νομοθεσίας του
ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος.

Στην ομιλία της η κα. Βόζεμπεργκ, ως εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για τη
νέα νομοθεσία αναφορικά με την αναβάθμιση των ευρωπαϊκών λιμένων, κάνοντας μια
γενική θεώρηση στη θετική συμβολή που έχουν τα λιμάνια στην απασχόληση, στην
προσέλκυση ξένων επενδύσεων και στην αύξηση του ΑΕΠ της ΕΕ και των κρατών
μελών, αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην
Ελλάδα
σημειώνοντας ότι:

«Πρόκειται
για μια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία, τόσο για τα ελληνικά λιμάνια, όσο και
για την ελληνική ναυτιλία, καθώς στο δίκτυο της αναβάθμισης των 319 μεγάλων
ευρωπαϊκών λιμένων της πρότασης Κανονισμού έχουν ενταχθεί και 25 ελληνικά
λιμάνια.
Η δημιουργία ενός σταθερού
νομικού ευρωπαϊκού πλαισίου θα αποτελέσει ευκαιρία, για να αντιμετωπισθούν μια
σειρά από ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα, ανοίγοντας το δρόμο για περαιτέρω
ανάπτυξη και προσέλκυση επενδύσεων στα λιμάνια μας».

 Παράλληλα, στην εισήγησή της
η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής, μεταξύ άλλων, έθιξε και σημαντικά ζητήματα ελληνικού
ενδιαφέροντος, όπως
τη δυνατότητα
διακύμανσης των λιμενικών τελών
σε χώρες που συνορεύουν με τρίτα κράτη
εκτός ΕΕ -τα οποία δεν είναι υποχρεωμένα να εφαρμόσουν τις διατάξεις του λόγω Κανονισμού-
προκειμένου να διαφυλαχθεί η ανταγωνιστικότητά των λιμανιών των χωρών αυτών.

 Επίσης, η κα. Βόζεμπεργκ
δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι θα πρέπει να προβλεφθούν
ειδικές διατάξεις για τα
μικρά λιμάνια στο θέμα των δημόσιων χρηματοδοτήσεων
, χωρίς να θίγεται ο
ελεύθερος ανταγωνισμός. Είναι γεγονός ότι σε περίπτωση που επιβαρυνθούν με τις
υποχρεώσεις των αντιστοιχών μεγάλων λιμένων στον τομέα αυτό, θα κινδυνέψει η
βιωσιμότητά τους.