Εναρμονισμένες πρακτικές, γράφει ο Γιώργος Πένταρης

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Εναρμονισμένες πρακτικές, γράφει ο Γιώργος Πένταρης

Εναρμονισμένες πρακτικές
Οι Τούρκοι κομπάζουν ότι οι εκλογές που προκηρύχτηκαν αιφνιδίως από τον Ερντογάν θα γίνουν στην επέτειο της μάχης του Ματζικέρτ!!! Για τους μη γνωρίζοντας, η μάχη του Ματζικέρτ έγινε το 1071 μ.Χ. επί Βυζαντίου δηλαδή. Τότε οι Σελτζούκοι Τούρκοι νίκησαν τους Βυζαντινούς υπό τον αυτοκράτορα Ρωμανό Δ’ Διογένη και η Τουρκία την γιορτάζει ως νίκη των Τούρκων κατά των Ελλήνων!!! Μήπως πρέπει να κάνουμε και εμείς εκλογές τότε που νικήσαμε τον Δράμαλη στα Δερβενάκια; Μη σας φανεί πολύ παράξενο να το δούμε και αυτό καμιά μέρα.

Τουρκική προκλητικότητα υποδαυλίζεται και από εμάς με την πολυλογία στα κανάλια που θυσιάζουν τα πάντα στον βωμό της τηλεθέασης και της ηλιθιότητας. Δεν διστάζουν να υπονομεύσουν τα εθνικά συμφέροντα με τις ημιαληθείς ειδήσεις που διασπείρουν και με τις ηλιθιότητες των θαμώνων των τηλεοπτικών παραθύρων. Εκτός των καναλιών, οι ηλιθιότητες συνεχίζονται είτε με κυβερνητικές δηλώσεις είτε με τύπους σαν αυτούς τους ανεγκέφαλους που πήγαν και έστησαν σημαία στους Φούρνους δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους Τούρκους να θέσουν και εκεί ζήτημα κυριαρχίας. Και αυτό χωρίς καμιά συνέπεια για τους δράστες.
Δεν θα προχωρήσω περαιτέρω, γιατί σήμερα ο σκοπός μου είναι εντελώς διαφορετικός. Αφορά την εναρμονισμένη πολιτική παροχών και τιμών των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Θα μου πείτε εδώ ο κόσμος καίγεται κτλ κτλ, αλλά μην ξεχνάμε ότι και ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται.
Μετά λοιπόν την απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών και μετά από σκληρό ανταγωνισμό, παρέμειναν τελικά τρεις κύριοι παίχτες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Τα τρία τελευταία χρόνια είμαι συνδρομητής της εταιρείας COSMOTE στην καρτοκινητή και σταθερή τηλεφωνία. Για το καρτοκινητό πλήρωνα 6 ευρώ για 200 λεπτά ομιλίας και μου έδιναν και κάποιο αριθμό SMS. Αυθαιρέτως πριν περίπου 15 μήνες άλλαξε η τιμολογιακή πολιτική και τα 6 ευρώ έγιναν 7 ευρώ με αύξηση των μονάδων από 200 σε 250 λεπτά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκαταβάλλεται στον ΟΤΕ 1 ευρώ ανά 20 μέρες από τους συνδρομητές καρτοκινητής μόνο της COSMOTE. Κάντε τους μαθηματικούς υπολογισμούς να δείτε πώς τα οικονομάνε οι εταιρείες εις βάρος μας. Η αύξηση ήταν μια μονομερής απόφαση της COSMOTE, την οποία με κάποιο τρόπο ακολούθησαν και οι άλλες τηλεφωνικές εταιρείες.
Πριν από 6 μήνες, ίσως και λίγο πριν, η καρτοκινητή έφτασε στα 10 ευρώ από τα 7 ευρώ χωρίς όμως παράλληλη αύξηση των μονάδων, αλλά και το σατανικότερο ούτε αύξηση του κόστους μονάδας. Η διαφορά παρέμενε στον λογαριασμό σου και μπορούσες να αθροίσεις τα υπόλοιπα για να πάρεις νέες μονάδες μου είπαν όταν διαμαρτυρήθηκα. Το θέμα είναι ότι κανείς σχεδόν συνδρομητής, τουλάχιστον από τους 20 που ρώτησα, δεν έκανε αμέσως ανανέωση και έτσι μετά την λήξη των 250 μονάδων γινόταν η χρέωση με τιμολόγια απλής κινητής τηλεφωνίας και χάνονταν έτσι με πολύ μεγάλη ταχύτητα τα χρήματα των συνδρομητών.
Με την ίδια περίπου λογική κινήθηκαν και οι άλλοι δύο μεγάλοι παίκτες και φθάσαμε σήμερα να πληρώνουμε κατ’ ελάχιστον 10 ευρώ από 6 ευρώ που πληρώναμε πριν δυο χρόνια. Αναρωτιέμαι τι πάει να πει ο όρος εναρμονισμένες πρακτικές στην τιμολόγηση υπηρεσιών. Έχει καταλάβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αυτό το ζήτημα; Έχει κάνει ή θα προβεί σε κάποιες ενέργειες για να το αντιμετωπίσει; Προσωπικά θα προσφύγω στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και σε επόμενο άρθρο μου θα σας ενημερώσω. Βέβαια για τις τιμές έχει ευθύνη και η Ανεξάρτητη Αρχή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Αυτή νομίζω εγκρίνει τις αυξήσεις τιμών.
Θα πάω τώρα και στα συμβόλαια για σταθερή τηλεφωνία που όλοι γνωρίζουμε. Συνήθως αυτά κρατούν 2 χρόνια και αν ο συνδρομητής αποφασίσει να αλλάξει πάροχο μέσα στη διετία, του ζητούν να πληρώσει πρόστιμο. Αν όμως λήξει το συμβόλαιο και ο συνδρομητής δεν ενδιαφερθεί να δει τι θα γίνει, τότε αρχίζουν οι κλασικές χρεώσεις και καταργούνται και κάποια προνόμια που υπήρχαν κατά την διάρκεια του συμβολαίου. Αυτό έπαθα και από 90 ευρώ το δίμηνο, επειδή έληξε το συμβόλαιό μου με την COSMOTE, ο λογαριασμός ήρθε 200 ευρώ!!!!
Αν ζητήσεις να γίνει επαναφορά του συμβολαίου με καλύτερους όρους ως συνεπής πελάτης, αυτό δεν γίνεται δεκτό από τον τρέχοντα πάροχο και θα πρέπει να κάνεις αίτηση σε άλλο πάροχο. Ο τρέχων πάροχος πληροφορείται το αίτημα μετακίνησης σου και τότε σου τηλεφωνεί και κάνει καλλίτερη προσφορά. Αυτό μου θυμίζει τους Εβραίους εμπόρους που δεν σου πουλάνε τίποτα αν πρώτα δεν κάνεις παζάρι.
Είχα μιλήσει για εναρμονισμένες πρακτικές πριν μερικές παραγράφους. Κάποιος θα μπορούσε να το αρνηθεί, αλλά δεν θα μπορούσε να εξηγήσει την ομοιομορφία των τιμών με δεδομένο ότι η COSMOTE διαθέτει τα δίκτυά της και στους άλλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους εκτός μερικών εξαιρετικών περιπτώσεων όπου και αυτοί οι πάροχοι έχουν αναπτύξει ιδιωτικά δίκτυα. Δεδομένου λοιπόν ότι το κόστος χρήσης των δικτύων είναι το ίδιο για όλους τους παρόχους και επειδή η COSMOTE θέλει να κάνει και αποσβέσεις θα έπρεπε, αν είχαμε πραγματικό ανταγωνισμό, να έχουμε σημαντικές διαφορές στις τιμές τηλεφωνίας. Η πράξη μας λέει όμως ότι δεν υπάρχει καμιά διαφοροποίηση τιμών και έτσι προκύπτει το συμπέρασμα των εναρμονισμένων πρακτικών για τις οποίες όμως δεν επεμβαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ένα άλλο θέμα που μας απασχολεί είναι οι συντονισμένες προσπάθειες μετακίνησης μεγάλου όγκου πελατών από την ΔΕΗ σε ιδιωτικούς παρόχους ενέργειας. Όπως με την διαφήμιση της COSMOTE για το «Internet που είναι απέραντο κτλ..» που μοιάζει με το τραγούδι των Σειρήνων για να μας παρασύρει, κάτι ανάλογο γίνεται και με την διαφήμιση των εναλλακτικών παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος. Με την αλλαγή παρόχου υποτίθεται ότι θα έχουμε χαμηλότερες τιμές. Πρώτα πρέπει να καταλάβουμε ότι οι χαμηλότερες τιμές είναι στην αξία του καταναλωθέντος ρεύματος και όχι στα δημοτικά κ.τ.λ. τέλη. Από πού όμως παίρνουν ρεύμα οι εναλλακτικοί πάροχοι; Μα κυρίως από την ΔΕΗ. Πώς γίνεται να έχουν καλλίτερες τιμές από την ΔΕΗ θα ρωτήσουν πολλοί. Στην πράξη δεν έχουν. Απλώς προσελκύουν πελάτες και όταν γίνει η φυγή μιας κρίσιμης μάζας πελατών από την ΔΕΗ, τότε θα έχει εξισορροπήσει η αγορά και θα αρχίσουν με σκληρότερο τρόπο οι εναρμονισμένες πρακτικές τιμολόγησης ρεύματος.
Κάτι τέτοιο έγινε στην Αυστραλία πριν δέκα χρόνια και σήμερα, παρά τους πολλούς εναλλακτικούς παρόχους και την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η τιμή του ρεύματος έχει εκτοξευθεί και έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Το ίδιο θα συμβεί και εδώ.
Συνειδητά λοιπόν ως καταναλωτής παραμένω στην γηραιά και εν πολλαίς αμαρτίες ΔΕΗ, την οποία γνωρίζω και μου κάνει και 15% έκπτωση αν είμαι καλοπληρωτής, παρά να πάω στις νεαρές που δεν γνωρίζω από πού κρατά η σκούφια τους. Ας μην ξεχάσουμε τις καταχρήσεις που έκαναν πριν μερικά χρόνια κάποιοι τέτοιοι πάροχοι. Έχουμε πήξει λοιπόν από τις επιστημονικά δελεαστικές διαφημίσεις για αλλαγή προμηθευτή ρεύματος και σαγηνευόμαστε γιατί χτυπούν στην επιθυμία μας για ασφάλεια, θαλπωρή και χαμηλό κόστος, πράγματα δηλαδή που ευρίσκονται στην σφαίρα του φανταστικού.
Ήθελα να θίξω αυτά τα ζητήματα και να σημειώσω ιδιαιτέρως τις αρνητικές εμπειρίες από τις τηλεφωνικές εταιρείες, αλλά και να τονίσω την ανάγκη να μην εγκαταλείψουμε ως καταναλωτές την ΔΕΗ όχι τόσο πολύ γιατί την αγαπάμε, αλλά για να αποφύγουμε την παγίδα στην οποία θα πέσουμε ως καταναλωτές.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή