Θα πνιγούμε στο καυσαέριο

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Θα πνιγούμε στο καυσαέριο

Στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών για τα ταξί, υπάρχει σκέψη να αναθεωρηθεί προς τα πάνω το όριο ηλικίας των πετρελαιοκίνητων ταξί. Θα προβλέπεται η απόσυρση στα 22 χρόνια αντί των 15 που είναι σήμερα για τα ταξί με κυβισμό μέχρι 1.950 cc., και στα 18 χρόνια η απόσυρση για τα πάνω από 1.950 cc. Αν ψηφιστεί αυτό να είστε σίγουροι ότι θα πνιγούμε στο καυσαέριο. Διαβάστε τι λένε κάποιοι ειδικοί για το θέμα:

Σύμφωνα με τον κοσμήτορα της Σχολής Χημικών Μηχανικών στο ΕΜΠ Γιάννη Ζιώμα, «ένα ταξί που αποσύρεται στα 22 χρόνια μοιάζει επί της ουσίας με ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο 200 ετών (!) εξαιτίας των χιλιάδων χιλιομέτρων που έχει διανύσει… Εφόσον έχει ξεπεράσει κάθε όριο, δεν έχει νόημα να μιλάμε για την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί αλλά ούτε και για την ασφάλεια που παρέχει στους επιβαίνοντες. Είναι εξωπραγματικό, όταν το 2004, την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, μπήκε όριο – με κίνητρα – μέχρι 10 χρόνια για την απόσυρσή τους, τώρα να προωθούμε την αύξηση του ορίου ηλικίας.»
Ο καθηγητής στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών Σπύρος Πανδής υποστηρίζει πως «μια παράταση της απόσυρσης των ταξί για επτά χρόνια, θα αυξήσει τις συνολικές εκπομπές από αυτά τα οχήματα μέχρι και 10 φορές σε σύγκριση με το ισχύον νομικό πλαίσιο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην κάνουμε ένα βήμα μπροστά στην ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε. Ακόμη χειρότερα, πιθανότητα αυτή η παράταση θα κάνει την κατάσταση αρκετά χειρότερη από την τωρινή, καθώς οι εκπομπές αυτών των αυτοκινήτων θα αυξηθούν περαιτέρω λόγω της αυξανόμενης ηλικίας και φθοράς τους.»
Ο υπεύθυνος εκστρατειών του ελληνικού τμήματος της Greenpeace Δημήτρης Ιμπραήμ λέει: «Η Αθήνα, όπως τα περισσότερα αστικά κέντρα της χώρας, υποφέρει από φωτοχημικό νέφος το καλοκαίρι και υψηλές συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων τον χειμώνα. Και ο γερασμένος στόλος των ταξί έχει σημαντικό μερίδιο ευθύνης: τα ταξί έχουν εξαιρετικά υψηλά επίπεδα επικίνδυνων ρύπων, όπως μικροσωματίδια και οξείδια του αζώτου. Στις περισσότερες χώρες όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση σημειώνει έξαρση, οι κυβερνήσεις λαμβάνουν μέτρα για την πρόληψη αυτού του φαινομένου Και ο εκσυχρονισμός του στόλου των ταξί αποτελεί βασικό εργαλείο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Πεκίνο, όπου αποφασίστηκε η αντικατάσταση των περίπου 70.000 βενζινοκίνητων ταξί με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες υπάρχουν στη Σιγκαπούρη και το Μπουτάν.»
Αυτό λένε οι ειδικοί. Θα τους ακούσει το υπουργείο; Αλήθεια, οι οικολόγοι βουλευτές, οι οποίοι συμμετέχουν στην κυβερνητική πλειοψηφία, τι λένε για το θέμα;

Πηγές

ΦΩΤΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πήγαινε στην κορυφή