Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Ζυγαριά εναντίον Κουραμπιέ:1-0! Ας κάνουμε την διαφορά

Συζητούσαμε με μια φίλη χθες ότι μέχρι τις Γιορτές έχουμε ακόμα δέκα μέρες. Ξαφνικά πανικοβλημένη 
συνειδητοποιεί: «Μα πώς γίνεται; Αφού έχω ήδη φάει ένα κουτί μελομακάρονα!  Ωχ, το βλέπω πάλι φέτος θα βάλω τρία κιλά. Πέρυσι τα Χριστούγεννα είχα πάρει δυόμισι. Όλο το χρόνο έλεγα ότι θα τα χάσω αλλά τελικά πήρα και αλλά δύο το καλοκαίρι». 

Αναπτύξαμε λοιπόν ένα Σχέδιο Δράσης ώστε φέτος να μη βάλει ούτε γραμμάριο:

 

• Πριν τις Εορταστικές Μέρες
– Πρέπει να συνειδητοποιήσω ότι θα βρεθώ σε τραπέζι λογικά γύρω στις 4-5 φορές. Άρα δε χρειάζεται να τρώω χριστουγεννιάτικα γλυκά και εδέσματα από τις 10 Δεκέμβρη ως τις 10 Γενάρη. Ούτε να τρώω τα υπόλοιπα του κάθε τραπεζιού και 3 μέρες μετά!
– Μάλλον πρέπει να αποφύγω να φτιάξω 5 ταψιά μελομακάρονα και άλλα τόσα κουραμπιέδες. Θα φτιάξω μια μικρή πιατέλα για εκείνες τις μέρες.
– Καλό είναι φέτος να κάνω όλα τα χριστουγεννιάτικα ψώνια με τα πόδια. Μη ξεχαστώ βέβαια και πάω σουπερ μάρκετ πεινασμένη και ψωνίσω περιττές λιχουδιές!
– Ίσως τις μέρες που θα έχω άδεια να πηγαίνω και ένα μικρό περίπατο κάθε μέρα. 
– Πρέπει οπωσδήποτε να ζυγιστώ να δω πόσα κιλά είμαι. Θα ζυγιστώ και μια – δυο φορές ενδιάμεσα για να μη χάσω τον έλεγχο!
• Τις Εορταστικές Μέρες
– Τις μέρες που έχω τραπέζι, θα ξεκινώ από το πρωί σωστά. Θα πάρω το πρωινό μου και θα φάω το μεσημέρι μια σαλάτα με λίγο τυρί χαμηλών λιπαρών ή λίγο ψάρι. Οπωσδήποτε το απόγευμα θα φάω ένα γιαούρτι ή 1-2 φρούτα για να μην πάω πεινασμένη το βράδυ στο τραπέζι.
– Την κρίσιμη ώρα μπροστά στο μπουφέ θα ξεκινήσω από τις σαλάτες. Θα γεμίσω το μισό μου πιάτο με σαλάτα (από αυτήν με το ελαιόλαδο όχι με τη σως!) και το υπόλοιπο με τα φαγητά που νομίζω ότι θα με ευχαριστήσουν περισσότερο. Υπόσχομαι στον εαυτό μου ότι δε θα το ξαναγεμίσω ούτε θα παίρνω συνέχεια μεζεδάκια απ’ τις πιατέλες.
– Μην αφήσω τον κουμπάρο να γεμίζει συνέχεια το ποτήρι μου… άλλωστε με δύο ποτηράκια κρασί είμαι και ευχαριστημένη και νηφάλια!
– Καλό είναι όσο τρώω να αφήνω για λίγο το πιρούνι από το χέρι, ώστε να πούμε και μια κουβέντα!
– Αν συνειδητοποιήσω ότι κάθομαι δύο ώρες στο τραπέζι και ακόμα τρώω και πίνω, πρέπει να σηκωθώ από εκεί αμέσως. Εννοείται βέβαια ότι δε θα πάω να κάτσω διπλά στο μπουφέ…
– Τέλος, πρέπει να θυμηθώ ότι δε γίνεται να σερβίρω τα γλυκά που θα φάω σε πιάτο φαγητού. Με ένα μελομακάρονο ή μια δίπλα θα γλυκαθώ, χωρίς όμως να πικραθώ όταν ανέβω στη ζυγαριά.
 
 
• Μετά τις Εορταστικές Μέρες
– Τις μέρες μεταξύ Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και Φώτων θα μαγειρέψω πολλές φορές ψάρι, όσπρια και λαχανικά. 
– Το πρωί θα τρώω σωστό πρωινό και ενδιάμεσα στα γεύματα φρούτα και γιαούρτι. Φέτος δε θα «καθαρίσω» όποιο μελομακάρονο, κουραμπιέ, δίπλα και βασιλόπιτα κυκλοφορεί στο σπίτι! Είναι καλή ιδέα τα γλυκά που θα περισσέψουν να τα προσφέρω σε κάποιον που έχει ανάγκη.
– Σίγουρα πρέπει να διατηρήσω τον καθημερινό μου περίπατο.

– Θα ζυγιστώ οπωσδήποτε ξανά γύρω στις 10 Ιανουαρίου να δω αν τα κατάφερα. Εντάξει και αν τελικά πήρα μισό κιλό θα φροντίσω αμέσως να το χάσω!

Γράφει η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΙΤΤΑΡΑ, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος