Μια καλή δουλειά μέσα στην αβεβαιότητα

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Μια καλή δουλειά μέσα στην αβεβαιότητα

Πίσω στο 1971, στα γκρίζα χρόνια της χούντας, τα παιδιά της έκτης του τότε Γυμνασίου Αρρένων Πύργου Ηλείας άνοιγαν τα φτερά τους για μια νέα ζωή που θα άρχιζε μέσα από τα πανεπιστήμια. Χωρίς πολλά φροντιστήρια και με σκληρό ατομικό διάβασμα, σχεδόν όλοι κατάφεραν να γίνουν μηχανικοί και δικηγόροι, γιατροί και γεωπόνοι, καθηγητές, εκδότες και επιχειρηματίες όπου ο καθένας διέπρεψε στον τομέα του. Πολλοί απόφοιτοι διαφόρων σχολείων συνηθίζουν τα τελευταία χρόνια να κάνουν αυτό που λένε «επανένωση» ή επί το Αγγλικότερον «reunion». Η τάξη του 1971 λοιπόν, του Α’ Γυμνασίου Αρρένων Πύργου Ηλείας (Α.Γ.Α.Π.Η.), ξεκίνησε το πρώτο «reunion» το 1987 και από τότε σχεδόν κάθε χρόνο μαζευόμαστε και τα λέμε.

Oπως καταλαβαίνετε γινόμαστε πάλι έφηβοι, έρχονται στο μυαλό μας παλιές αναμνήσεις, αναλύουμε την τρέχουσα πολιτική κατάσταση και πάντα, επειδή όλοι ανεξαιρέτως γνωρίζουμε καλά την Ελληνική γλώσσα, θυμόμαστε και την καθηγήτριά μας την φιλόλογο Ιορδανοπούλου Καλιόπη που μας έμαθε να γράφουμε και να μιλάμε τη γλώσσα την Ελληνική καλά. Μέσα σε όλα αυτά, στη συνάντηση των αρχών του 2012 έπεσε η ιδέα να κάναμε κάτι για το σχολείο μας και καταλήξαμε να οργανώσουμε μια ημερίδα στον Πύργο με τους μαθητές του Λυκείου του Α.Γ.Α.Π.Η. με στόχο να τους εξηγήσουμε τα καλά και τα άσχημα με τα επαγγέλματά μας. Η ημερίδα είχε επιτυχία και για την οποία ήταν καθοριστικής σημασίας η βοήθεια του τότε Διευθυντή Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας και συμμαθητή μας Γ. Βένδρα. Είναι περιττό να πω για την θετικότατη ανταπόκριση από τους μαθητές, από τους καθηγητές και από την τοπική κοινωνία. Αυτό μας έδωσε το κίνητρο να επαναλάβουμε την εκδήλωση και φέτος.
Πάνω στις συζητήσεις για το πώς θα το οργανώσουμε και σε συνεργασία με τους καθηγητές του σχολείου, συνειδητοποιήσαμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία όλων μας είχε ακολουθήσει τις θετικές επιστήμες που τότε ήταν της μόδας. Βέβαια δεν ήταν της μόδας άνευ λόγου. Η Ελλάδα ήταν σε μια κατάσταση ανάπτυξης παρά τα προβλήματα που δημιουργούσαν οι συνταγματάρχες στην οικονομία. Η είσοδος στο επάγγελμα συνέπεσε με την πτώση της χούντας και με την προσδοκία της εισόδου στην ΕΟΚ, η Ελλάδα μπήκε σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης.
Έκανα αυτή τη μικρή παρένθεση για να τονίσω τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει σήμερα στην εκπαίδευση. Είναι τα νέα επαγγέλματα, όπως του ψυχολόγου των τουριστικών επαγγελμάτων, που τότε ήταν καθαρά εμπειρικά, των χρηματοικονομικών (χρηματιστήρια κ.τ.λ.) των ΤΕΙ της τηλεόρασης, του Ίντερνετ κτ.λ. Όπως καταλαβαίνετε η ημερίδα έγινε τελικά διημερίδα και δεν έφτασε. Άρχισε λοιπόν η δουλειά και το κύριο βάρος το σήκωσε ο συμμαθητής μας Ναυπηγός Μηχανολόγος του ΕΜΠ Δήμος Ηλιόπουλος. Με πολύ μεθοδικό τρόπο, που απέδειξε την σοβαρότητα με την οποία δουλεύει ο ιδιωτικός τομέας και κυρίως του εφοπλισμού όπου εργάζεται, κινητοποίησε όλους μας για να γράψουμε εισηγήσεις, να γίνουν οι επαφές με τους καθηγητές του σχολείου, να ενημερωθούν οι μαθητές και οι γονείς.
Θέλω να σημειώσω το ενδιαφέρον των παιδιών γιατί όχι μόνο παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τις εισηγήσεις από τις 9.30 π.μ μέχρι 1.45 μμ με ένα μόνο εικοσάλεπτο διάλειμμα, αλλά και ότι τα παιδιά θυσίασαν δύο μέρες από την εκδρομή τους ώστε να καλυφθεί ο χρόνος απουσίας από τα μαθήματα. Εδώ χρειάζεται ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά και στους καθηγητές τους βεβαίως.
Μέσα σε όλα αυτά αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα κάλυψης των εξόδων της εκδήλωσης. Από αυτή τη στήλη λοιπόν θέλω να εκφράσω τις μεγάλες ευχαριστίες στον πρόεδρο του ΕΒΕΑ Ηλείας και συμμαθητή μας Κώστα Νικολούτσο, πολιτικό μηχανικό του ΕΜΠ, και στον άλλο συμμαθητή μας τον Γιώργο Βουτσιώτη από τη Νεμούτα, που διαπρέπει στις επιχειρήσεις του real-estate στο Οχάιο της Αμερικής. Η συμβολή του ήταν καθοριστική. Γιωργάρα, όλοι σε ευχαριστούμε.
Τις εισηγήσεις άνοιξε η Πολεμική μας Αεροπορία όπου, αν και έχουμε στις τάξεις μας πιλότο των Phantoms, τον Πάνο τον Αργυρακόπουλο από την Πέρσαινα, η εισήγηση έγινε από σμηναγό της 117ΜΠ Ανδραβίδας ως είθισται.
Συνολικά έγιναν είκοσι εισηγήσεις που κάλυψαν όχι μόνο τα παραδοσιακά επαγγέλματα, όπως του πολιτικού μηχανικού που ανέπτυξε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Πατρών Π. Γιαννόπουλος από το Βούναργο, αλλά και τα μοντέρνα όπως της πληροφορικής που ανέπτυξε ο γράφων ή του ψυχολόγου που ανέπτυξε η καθηγήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου κα Σταυρούλα Σαμαρτζή.
Ο Ανδρέας Βαρώτσος, ο γεωπόνος από την Αλφειούσα, με την εισήγησή του με τίτλο «Ο Αγρότης – Επιχειρηματίας, Παραγωγός Τροφίμων και Διαχειριστής του Φυσικού Περιβάλλοντος», έθιξε ένα σοβαρό θέμα που είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη του νομού. Ο Θοδωρής Νικολόπουλος από το Λαμπέτι, μας μίλησε για τα τουριστικά επαγγέλματα που είναι η βαριά βιομηχανία της οικονομίας μας. Έδωσε δε έμφαση στα ξενοδοχειακά επαγγέλματα, τα οποία συνδυάζονται αρμονικότατα με τις άπειρες δυνατότητες αγροτικής παραγωγής που έχει η περιοχή μας.
Η καρδιά της εκδήλωσης, ο Δήμος ο Ηλιόπουλος, ο ναυπηγός, ανέλυσε το επάγγελμα του ναυπηγού, αλλά και του καπετάνιου και αρχιμηχανικού στον εμπορικό μας στόλο. Οι ερωτήσεις που έγιναν έδειξαν ότι υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον και διαλευκάνθηκαν πολλές παρανοήσεις και με το επάγγελμα του ναυπηγού και με το του καπετάνιου ή μηχανικού ή ακόμη και της ποιότητας του σημερινού σύγχρονου πλοίου.
Τις παρουσιάσεις έκλεισε η συμπατριώτισσα μας ηθοποιός Αιμιλία Υψηλάντη, που μίλησε με θέρμη για τις επαγγελματικές προοπτικές στον χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου, τηλεόρασης και του ραδιοφώνου.
Από πολλούς εισηγητές παρουσιάστηκε και τονίστηκε η ανάγκη της συνεργασίας μεταξύ των μελλοντικών επαγγελματιών, πράγμα το οποίο απουσιάζει από τη σημερινή ελληνική κοινωνία που τα τελευταία χρόνια έπεσε θύμα των ατομικών λύσεων και του πολιτικού ρουσφετιού. Ακόμη τονίστηκε η ανάγκη της ανάπτυξης επιχειρηματικού πνεύματος που απουσιάζει παντελώς από το σχολικό πρόγραμμα.
Στη φωτογραφία στη διπλανή σελίδα, πάνω, βλέπουμε το παλαιό κτήριο του σχολείου που κτίστηκε το 1935 με υπουργό παιδείας τον Γ. Παπανδρέου και είναι δείγμα μιας ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής. Το κτήριο έπαθε ζημιές από τον σεισμό του 2008 και κρίθηκε από τους αρμόδιους του ΟΣΚ μη επισκευάσιμο και ότι θα έπρεπε να κατεδαφιστεί. Παρά τις αντιδράσεις πάρα πολλών αποφοίτων του σχολείου και πολιτικών μηχανικών αποφοίτων αυτού του σχολείου, που εξέφρασαν σοβαρές αμφιβολίες για την ορθότητα της απόφασης του ΟΣΚ, το κτήριο κατεδαφίστηκε και για μερικά χρόνια έγινε δωρεάν παρκινγκ του Δήμου. Από το 2010, τα παιδιά κάνουν μάθημα σε λυόμενα κτήρια όπως βλέπετε στην φωτογραφία δίπλα (κάτω). Πίσω φαντάζει το παλαιό εργοστάσιο σαπωνοποιίας του πρώην Δημάρχου Πύργου Μιχ. Ξυστρή. Βέβαια το σχολείο άρχισε να ξαναχτίζεται, αλλά κανείς δεν σκέφτηκε να διατηρηθεί η αρχιτεκτονική του παλαιού κτηρίου. Μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά. Τα σχέδια υπήρχαν, φωτογραφίες υπήρχαν, θα μπορούσαν οι του ΟΣΚ να σχεδιάσουν ένα κτήριο ίδιο με το παλαιό ώστε να συνεχίσει να διατηρείται η ιστορική μνήμη ενός κτηρίου που έβγαλε πραγματικούς επιστήμονες και που πολλοί από αυτούς διαπρέπουν και σε χώρες του εξωτερικού.
Μέσω των διαδικασιών για την οργάνωση της εκδήλωσης, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει στην Ηλεία μονάδα επαγγελματικού προσανατολισμού του Υπουργείου Παιδείας το ΚΕ.ΣΥ.Π, αλλά συνεχώς αποδυναμώνεται και είναι σχεδόν αδύνατο με τις σημερινές συνθήκες να προσφέρει ουσιαστικό έργο σε όλα τα σχολεία της Ηλείας. Χωρίς να θέλουμε να υποκαταστήσουμε καμιά κρατική υπηρεσία συνεργαστήκαμε και με αυτή τη μονάδα και ευχαριστούμε τους υπεύθυνους κ.κ. Αντ. Μαρίτσα και Διον. Κάσσαρη για την βοήθειά τους. Το παράδειγμά μας ακολούθησαν απόφοιτοι από σχολείο των Χανίων και εκεί απ’ ό,τι μαθαίνουμε βοήθησαν οικονομικά οι τοπικοί επιχειρηματίες και τα παραρτήματα των Πανεπιστημίων. Μόνο μερικά ιδιωτικά σχολεία κάνουν τέτοιες εκδηλώσεις και προσφέρουν πληροφορίες που θα βοηθήσουν τα παιδιά στις μελλοντικές τους επιλογές ζωής.
Αυτό που θα πρέπει να πω άλλη μια φορά από αυτή τη στήλη, είναι ότι τα παιδιά θα πρέπει να ακολουθήσουν αυτό που αγαπάνε και να μην επηρεαστούν από τη θέρμη των εισηγητών για το επάγγελμά τους. Σε κάθε επάγγελμα υπάρχει η δυνατότητα επιτυχίας αν και μόνον αν υπάρχει βαθιά γνώση, αποφασιστικότητα για συνεχιζόμενη μάθηση, ειλικρίνεια και επαγγελματισμός. Με αυτές τις ιδιότητες κάθε νέος επαγγελματίας – επιχειρηματίας είναι «καταδικασμένος να επιτύχει».
Θέλω να δώσω ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Λυκειάρχη μας τον κ. Νίκο Μάστορα για την υποστήριξη και τη θέρμη με την οποία κάλυψε την εκδήλωσή μας, τις εφημερίδες «ΠΑΤΡΙΣ» Πύργου και «ΠΡΩΙΝΗ» για την δημοσιογραφική κάλυψη της εκδήλωσης.
Παραθέτω τα ονόματα των εισηγητών με την σειρά που παρουσιάστηκαν καθώς και τους τίτλους των εισηγήσεων.  
• Σταδιοδρομία στην Πολεμική Αεροπορία από αξιωματικό της 117ΠΜ, Καριέρα στην θάλασσα ως πλοίαρχοι ή μηχανικοί από τον Δ. Ηλιόπουλο,
• Τα επαγγέλματα πολιτικού και αρχιτέκτονα μηχανικού από τον Π. Γιαννόπουλο,
• Το επάγγελμα του Μηχανολόγου – Ηλεκτρολόγου από τον Κ. Μαντά,
• Το επαγγελματικό πλαίσιο του Ναυπηγού Μηχανολόγου από τον Δ. Ηλιόπουλο,
• Καριέρα στον τομέα πληροφορικής από τον υποφαινόμενο, Καριέρα στον τραπεζικό τομέα από τον υποδιευθυντή ανθρώπινου δυναμικού της ΕΤΕ Δυτικής Ελλάδος Δημ. Παναγόπουλο,
• Τα Logistics από τον Αλέξη Αποστολόπουλο, Τα χρηματοοικονομικά από τον Δ. Κατσιγιάννη, Γεωπόνος και προοπτικές από τον Α. Βαρώτσο,
• Σταδιοδρομία στη Νομική επιστήμη από τον δικηγόρο μας Αντ. Βουδούρη,
• Ψυχολογία και επαγγελματικές προοπτικές από την καθηγήτρια Παντείου Σ. Σαμαρτζή,
• Ο σύγχρονος νηπιαγωγός από την Ζωή Βουρλούμη Δ/ντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Ηλείας,
• Το επάγγελμα του αρχαιολόγου, ιστορικού, ξεναγού από την καθηγήτρια Μαρία Λιάγκουρα,
• Τα τουριστικά επαγγέλματα από τον Θ. Νικολόπουλο, Φιλολογικές σπουδές από την Μαρία Λιάγκουρα,
• Ο αγρότης-επιχειρηματίας από τον Α. Βαρώτσο,
• Τα επαγγέλματα της τηλεόρασης από τον Νίκο Δημόπουλο Δ/ντη τηλεοπτικού σταθμού,
• Το δημοσιογραφικό επάγγελμα, έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος από τον εκδότη του ΠΑΛΜΟΥ που και αυτός ανήκει στην τάξη μας και τέλος
• η Αιμιλία Υψηλάντη με την εισήγησή της «Η ζωή μου στον χώρο της τέχνης».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή