ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΥ, Τραγουδίστρια , της Μαίρη Γικώνη Λαρετζάκη

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΥ, Τραγουδίστρια , της Μαίρη Γικώνη Λαρετζάκη

ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΥ «Όσο η ψυχή γίνεται πλούσια
γίνεται πλουσιότερη και η έκφραση»
Γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από την Κεφαλλονιά. Έχει συνεργαστεί με τον Λινό Κόκοτο, τον Μίμη Πλέσσα, τον Γιώργο Σταυριανό σε συναυλίες και έχει συμμετάσχει σε δισκογραφικές δουλειές με τον Κώστα Τριπολίτη, τον Γιώργο Σταυριανό, τη Λίνα Νικολακοπούλου κ.α.
Με τον Δαυίδ Νάχμια συνεργάζεται από το 2000 προωθώντας το ρετρό ελληνικό τραγούδι σε δισκογραφία και ζωντανές εμφανίσεις.
Παράλληλα κάνει συναυλίες στη Βιέννη σε μεγάλα θέατρα, στο πλευρό του Georges Dimou και έχει συνεργαστεί με τον μαέστρο και συνθέτη Erwin Hallez.

«ΠΑΛΜΟΣ»: Πώς ήταν τα παιδικά σας χρόνια; Ποιός σας ώθησε στο τραγούδι;
ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΥ: Τα παιδικά μου χρόνια ήταν γεμάτα τραγούδι και αγάπη. Θυμάμαι τα οικογενειακά τραπέζια με τις κιθάρες του μπαμπά μου και του θείου μου με καλό Κεφαλλονιτικο κρασακι και να γινόμαστε μια χορωδία. Υπήρχαν πολλές δυσκολίες αλλα δεν μου έλειψε τίποτα. Αντιθέτως μου παρείχαν ολα τα καλά!

 

«Π»: Σε ποιά ηλικία ανακαλύψατε το ταλέντο σας στο τραγούδι;
Μ.Κ.: Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου τραγουδούσα! Η Κεφαλλονίτικη καταγωγή μου και τα οικογενειακά ακούσματα δεν μου άφησαν περιθώρια.

 

«Π»: Θυμάστε την πρώτη δημόσια εμφάνισή σας;
Μ.Κ.: Η πρώτη δημόσια εμφάνιση μου ήταν στο φεστιβάλ Ιθάκης και μάλιστα με τηλεοπτική κάλυψη. Ερμηνευσα ένα υπέροχο τραγούδι του Κώστα Μυλωνά. Ήταν βουτιά στα βαθιά με την πρώτη! Όμως το μεγάλο σχολείο ήταν η Μπουάτ Εσπερίδες και ο αξέχαστος Γιάννης Αργύρης. Ο Γιάννης μου έμαθε να πατάω στα πόδια μου σαν επαγγελματίας.

 

«Π»: Ταλέντο, μεράκι, πάθος, συνέπεια, αναγνωρισιμότητα, εργατικότητα, καλή εμφάνιση. Είναι αυτό το «πακέτο» μιας επιτυχημένης καριέρας;
Μ.Κ.: Όλα αυτά παίζουν μεγάλο ρόλο αλλά για μένα αν δεν υπάρχει ουσιαστική αγάπη για ότι κάνεις, το παιχνίδι χάνεται. Αυτή η αγάπη σε κρατάει να συνεχίσεις μέσα σε αντίξοες συνθηκες. Θεωρώ οτι ο καλλιτέχνης πρεπει να βγάζει την αλήθεια του χωρίς να περιμένει τη δοξα. Η δόξα και η υστεροφημία ερχεται νομοτελειακα. Ή δεν έρχεται!!! Το ταξίδι ομως είναι μαγικό!

 

 

«Π»: Ποιά συνεργασία σας θεωρείτε σημαντική για την καριέρα σας;
Μ.Κ.: Οι συνεργασίες μου μέχρι τώρα ήταν ευλογημενες και θεωρώ συνεπείς. Οι άνθρωποι όμως που με πήγαν ένα βήμα παραπέρα σαν ψυχή είναι ο Δαυίδ Ναχμίας γιατί μαζί σεργιανίσαμε και σεργιανάμε στην εποχή του ρετρό ανακαλυπτοντας θησαυρούς ξεχασμένους, και η Πένη Ξενάκη, αδερφή ψυχή, που μου έμαθε την άνευ όρων μοιρασιά πάνω στη σκηνή. Στην τέχνη, όποια κι αν είναι αυτή, οπως άλλωστε και στη ζωή όταν δώσεις αγάπη παίρνεις και αγάπη.

 

«Π»: Ο χώρος ο επαγγελματικός του τραγουδιού, πώς διαμορφώνεται σήμερα;
Μ.Κ.: Κάθε εποχή έχει τα δικά της δεδομένα. Όλα αλλάζουν, οι ρυθμοί αλλαζουν και πρέπει να εισαι έτοιμος να ατιμετωπισεις με σύνεση το καινούργιο. Όχι, δεν είναι μια καλή εποχή σήμερα, αλλά και τι να κάνεις, να μείνεις σπίτι σου και να κρίνεις; Όχι βέβαια. Κολυμπάς με ο,τι καιρό κάνει. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι οι δύσκολες εποχές έδωσαν όμορφα πράγματα στις τέχνες. Οι διαδικασίες έχουν αλλαξει και την μπόρα την περνάνε τα νέα παιδιά που έχουν χαθεί στην υπερπληροφόρηση και ψάχνουν τρόπους να ακουστεί η φωνή τους. Εύκολη λεία για εκμετάλλευση. Αυτά λυπάμαι, αλήθεια.

 

«Π»: Πώς επηρέασε η οικονομική κρίση τη διασκέδαση και τι άλλαξε σε αυτή;
Μ.Κ.: Σήμερα ο κόσμος υπολογίζει πού θα αφήσει τα χρήματα του και καλά κάνει. Ίσως ήταν και απαραίτητη για να μπούνε τα πράγματα σ εναν δρόμο. Οι δουλειές μας επηρεάστηκαν πολυ και για εμάς που ζούμε απο την τέχνη μας οι δυσκολίες ειναι τεράστιες. Το καλό είναι οτι οι άνθρωποι ξαναγίνονται παρέες και προτιμούν τους μικρότερους χώρους που επικοινωνούν καλύτερα.

 

 

«Π»: Τί είναι το τραγούδι για εσάς;
Μ.Κ.: Το τραγούδι για μένα είναι ψυχή. Η φωνή είναι ενα δώρο του σύμπαντος που μας δόθηκε για κάποιο λογο. Πρέπει να την τιμάμε και οχι να την εξευτελίζουμε.

 

«Π»: Ποιά φωνή θαυμάζετε;
Μ.Κ.: Μου αρέσουν οι… καθαρές φωνές και οι καλλιτέχνες που αποκαλυπτονται μέσα από την έκφραση τους. Θαυμάζω πολλους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες αντίστοιχα. Και… κλέβω δεν το κρύβω.

 

«Π»: Ποιός ο αγαπημένος σας συνθέτης;
Μ.Κ.: Ο Μάνος Χατζιδάκις!!!

 

«Π»: Δισκογραφία: Τι συμβαίνει σήμερα στο χώρο;
Μ.Κ.: Η δισκογραφία σήμερα ανθίζει με όμορφες νέες προτάσεις που όμως δεν ακούγονται. Τα cd δεν πουλιούνται, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί παίζουν συγκεκριμενες λίστες με συγκεκριμενους τραγουδιστές, τα ΜΜΕ προβάλουν συγκεκριμενους τραγουδιστές και μόνο!!! Οπότε όσες δουλειές και να γίνονται, απλά δεν επικοινωνούνται παρα μόνο σε ζωντανές εμφανίσεις.

 

«Π»: Πώς βλέπετε την εξέλιξη της λαϊκής μουσικής;
Μ.Κ.: Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα που το λαϊκό τραγούδι έχει γράψει ιστορία ευτυχώς υπάρχουν συνθέτες που το συνεχίζουν. Όμως προσοχή μιλάμε για λαϊκή μουσική, όχι λαϊκίστικα ακούσματα της πίστας και του συρμού.

 

«Π»: Ποιές δυσκολίες συναντάται στη δουλειά σας;
Μ.Κ.: Οι απαντήσεις σ αυτήν την ερώτηση μπορεί να συμπεριληφθουν σε δίτομη εγκυκλοπαίδεια για να τις περιγράψω σωστα. Νομίζω θα συμφωνούν όλοι οι συνάδελφοι. Όταν αφιερώνεσαι με στόχο σ’αυτό που αγαπάς, οι συνέπειες μπορεί να είναι δύσκολες για την ψυχούλα σου, το πορτοφόλι σου και το νευρικό σου σύστημα. Η επιμονή μας όμως αντικατοπτρίζει και την καλλιτεχνική μας διαστροφή. Εδώ χρειάζεται το χιούμορ!

 

«Π»: Ποιά ήταν η τελευταία σας δισκογραφική δουλειά και τί απήχηση είχε;
Μ.Κ.: Η τελευταία δουλειά που έκανα ήταν να μαζέψω αγαπημένα τραγούδια που κατά καιρούς μου εμπιστευτηκαν φίλοι συνθέτες και στιχουργοι σε μία συλλογή. Ωφειλα να το κάνω γιατι είναι υπεροχα τραγούδια και τουλάχιστον μπορώ να τα μοιραστώ με ανθρώπους που με τιμούν στις ζωντανές εμφανίσεις μου. Τα καλοδέχτηκαν και στην Βιέννη που κάνω κοντσέρτα κάθε χρόνο δίπλα σ’έναν υπέροχο Έλληνα, τον Γιώργο Δήμου που ζει και κάνει μεγάλη καριέρα εκεί. Δεν πωλείται σε δισκοπωλεία.
Τώρα είμαστε με την αγαπημένη μου Πένη Ξενάκη, στο στούντιο, και εοιμάζουμε κάτι πολύ όμορφο! Δεν σταματάω να δημιουργώ όσο δύσκολες κι αν είναι οι συνθήκες. Θα το μοιραστούμε μόλις είναι έτοιμο. Είναι όμως μια ευλογημένη συνεργασία με δύο γυναίκες δημιουργούς.

«Π»: Η ερμηνεία είναι καθαρά τεχνητή υπόθεση ή είναι κατάθεση ψυχής;
Μ.Κ.: Η ερμηνεία είναι νομίζω συνάρτηση πολλών πραγμάτων. Εννοείται ότι η τεχνική κατάρτιση είναι σημαντική αλλά και οι εμπειρίες με τα χρόνια όπως επίσης και τα μαθήματα που σου δίνει η ζωή σε κάθε σου βήμα συντελούν ωστε να εξωτερικεύεις ό,τι υπαρχει μέσα σου. Όσο η ψυχή γινεται πλούσια γίνεται πλουσιότερη και η έκφραση.

 

«Π»: Κατά τη διάρκεια της μακροχρόνιας παρουσίας σας στο τραγούδι, έχετε μετανοιώσει γι’αυτή σας την επιλογή;
Μ.Κ.: Δεν μετανιώνω για τίποτα. Αυτός ήταν και είναι ο δρόμος μου. Με έχει κάνει πιο πλήρη ως άνθρωπο.

 

«Π»: Ένα σας παράπονο;
Μ.Κ.: Έμαθα να μην παραπονιέμαι για τίποτα πια όσον αφορά στην δουλειά μου. Χαίρομαι για όλα όσα έχω πάρει και περιμένω να δω την συνέχεια. Όσο ζω, μπορώ να ονειρεύομαι.

 

«Π»: Τι σας ανησυχεί;
Μ.Κ.: Με ανησυχεί το γεγονός ότι η εποχή που ζούμε έχει μισαλλοδοξία, βία και σκοτάδι. Με ανησυχεί που άνθρωποι δεν αγαπούν πια τον άνθρωπο. Με ανησυχεί επίσης ότι ο πνευματικός κόσμος της χώρας έχει πολύ λίγα να πει.

 

«Π»: Το αγαπημένο σας τραγούδι;
Μ.Κ.: «Ήρθε Βοριάς» του Μανου Χατζιδακι.

 

«Π»: Τα σχέδιά σας;
Μ.Κ.: Στις 12 Μαΐου, στο Μέγαρο Μουσικής, παρουσιάζουμε με την Ελένη Μπελιμπασάκη στο πιάνο, τον Γιώργο Βλάσση στη λύρα και την Τόνια Παπαδάκη στα κείμενα, τον «Καπετάν Μιχάλη», τον «Ματωμένο Γάμο» και άλλα τραγούδια του Μάνου Χατζηδάκι. Ετοιμάζουμε παραστάσεις με την Πένη Ξενάκη για όλη την Ελλάδα και ό,τι άλλο προκύψει. Πρώτα απ’όλα να είμαστε καλά και να υπάρχει ηρεμία στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή