Παιδείας συνέχεια, Γράφει ο Γιώργος Πένταρης

ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Παιδείας συνέχεια, Γράφει ο Γιώργος Πένταρης

Στο περασμένο φύλλο του ΠΑΛΜΟΥ είχα ασχοληθεί με ζητήματα της Παιδείας και κυρίως με τον υπουργό Αυτής τον κ. Γαβρόγλου. Υπενθυμίζω στους φίλους αναγνώστες ότι προσωπικά θεωρώ το ζήτημα της παιδείας εθνικής σημασίας και πιστεύω ακράδαντα ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει πολιτικά παιχνίδια εις βάρος παιδιών, γονέων και του μέλλοντος της χώρας. Διάβασα λοιπόν στην Καθημερινή της περασμένης Κυριακής ένα άρθρο του κου Ιωάννη Π.Α. Ιωαννίδη καθηγητού στην ιατρική σχολή του πανεπιστημίου του Stanford στην Αμερική.


Μας παρουσίασε ο κ. καθηγητής 45 νέα μυαλά, επιστήμονες δηλαδή, που διαπρέπουν στο εξωτερικό και έχουν επηρεάσει με τις επιστημονικές έρευνες και δημοσιεύσεις τους το «αφαν κατέ» των επιστημόνων του πλανήτη που δεν ξεπερνά το 0,1% του συνόλου των επιστημόνων. Είναι αλήθεια βέβαια ότι ο κ. Ιωαννίδης δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει τα πάντα για τα ελληνικά μυαλά που διαπρέπουν στο εξωτερικό. Προσωπικά γνωρίζω δύο ακόμη που ο ένας κατέχει την έδρα της ασφάλειας υπολογιστικών συστημάτων στο πανεπιστήμιο UCL του Λονδίνου και κάποιον άλλον που είναι ειδικός στην πρωτοπόρα επιστήμη της «Κβαντικής Μηχανικής» που όμως προσφέρει της υπηρεσίες του στην Πολωνία. Φαντάζεστε τώρα τι θα γινόταν αν τα πανεπιστήμια ήταν ελεύθερα από το θανάσιμο εναγκαλισμό των κομμάτων; Όχι μόνο 45 θα έβγαιναν, αλλά 1045 που λέει ο λόγος. Να σημειωθεί ότι από αυτά τα 45 άτομα μόνο εννέα πήραν διδακτορικό στην Ελλάδα και μόνο 5 εργάζονται αυτή τη στιγμή στην χώρα μας.
Το να προσφέρει κάποιος αξιοπρεπή παιδεία σήμερα αποτελεί μια μορφή ανταρτοπόλεμου μας λέει ο κ. Ιωαννίδης και υποκλίνεται σε αυτό το καθηγητικό προσωπικό. Σήμερα τα ελληνικά πανεπιστήμια, όπως γράφει ο κ. καθηγητής «παρά του ότι ανέχονται κάποιες νησίδες αριστείας όπως π.χ. το ΕΜΠ ή το Αριστοτέλειο, οι κύριοι στόχοι τους είναι άλλοι: Να αποτελούν δηλαδή τον σκουπιδότοπο όλων των κομμάτων, να ανακυκλώνουν την παραπαιδεία, να προσπορίζουν εισόδημα από ενοικιαζόμενα δωμάτια, να μετατρέπουν ανίκανους καθηγητές σε ανίκανους πολιτικούς, να διατηρούν το επίπεδο καλλιέργειας στα χαμηλότερα δυνατά σημεία, να συντηρούν μαυσωλεία ιδεοληψιών, να εκχωρούν αφρούρητα ημισκότεινα οικόπεδα σε τοξικομανείς, να προσφέρουν πρακτική εξάσκηση στην τέχνη του ξυλοδαρμού, να διαθέτουν πεδία βολής για εύκαιρη ρίψη μολότοφ και να δίνουν πτυχία απλώς για να δίνουν πτυχία. Ατομικές εξαιρέσεις (πολλών) φωτισμένων πανεπιστημιακών και επίμονων φοιτητών επιβεβαιώνουν τον κανόνα».
Τα παραπάνω περιγράφουν με ακρίβεια το τι γίνεται σήμερα στα πανεπιστήμια και πώς αυτά επηρεάζουν την μεγάλη μάζα των φοιτητών που είναι προφανώς παιδιά των λαϊκών στρωμάτων που δεν έχουν χρήματα να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Το υπουργείο παιδείας λοιπόν δια του υπουργού του κ. Γαβρόγλου εθελοτυφλεί για το τι συμβαίνει σήμερα με τις συμμορίες ναρκεμπόρων και τοξικομανών όχι μόνο έξω, αλλά και μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους. Την περασμένη Δευτέρα πέρασα τυχαία έξω από Ο.Π.Α παλιά ΑΣΟΕΕ στην Πατησίων και θα σας περιγράψω την εικόνα που είδα. Ακριβώς δίπλα από την πύλη εισόδου στην αυλή, ένας πιθανόν «οικονομικός μετανάστης ή πρόσφυγας από εμπόλεμη περιοχή» έβγαλε από το τιμόνι του ποδηλάτου του ναρκωτικά και τα πάσαρε σε δύο νεαρούς Έλληνες. Δύο βήματα πιο πάνω και ξαπλωμένος στο πεζοδρόμιο, ένας τοξικομανής έκανε ένεση και τον βοηθούσε ένας άλλος και πιο πέρα ένας άλλος ρούφαγε με την μύτη του κάποιο ναρκωτικό. Να μην αναφερθώ και στους εμπόρους που στήνουν τους πάγκους τους και έχουν κάνει την περιοχή ένα παζάρι της Ανατολής χωρίς να είναι πλήρως γνωστός ο ρόλος τους. Ακριβώς τότε έβγαιναν από την σχολή κάποιες νεαρές φοιτήτριες που εμφανώς ήταν πρωτοετείς με τον φόβο ζωγραφισμένο στα μάτια τους. Δεν υπερβάλλω γιατί γνωρίζω φοιτητή που αφού έδωσε εξετάσεις και μπήκε στο Ο.Π.Α, κατατάχθηκε στις Ειδικές Δυνάμεις και μετά την θητεία του άρχισε να παρακολουθεί τα μαθήματα. Μου είπε ότι φοβάται να πάει στα μαθήματά του λόγων των παρανόμων που κατέχουν το Ίδρυμα. Φαντάζεστε την θέση των παιδιών που δεν έχουν τα κότσια αυτού που υπηρέτησε στις ειδικές δυνάμεις;
Έρχομαι τώρα στο ερώτημα. Με ποιο δικαίωμα και με ποια λογική το παιδί του φτωχού Έλληνα βιοπαλαιστή είναι υποχρεωμένο να ανέχεται αυτές τις καταστάσεις και να μην κάνει τίποτα επ΄ αυτού το αρμόδιο υπουργείο; Περιμένει ο υπουργός να αναπτυχθεί «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα» για να διώξει τα παράνομα στοιχεία από τα πανεπιστήμια; Δεν ντρεπόμαστε; Δήλωσε πριν λίγο καιρό ο Γαβρόγλου ότι αν έρθει ο Μητσοτάκης θα απαξιώσει τα πανεπιστήμια για να δώσει πελατεία στο ιδιωτικά. Ποια πανεπιστήμια να απαξιώσει; Τα απαξιωμένα και τελευταία στις λίστες αξιολόγησης;
Ο Μητσοτάκης στην ομιλία του στη Θεσσαλονίκη είπε ότι θα καθαρίσει τα πανεπιστήμια από τα παράνομα στοιχεία ώστε οι καθηγητές να κάνουν τα μαθήματά τους ανεμπόδιστα. Αν γίνει αυτό τότε αυτοί οι παράνομοι που έχουν βρει στέγη στον ΣΥΡΙΖΑ θα χάσουν την ελευθερία στην παρανομία και τα ορμητήριά τους όπως έχουν κάνει το Πολυτεχνείο στην Πατησίων. Δεν φτάνουν αυτά, αλλά για κομματικούς λόγους έχει βάλει πλώρη να διαλύσει έναν από τους θεσμούς που εμπιστεύεται ο Έλληνας, σύμφωνα με τελευταίες μετρήσεις, που είναι το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων. Τα θέματα λέει θα επιλέγονται από καθηγητές σε επίπεδο Περιφέρειας ή δήμου. Φαντάζεστε τι θα γίνει αν είναι γνωστά τα ονόματα των καθηγητών που θα βάζουν τα θέματα και τι πιέσεις θα δεχτούν από φροντιστήρια και γονείς; Και ποια θα είναι η δημοκρατικότητα και ισότητα για όλους τους εξεταζόμενους αν σε ένα δήμο ή περιφέρεια τα θέματα θα είναι ευκολότερα ή δυσκολότερα από κάποιους άλλους; Καταργεί μαθήματα, απαξιώνει τα Αρχαία Ελληνικά τι στιγμή που όλες οι χώρες από την Αργεντινή μέχρι την Εσθονία έχουν στα προγράμματά τους τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά.
Η κατάργηση είναι καθαρά κομματικού χαρακτήρα για να οικειοποιηθεί τις ψήφους των δεκαεπτάχρονων. Με τις αλλαγές στο πρόγραμμα κάνει την Γ’ λυκείου πρακτικά ένα είδος φροντιστηρίου απαξιώνοντας μαθήματα που χτίζουν τον χαρακτήρα του δημοκρατικού και σκεπτόμενου πολίτη όπως είναι η φιλοσοφία, η ιστορία, τα μαθηματικά κ.τ.λ. Το επιχείρημα του Γαβρόγλου είναι ότι έτσι θα καταργήσει τα φροντιστήρια. Μεγαλύτερη ηλιθιότητα από αυτή δεν θα μπορούσε να ακουστεί. Το λέω αυτό, γιατί ό αυτονόητος τρόπος να καταργηθούν τα φροντιστήρια είναι μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων να γίνεται το μάθημα με τέτοια ποιότητα όπως στο φροντιστήριο. Όταν έχεις ένα καλό σχολείο που η γνώση που παρέχει είναι ικανοποιητική για την Ανώτατη Εκπαίδευση, μόνο τότε απαξιώνεις τα φροντιστήρια.
Μα και τα φροντιστήρια από την άλλη πλευρά απασχολούν χιλιάδες καθηγητές που θα απασχοληθούν αυτοί αν κλείσουν τα φροντιστήρια; Έχει το υπουργείο πρόγραμμα να τους απασχολήσει; Καταλαβαίνετε λοιπόν την κοροϊδία του υπουργού Παιδείας εις βάρος του λαού. Η μετατροπή της Γ’ λυκείου σε φροντιστήριο ουσιαστικά δημιουργεί μια πενταετή δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το μόνο αποτέλεσμα που μπορεί να έχει είναι η θεσμοθέτηση της ήσσονος προσπάθειας και η ανταμοιβή των μαθητών με αντάλλαγμα την ψήφιση του ΣΥΡΙΖΑ στις επόμενες εκλογές.
Είναι απολύτως αναγκαίο για την χώρα να αναβαθμιστεί το επίπεδο σπουδών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να αναθεωρηθούν τα προγράμματα σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις της οικονομίας και της κοινωνίας. Αναβάθμιση σημαίνει, εκτός των άλλων, και δύσκολες εξετάσεις όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στο πανεπιστήμιο. Θα πουν πολλοί ότι θα μείνουν έξω από τα πανεπιστήμια τα παιδιά του λαού και θα πάνε στο εξωτερικό. Όποια όμως είναι να πάνε στο εξωτερικό πηγαίνουν και τώρα.
Η οικονομία αυτή τη στιγμή δεν έχει ανάγκη πτυχίων σε ανύπαρκτες ειδικότητες, αλλά εξειδικευμένο και (high skilled=υψηλής εξειδίκευσης) προσωπικό. Τα ΕΠΑΛ που έγιναν για αυτό το σκοπό έχουν πλήρως απαξιωθεί. Σημειώνω ότι αν είχαμε μια παιδεία υψηλού επιπέδου και ανοιχτή σε ξένους φοιτητές με ξενόγλωσσα τμήματα, θα είχαμε τέτοια εισροή φοιτητών που θα αντισταθμίζαμε την φυγή των ελληνόπουλων στο εξωτερικό για σπουδές και από την άλλη η Ελλάδα θα γινόταν το κέντρο γνώσης και έρευνας της Ανατολικής Μεσογείου.

ΥΓ.: Το 2014, τέτοια εποχή, ο δείκτης του χρηματιστηρίου ήταν 1300 μονάδες και προχθές την Τετάρτη έκλεισε στις 666 μονάδες!!! Φαίνεται ότι υπάρχει συνομωσία του διαβόλου κατά του ΣΥΡΙΖΑ…

Πήγαινε στην κορυφή