Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Πονόλαιµος: Συµβουλές για ανακούφιση

Ο πονόλαιµος µπορεί να είναι το πρώτο σηµάδι ενός κρυολογήµα- τος, παρενέργεια καταπονηµένων φωνητικών χορδών ή ένδειξη πιο σοβαρού προβλήµατος.

Ανεξάρτητα από την αιτία, η άµεση ανησυχία σας όταν πονά ο λαιµός σας είναι να ανακουφιστείτε γρήγορα.

Μπορεί να θέλετε να πάτε στον γιατρό, αλλά ορισµένες από τις κα- λύτερες αγωγές είναι «φάρµακα» που βρίσκονται στο σπίτι και µη συνταγογραφούµενα, δήλωσε ο γιατρός Jeffrey Linder, του νοσοκο- µείου Brigham and Women’s Hospital, στη Βοστόνη. Ακολουθούν 10 συµβουλές για να δοκιµάσετε την επόµενη φορά που θα αισθανθείτε το λαιµό σας να σας γρατζουνάει.

 • Αντιφλεγµονώδη Μια από τις πιο αποτελεσµατικές αγωγές για τον πονόλαιµο, πιθανόν ήδη βρίσκεται στο ντουλάπι του φαρµακείου του σπιτιού σας. Ένα µη συνταγο- γραφούµενο µη στεροειδές αντιφλεγµονώδες φάρµακο. Τα συγκεκριµένα φάρµακα είναι συνδυασµός αναλγητικών και αντιφλεγ- µονωδών, εποµένως θα σας κάνουν να αισθανθείτε καλύτερα και θα µει- ώσουν επίσης µέρος του οιδήµατος που συνδέεται µε τον πονόλαιµο, δήλωσε ο Linder. Αν έχετε πυρετό, που επίσης συµβάλλει στα συµπτώµατά σας µπορούν επίσης να τον µειώσουν.

• Γαργάρες µε αλατόνερο Αρκετές έρευνες ανακάλυψαν ότι οι γαργάρες αρκετές φορές την ηµέρα µε ζεστό αλατόνερο µπορούν να µειώσουν το οίδηµα στο λαιµό και να χαλα- ρώσουν τη βλέννη βοηθώντας να αποβληθούν οι παράγοντες ερεθισµού ή τα βακτήρια. Οι γιατροί γενικά συνιστούν τη διάλυση µισού κουταλακίου τσα- γιού αλάτι σε ένα φλιτζάνι νερό. Αν η αλµυρή γεύση είναι πολύ δυσάρεστη για εσάς, προσπαθήσετε να προσθέσετε µικρή ποσότητα µελιού για να γλυ- κάνετε ελαφρώς το µείγµα. Θυµηθείτε να φτύσετε το νερό µετά τη γαργάρα αντί να το καταπιείτε.

 • Σιρόπι για το βήχα Ακόµα και αν δεν έχετε βήχα, µη συνταγογραφούµενα σιρόπια µπορούν να βοηθήσουν. Όπως οι σταγόνες και τα σπρέι, καλύ- πτουν το λαιµό και παρέχουν προσω- ρινή ανακούφιση από τον πόνο. Αν πηγαίνετε στη δουλειά, σιγουρευτείτε ότι επιλέγετε µια φόρµουλα που δεν φέρνει νύστα.

• Ξεκούραση Μπορεί να µην είναι η πιο γρήγορη λύση αλλά η ξεκούραση είναι το καλύ- τερο που µπορείτε να κάνετε για την καταπολέµηση της λοίµωξης που προ- κάλεσε τον πονόλαιµο, δήλωσε ο Dr.Linder. Η πλειοψηφία των περιστατικών πονόλαιµου προκαλείται από ιούς του κρυολογήµατος και γνωρίζουµε ότι δεν µπορούµε να κάνουµε πολλά για να γιατρέψουµε ένα κρυολόγηµα όταν το πάθουµε. Η επαρκής ξεκούραση θα βοηθήσει τουλάχιστον την καταπο- λέµηση του ιού για πιο γρήγορη ανάρρωση.

 • Αντιβιοτικά Ορισµένες φορές, περίπου το 10% του χρόνου στους ενήλικες, ο πονό- λαιµος προκαλείται από βακτηριακή λοίµωξη όπως ο Streptococcus pyogenes. Αν – και µόνο αν – διαγνωστήκατε θετικός για πονόλαιµο λόγω του Streptococcus pyogenes ή άλλης βακτηριακής λοίµωξης ο γιατρός θα πρέπει να συνταγογραφήσει αντιβιοτικό. Η λήψη αντιβιοτικών για πονόλαιµο που προκαλείται από ιό δεν θα είναι αποτελεσµατική. Πάντα να παίρνετε ολόκληρη τη σειρά του φαρµάκου ακόµα και αν αι- σθάνεστε καλύτερα µετά από λίγες µέρες.

• Τσάι Κουραστήκατε να πίνετε νερό; Ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι µπορεί να προ- σφέρει άµεση ανακούφιση στον πονόλαιµο. Επιπλέον περιέχει αντιοξειδωτικά που εκτιµάται ότι δυναµώνουν το ανοσοποιητικό και κρατούν µακριά τη λοί- µωξη. Για επιπλέον ενίσχυση προσθέστε ένα κουταλάκι µέλι. Θα βοηθήσει το φάρµακο να κατέβει και έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες που µπορούν εν- δεχοµένως να βοηθήσουν στη γρηγορότερη ίαση.

 • Κοτόσουπα Ένα παλιό σπιτικό γιατροσόφι για κρυολογήµατα, η κοτόσουπα, µπορεί να βοηθήσει και στην ανακούφιση του πονόλαιµου. Το νάτριο στη σούπα µπο- ρεί να έχει αντιφλεγµονώδεις ιδιότητες και είναι ωραία η αίσθηση της κατά- ποσης. Η σούπα έχει επιπλέον όφελος όταν είστε άρρωστος. Η κατανάλωση φαγητού µπορεί να είναι οδυνηρή και δύσκολη µε πρησµένο λαιµό, εποµένως η τροφή σε υγρή µορφή θα εξασφαλίσει ότι λαµβάνετε τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζονται για την καταπολέµηση της λοίµωξης.

 • Υγρά Η ενυδάτωση είναι πολύ σηµαντική, ιδιαίτερα αν είστε άρρωστος και ο λαι- µός ερεθισµένος ή µε φλεγµονή, δήλωσε ο Dr.Linder. Θα πρέπει να πίνετε αρκετά υγρά ώστε τα ούρα σας να έχουν χρώµα ανοιχτό κίτρινο ή καθαρό. Αυτό κρατά τις βλεννώδεις µεµβράνες υγρές και καλύτερα προετοιµασµένες να καταπολεµήσουν τα βα- κτήρια και τους ερεθιστικούς παράγοντες, όπως τα αλλεργιογόνα και να καταστήσει ικανό τον οργανισµό σας να επιτεθεί σε άλλα συµπτώµατα του κρυολογήµατος. Τι θα πιείτε εξαρτάται από εσάς. Το νερό πάντα έχει απο- τέλεσµα αλλά µπορείτε να επιλέξετε κάτι ελα- φρώς σακχαρώδες, όπως νερωµένο χυµό, κάτι αλµυρό, όπως ζωµό κοτόπουλου.

 • Παστίλιες Αν και δεν θεραπεύουν, µπορούν να προ- σφέρουν ανακούφιση. Μπορείτε να επιλέξετε δροσιστικό περιεχόµενο, όπως µέντα ή ευκά- λυπτο.

Πηγές