Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Παιδική νεοφοβία..Τρόποι αντιμετώπισης

Διατροφικά tips για να αντιμετωπίσετε την παιδική νεοφοβία (η άρνηση των παιδιών να δοκιμάσουν τρόφιμα κυρίως υγιεινά)
Αίτια παιδικής νεοφοβίας

Ηλικία: 2-6 ετών
Είναι στα πλαίσια του εξελικτικού μηχανισμού επιβίωσης
Τάση ανεξαρτητοποίησης του παιδιού
Φόβος/απέχθεια στην όψη ενός νέου τροφίμου
↑ κατανάλωση γλυκών και λιπαρών σνακ

Χαρακτηριστικά παιδικής διατροφής

↓ ποικιλία
Νεοφοβία σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, κρέας, ψάρι
Αποφυγή πικρών, σκληρών, ξινών τροφών

Τρόποι αντιμετώπισης παιδικής νεοφοβίας

Γονείς = «διατροφικός καθρέφτης των παιδιών»
Επαναλαμβανόμενη έκθεση σε τρόφιμα (5-10 φορές)
Διακοσμήστε το σερβίρισμα του φαγητού (παιδικά σκεύη)
Συμμετοχή του παιδιού στην προετοιμασία του φαγητού & τραπεζιού
Τα τρόφιμα δεν είναι μέσο επιβράβευσης ή τιμωρίας
Διατροφικά παραμύθια

«Καμουφλάζ» στα τρόφιμα

Φρούτα: κέικ, σπιτική κομπόστα, ζελέ με φρέσκα φρούτα, χυμοί/smoothies με γάλα, μέλι, κανέλα, μπισκότα πολυδημητριακών.
Λαχανικά/όσπρια: σπιτική πίτσα, σούπες βελουτέ, πουρές, stick καρότο/αγγούρι/ντοματίνια, μπιφτέκια λαχανικών/όσπρια, σαλάτες με σως (μπαλσάμικο, λάδι/λεμόνι/μουστάρδα, γιαούρτι/άνιθο), συνδυασμός με αγαπημένα τρόφιμα (π.χ. ρύζι με φακές), τορτίγια/πίτα αραβική με τυρί/λαχανικά/όσπρια/αβοκάντο/κοτόπουλο.
Ψάρι: αποφύγετε τα ψάρια με κόκκαλα, ψαροκροκέτες, μαγιονέζα light, συνδυασμός ψάρια/θαλασσινά με ζυμαρικά, food styling
Κρέας: προτιμήστε τον κιμά, μαγείρεμα με λαχανικά, μυρωδικά, ελαφρυά σάλτσα ντομάτας ή μουστάρδα, σπιτικά burger/σουβλάκια, συνδυασμός με ζυμαρικά, πουρέ, ρύζι

Πηγές