Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

South Beach Diet. Η δίαιτα των διασήμων, που υπόσχεται απώλεια βάρους χωρίς θυσίες και σε βάθος χρόνου

Η δίαιτα South Beach πήρε το όνομα της από την πιο δημοφιλή παραλία του Μαϊάμι.
Δημιουργήθηκε το 2003 από τον παγκοσμίου φήμης καρδιολόγο, Άρθουρ Άγκατστον και έγινε μία από τις πιο διαδεδομένες δίαιτες στο Χόλιγουντ.

Αρχικά αναπτύχθηκε για την καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων. Αλλά όταν ο Δρ. Άγκατστον παρατήρησε ότι ακολουθώντας τις αρχές της South Beach διατροφής, οι ασθενείς του έχασαν με ασφάλεια και εύκολα βάρος, κατάλαβε ότι η δίαιτα θα μπορούσε επίσης να ωφελήσει όσους θέλουν να αδυνατίσουν.
Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 11 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν στραφεί στη διατροφή South Beach, για να χάσουν βάρος.

Οι αρχές της διατροφής

Η φιλοσοφία της στηρίζεται στην λογική της μείωσης της πρόσληψης σακχάρων (ιδιαίτερα τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες) και στην αύξηση της πρόσληψης πρωτεϊνών και «καλών» λιπαρών.
Συγκεκριμένα, η δίαιτα South Beach εξαλείφει τους λεγόμενους «κακούς» υδατάνθρακες από τη διατροφή. Χρησιμοποιεί το γλυκαιμικό δείκτη και το γλυκαιμικό φορτίο για να καθορίσει ποιοι υδατάνθρακες πρέπει να αποφεύγονται.
Τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη τείνουν να αυξάνουν το σάκχαρο στο αίμα γρηγορότερα, από ό, τι τα τρόφιμα με χαμηλότερο δείκτη.
Έρευνες δείχνουν ότι η αύξηση του σακχάρου στο αίμα μπορεί ενισχύσει το αίσθημα της πείνας.
Αυτό με την σειρά του οδηγεί σε κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας τροφής και κατ’ επέκταση αύξηση του βάρους και ενδεχομένως και εμφάνιση διαβήτη.
Η δίαιτα περιορίζει τα ανθυγιεινά λίπη, ενώ δίνει έμφαση στα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που είναι πιο υγιεινά.
Η δίαιτα South Beach χωρίζεται σε τρεις φάσεις:

Πρώτη φάση
Διαρκεί δύο εβδομάδες.
Αποκλείονται από το καθημερινό διαιτολόγιο σχεδόν όλοι οι υδατάνθρακες, όπως τα ζυμαρικά, το ρύζι, το ψωμί και τα φρούτα.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα η διατροφή περιλαμβάνει άπαχες πρωτεΐνες, όπως τα θαλασσινά, το κοτόπουλο χωρίς την πέτσα, τα άπαχα κρέατα και προϊόντα σόγιας.
Συνοδεύονται με λαχανικά υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και τρόφιμα με “καλά” λιπαρά όπως το αβοκάντο, τα καρύδια και οι ηλιόσποροι.
Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 11 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν στραφεί στη διατροφή South Beach, για να χάσουν βάρος.

Δεύτερη φάση
Πρόκειται για μια μακροχρόνια φάση απώλειας βάρους.
Τρόφιμα που απαγορεύονταν στην προηγούμενη φάση, όπως το ψωμί ολικής άλεσης, τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι, τα φρούτα και τα περισσότερα λαχανικά, πλέον επιτρέπονται.
Η φάση αυτή διαρκεί μέχρι να επιτευχθεί η επιθυμητή απώλεια βάρους.

Τρίτη φάση
Είναι η φάση συντήρησης της απώλειας των περιττών κιλών.
Το άτομο μπορεί να καταναλώσει όλες τις ομάδες τροφίμων, αλλά με μέτρο.

Τα αποτελέσματα
Στη διάρκεια της πρώτης φάσης η δίαιτα υπόσχεται απώλεια 4-6 κιλών ενώ κατά την δεύτερη φάση 0,5-1 κιλό ανά εβδομάδα.
Το πιο σημαντικό δεν είναι η απώλεια του βάρους, αλλά η διατήρηση της σε βάθος χρόνου.
Η αποτελεσματικότητα της βασίζεται στο γεγονός ότι οι κανόνες δεν είναι τόσο αυστηροί και δεν επιβάλλει πολλούς περιορισμούς, κάτι που την κάνει εύκολη στην προσαρμογή.
Επίσης προωθεί ορισμένες αλλαγές που μπορεί να γίνονται εφ΄όρου ζωής και είναι ωφέλιμες για την υγεία.
Για παράδειγμα, οι λιγότεροι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες και τα «καλά» λιπαρά, μπορεί να βελτιώσουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

Ένα τυπικό μενού
Δείτε τι μπορεί να περιλαμβάνει το διαιτολόγιο μιας τυπικής ημέρα στη πρώτη φάση:

Πρωινό: Το πρωινό μπορεί να είναι μια ομελέτα με καπνιστό σολομό ή αυγά με σπανάκι και ζαμπόν, μαζί με ένα φλιτζάνι καφέ ή τσάι.
Μεσημεριανό: Το μεσημεριανό γεύμα μπορεί να είναι σαλάτα λαχανικών με γαρίδες, μαζί με παγωμένο τσάι ή ανθρακούχο νερό.
Βραδινό: Το δείπνο μπορεί να περιλαμβάνει ψητό τόνο ή χοιρινό με ψητά λαχανικά και σαλάτα.
Επιδόρπιο: Η διατροφή δεν αποκλείει το γλυκό, καθώς δίνει την δυνατότητα για ένα επιδόρπιο, όπως τσιζκέικ ή μια κρέμα.

Πηγές